ser jeg sliter med å få plass til alt i rygglommene på lange vårturer på racern.. (mat, mobil, 2xslange, ekstra drikke, klær osv).
Ønsker derfor en liten "setebag" løsning som skal inneholde 2xsykkelslange, 2xCO2, noen umbraco. Ønsker en løsning som ikke bygger mye under setet, og alt ligger stramt. Trenger ikke være enkelt å åpne.
Synes normale setebagger er "stygge", så lurer på om det finnes noe neopren eller andre spennende løsninger.
Lezyne har tre modeller (large, medium, small) som neppe kan kalles veldig spennende, men er like fullt noen av de mer stilrene pakkene i en produktkategori som ikke akkurat drukner i raffe løsninger. http://www.lezyne.com/Year2/S-Caddy.htm
takk for mange gode tilbakemeldinger. Mye spennende her, noe har jeg sett før og noe var helt nytt. Bla Ortlieb'en. (Sett på den løsningen til fizik før, men kjører "desverre" flite sete)
Ideelt sett hadde jeg sett for meg noe som var enda mer minimalt, men mulig jeg overvurderer størrelsen basert på bildene :=).
Mulig jeg bør ta meg en tur i en butikk og se hvor små de små er.. I tillegg bør kanskje "jåla" i meg godta at det ikke noe "bestefar" over tradisjonell "setebag".. (særlig når Cavendish kan ha pumpa i ramma..)
Jeg har forøvrig tidligere klart å feste en ekstraslange, to dekkspaker og en sekskantnøkkel under setet ved å surre det fast til en pakke og montere den vha. borrelås direkte på seterails´en. Luftpumpa fikk jeg plass til i baklomma.
Drit i hvordan det ser ut. Seteveske er praktisk, og Ortlieb er veldig bra. Har du sekk, putter du selvsagt ting i den i stedet, men hvis ikke er det veldig behagelig å "alltid" ha det du måtte trenge liggende klart i seteveska.
Jeg stiller meg spørrende til hva du skal med Karbondioksid på tur
Det dreier seg om patroner med komprimert luft, altså CO2. Slike brukes helst i ritt ved punkteringer: En slange eller slangeløst dekk blåses opp på et par sekunder. Dette gjør at man slipper å ha med seg ei stor pumpe, og man bruker ikke krefter på å pumpe opp slangen/dekket hvis uhellet skulle være ute.
Hei! Nyhetene fra Lezyne er nå ute i G-Sport, Intersport og Sportshuset butikkene. Lezyne Caddy i large koster 199,- og kommer i to farger. De fleste butikkene fører denne, i tillegg til et godt utvalg av pumper og verktøy. Bildet er av Caddy i large. Og desverre, innholdet følger ikke med
Jeg får akkurat plass til en slange, multiverktøy, VISA, og nøkkel. Mulig jeg kunne skviset inn en CO2 patron. Burde kunne passe de pleste sadler da det kun festes med elastisk velcro.
Jeg får akkurat plass til en slange, multiverktøy, VISA, og nøkkel. Mulig jeg kunne skviset inn en CO2 patron. Burde kunne passe de pleste sadler da det kun festes med elastisk velcro.
Lezyne Micro Caddy finnes på G-Sport og Intersport. Kun i sort farge og prisen er veil. 149,-
Arnt S. Nilsen Produktgruppesjef sykkel Gresvig AS