Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ikke rart det er mange syklister i Drammen

Ikke rart det er mange syklister i Drammen #669088 23/01/2009 07:38
Tgabriel Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Tgabriel] #669145 23/01/2009 09:21
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Hehe, da fikk vi endelig forklaringen :-)

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: tommygutt] #669306 23/01/2009 13:27
Lemond Offline
Entusiast
Entusiast
Fantastisk. Pluss poeng til Dagbladet som legger på værmeldingen for Drammen. Skulle nesten tro de trodde det kom til å skje igjen de nærmeste dagene.

Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Lemond] #669317 23/01/2009 13:36
bik3man Offline
More than words
More than words
Nettbuss ja. Ingen bombe.

Det er bare et par dager siden en bussjåfør fra Nettbuss etterlot en frossen ni år gammel jente på en holdeplass i Nedre Eiker fordi HAN ikke kunne veksle hennes 20-kroning.

Enkelte bussjåfører har ikke forstått at de er i et service-yrke, og burde mistet jobben. Det er et par jævlig utrivelige eksemplarer i Drammen.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: bik3man] #669323 23/01/2009 13:44
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Hehe, det minner meg om gamle dager i Trondheim, da bartefolket bak rattet kastet usigelig schtøgge blikk på deg,
dersom du kom inn i bussen uten korrekt beløp i småpenger for billetten.

Hadde man bare en femti- eller hundrelapp, ble man straffet ved at sjåføren skrev ut
en tilgodelapp på resterende beløp som kun kunne veksles inn på servicekontoret (!) i Midtbyen.
Det sier seg selv at man følte noen onde blikk i ryggen mens sjåføren plutselig hadde god tid med å fylle ut tilgodelappen.

Jeg gjorde meg noen tanker om kollektivtransport som servicenæring da.

Martin

Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: M@rtin] #669352 23/01/2009 14:32
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Sitat: M@rtin
Hehe, det minner meg om gamle dager i Trondheim, da bartefolket bak rattet kastet usigelig schtøgge blikk på deg,
dersom du kom inn i bussen uten korrekt beløp i småpenger for billetten.

Hadde man bare en femti- eller hundrelapp, ble man straffet ved at sjåføren skrev ut
en tilgodelapp på resterende beløp som kun kunne veksles inn på servicekontoret (!) i Midtbyen.
Det sier seg selv at man følte noen onde blikk i ryggen mens sjåføren plutselig hadde god tid med å fylle ut tilgodelappen.

Jeg gjorde meg noen tanker om kollektivtransport som servicenæring da.

Martin

Synes kollektivtransporten der jeg er fra (i nordtrøndelag) var en hyggelig opplevelse - De to gangene i uka det gikk en buss....

Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Tgabriel] #669511 23/01/2009 21:13
FrankHH Offline
Ringrev
Ringrev

he - he dårlig respons.

Som tettsted hvis en må velge mellom Asker (den dompa der toget står) å Drammen så gir det vel seg selv... he-he- :))

Redigert av FrankHH; 23/01/2009 21:14.

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: FrankHH] #669535 23/01/2009 22:02
Bendik.S Offline
Avhengig
Avhengig
Det var faktisk to venner av meg som satt i bussen. Det var en liten dum fyr som trodde han var kul å trykket på den røde knappen slik alle andre gjorde, bortsett fra at han aldri skulle av bussen da.

Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Bendik.S] #669726 24/01/2009 16:23
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
skjønner ikke at voksne folk finner seg i å måtte gå av bussen på vei til jobb om morran fordi noen ungdommer driver gjøn...

hvis jeg hadde betalt for transporten en tidlig morra hadde jeg vært jææævlig vrang å få av trur jeg.

hadde denne kjederøykende-påmmfri-etende sjåfførn klart å kaste av alle voksne menn på den bussen hvis de hadde sagt at "ærlig talt mann.. dette blir for dumt... vi nekter"!?
-det trukke jeg.

Heia Drammen!

Member of Hilltop Hoods Appreciation Society.
Heaps Good

Sic Vis Pacem Para Bellum!

AltaBike Singlespeed (1st Edition)
Linda McCartney ProTeam Principia
Canyon Nerve ES 7.0
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Fair Dinkum] #669734 24/01/2009 16:31
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Fair Dinkum
skjønner ikke at voksne folk finner seg i å måtte gå av bussen på vei til jobb om morran fordi noen ungdommer driver gjøn...

hvis jeg hadde betalt for transporten en tidlig morra hadde jeg vært jææævlig vrang å få av trur jeg.

hadde denne kjederøykende-påmmfri-etende sjåfførn klart å kaste av alle voksne menn på den bussen hvis de hadde sagt at "ærlig talt mann.. dette blir for dumt... vi nekter"!?
-det trukke jeg.

Heia Drammen!

Det er jo ikke sikkert alle hadde tid til å krangle med en inkompentet kranglevoren busssjåfør ,mange skulle sikkerert på jobb.
Dette er en persjonalsak, så lenge ikke får beholde jobben.

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: sykkelfantometJF] #669743 24/01/2009 16:56
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
mnjoda, ser den...
men jeg tror jaggu jeg hadde "hatt tid" til å la være å gå av en buss, hvor jeg hadde betalt for turen, og jeg satt med iPoden min og slumra, fordi noen andre dreiv å kødda med sjåføren.

Sånt skal man ikke finne seg i!
Det får være en sak mellom sjåffisen og kidsa. Ikke en kollektiv sak mellom sjåffisen og hele bussens betalende passasjerer.

194cm og 100 kg... lykke til Hr. Busssjåfør : D

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Fair Dinkum] #669751 24/01/2009 17:14
bik3man Offline
More than words
More than words
Han trenger jo ikke kaste deg av. Han kan bare parkere bussen, nekte å kjøre videre, og så kan du sitte der med iPoden din istedetfor å gå til jobb :-)

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: bik3man] #669756 24/01/2009 17:21
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Bik3man: Grattis med familieforøkelsen forresten!
Bra alt gikk godt og at alle er vel.

Joda, alle kommentarer er like aktuelle, men jeg tror du som meg ville vært svært så motvillig til å forlate en buss sånn uten videre!?

Eller hva tenker du? Jeg tror ikke på at du ville forlatt bussen. Det skuffer meg i så fall.

For det er jo det dette handler om, rimelighet/urimelighet.
Det finnes vel ingen god grunn hverken i NettBuss sine interne instrukser eller i kjøpsloven eller lover som regulerer samferdsel, som gir sjåfør rett til å kollektivt "straffe" alle for en manns oppførsel ved å kaste alle av bussen?? Jeg syns det er urimelig hvertfall.

Jeg kjenner bare at jeg hadde nok fått litt sånn "ikke-kødd-med-meg-på-morran-syndrom" og hadde nok heller kasta av sjåføren, tatt nøkla og kjørt bussen sjøl...

: D

Men fortsatt heier jeg på Drammen.
(nei, ikke sarkasme. Beundring)

Redigert av Fair Dinkum; 24/01/2009 17:26.

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Fair Dinkum] #669765 24/01/2009 17:33
bik3man Offline
More than words
More than words
Hvis en bussjåfør hadde prøvd å kaste meg av pga tulleting, eller nekta å kjøre videre, så hadde jeg vel diskutert heftig en stund, men ty til muskelkraft er bare fjollete. Om det stod helt fast, så hadde jeg ringt etter taxi og sendt regningen til Nettbuss, med bussbilletten og navnet på sjåføren vedlagt i et hyggelig klagebrev.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: bik3man] #669769 24/01/2009 17:39
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
da er vi nok enige...
hadde neppe gått av som en servil nordmann uten å la mine argumenter bli hørt

Nå: Heia Nettbuss

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: Fair Dinkum] #669771 24/01/2009 17:42
bik3man Offline
More than words
More than words
Jeg og guttungen har akt snowracer i gatene på Åssiden i ettermiddag og kjørt busser opp igjen. Skikkelig drittdag å være bussjåfør, med brøytekaos og forsinkelser, men det var bare smilende fjes å se bak rattet. De har sikkert fått grei beskjed fra ledelsen de siste dagene.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ikke rart det er mange syklister i Drammen [Re: bik3man] #669777 24/01/2009 17:48
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
hehe.. ja etter oppslag i Dagbla' så har det vel gått ut en fellesmail sikkert : D

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0

Moderator  support