Masters er akkurat ferdigspilt med Mark Selby og Ronnie O'Sullivan i finalen. Etter en thriller av en match hvor begge to hadde ledet med både ett og to partier, gikk seieren til O'Sullivan. Med 10-8 i partier (best av 19) vant Ronnie sin 4. Masters-turnering.
Syns det fortjente en post her, med masse gratulasjoner ihvertfall fra meg!
Det er Snooker det er snakk om for de som ikke er helt med:)
Jeg fikk med meg VM og 147-serien hans der i vår pga sykdom og er fan. Snooker er jo tusenvis ganger mer spennende enn ballspill (fordi man ganger med null...)
Jeje
No added style
Re: Ronnie O'Sullivan vinner igjen!
[Re: KnutAa]
#66679319/01/200909:21
Snooker er den perfekte tv-idretten hvis man er littegranne bakfull. En match tar lang tid så det gjør ingenting om man sovner, lager middag eller drar på en kortere ferietur innimellom slagene.
Haha, ja...Det verste er at det har en merkelig tiltrekningskraft, har selv tatt meg selv i å sitte og se på det rett som det er. Ronnie er helt konge!
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Nå husker jeg ikke om det er trønderen (Torstein Vik elns?) eller han andre, men en av dem har hvertfall en trang til å skulle gjennomgå regelverket hver bidige gang han kommenterer :-)
Synes liksom jeg ser for meg en fotballkommentator som hver bidige kamp skal gjennomgå offside-reglementet :-D
Per B.
[Re: perbl]
#66697019/01/200914:09
Det er nok trønderen det. Han som kommenterer nå for tiden (Reidar-Rune Larsen(?)) er flink. God til å forklare og god til å ordlegge seg, uten å forklare for mye regler.
[Re: aug11x]
#66700419/01/200915:14
Jeg har vært innom sikkert 10 av sluttspill-kampene nå i Masters, og Reidar Rune Larsen går gjennom regelverket i begynnelsen av hver kamp ja. Kan ikke huske å ha hørt noen trønder i det hele tatt jeg =/ Men nå er jo ikke regelverket i Snooker så innvikla, så jeg syns det er flott at 1 min går med til å gjennomgå for nye tittere.
Torstein er trønder, og en virkelig som forstår spillet. Har vel spilt profesjonellt selv, mener jeg å huske? Reidar er ikke så verst, og det er egentlig ikke så dumt å gå gjennom reglene, for matchene er lange, det er sjelden de blir vist, og det er veldig tilfeldig hvem som ser på.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#66704019/01/200917:04
Jeg synes begge de norske kommentatorene er temmelig tørre, og gjentar seg sjøl hele tida. "Og han treffer den altfor tynt". De kjenner sporten kun fra et biljardteknisk ståsted, og gir oss aldri noen innblikk i miljøet. I en av turneringene i forrige sesong hadde Eurosport tekniske problemer, og vi måtte "nøye oss med" BBC-kommentarene med Steve Davis som bisitter. Det var saker.
Redigert av Raindog; 19/01/200917:04.
[Re: Raindog]
#66705019/01/200917:18
[...] vi måtte "nøye oss med" BBC-kommentarene med Steve Davis som bisitter. Det var saker.
Streamer BBC live på nett eller noe sånt? Har Canal Digital kabel-TV, så får ikke skifta språk. Kunne tenkt meg å høre åssen de andre kommentatorene er også^^ I lengden er det litt tørt med, som du sier, "for tynt, for tynt". Men for all del, syns Larsen formidler godt.
BBC er vanskelig å hente ned i Norge. Om man er i UK kan man se på det, men jeg får meldinga "Cannot play media. Sorry, this media is not available in your territory." Jeg ser ikke bort fra at det finnes noen knep for å omgå dette. Med dekoder fra Canal Digital, er det mulig å få svensk kommentar. Det er ikke akkurat BBC, men veldig anderledes enn norsk. Artig å variere med, om ikke annet.
Snooker er den perfekte tv-idretten hvis man er littegranne bakfull. En match tar lang tid så det gjør ingenting om man sovner, lager middag eller drar på en kortere ferietur innimellom slagene.
mvh OveR
+1
Den perfekte dagen derpå søndagen i "gamle dager" var regnfull uten snev av dårlig samvittighet for å kun ligge i sofan og glane på TV, der baller rullet rolig på grønn filt og kommentatorene snakket med lav og behersket stemme.
Rocket Man var min favoritt, men hadde også sansen for John Higgins. Men dette falmet etter mistanke om kampfiksing, der han også ble utestengt en sesong.
Ronnie er tilbake. Aftenposten. Tenk om han skulle gå til finalen og møte Judd Trump. Det er lov å håpe.
Trump rota seg bort i rankingturneringene før VM, og er seeda som nummer fire i turneringa. Dermed kunne han ikke møte O'Sullivan i finalen. Men i dag møtes de i semi-finalen, og det er ikke så verst det heller.