Jeg er oppvokst i Nissedal i Vest-Telemark. For min egen del bestod barndommens sykling av hopping på BMX og moped, men etter at jeg begynte med terrengsykling har jeg oppdaget at det egentlig var et paradis for stisykkel jeg kom ifra. Nissedal er mest kjent som et av Norges beste klatreområder, men jeg mener nå at det burde utvides til også å inkludere sykling.
Min far tipset meg om en lokal kjentmann som har kartlagt store deler av fjellene i området, Per Kveim. I vår tok Dr.E, Karin, Steinar og meg selv en godt fotodokumentert tur sammen med denne lokale entusiasten.
Den episke turen kan man se bilder fra
her. Det kan lønne seg å bla gjennom alle de 127 bildene...
Skal ikke se bort ifra at det kan arrangeres en større utflukt dit i løpet av våren.
Bildene er fra Gautefallheia. Dette er bare et av mange lignende fjellområder i kommunen. Underlaget består hovedsaklig av supergrippy isbreslipt granitt, litt myr og litt skogbunn.

Det er kommet meg for øret at redaktøren har vært på tur i området, og at det kanskje skulle komme litt info om det på ts, men siden jeg ikke har sett noe til det poster jeg nå så andre også kan ta del i dette ufattelige mekka...