Her er min for 2009. Trek 8000.Stort sett fortsatt original men har montert styre og setepinne i carbon fra Fsa K-forse serien(stem kommer)og Speed king dekk fra Continental.
Re: Hvilken sykkel/sykler har du i stallen? Redux
[Re: oivindg]
#73403220/05/200919:45
Endelig har 23" kommet etter 6 mnd venting. Satt på bredere styre og nytt 180 mm kranksett. Skal få på 185 mm skive foran og remote for lock-out. Nytt hjulsett er også i tjømda... En 29er jo bare gull for oss "høye" :-)
Audun - Hurumhei
#73591423/05/200918:01
Trek Fuel Ex8 2008 Kjøpt ifjor, rett etter sommerferien. Det var kjærlighet ved første blikk, da jeg så den for første gang i en helsides reklameannonse i terrengsykkelbladet våren 2008. Da jeg noen måneder senere fant ut at den kom veldig godt ut i en test i Terrengsykkel, i tillegg til at jeg kunne få den i en for meg passende størrelse (= liten), MÅTTE jeg bare ha den. Har ikke angret ett sekund på at jeg kjøpte den. Super sykkel!
Vigdis - What goes up...
[Re: Viggi]
#74078629/05/200909:11
Stiredskap, og en og annen tur i Aron/ Hafjell. (+Terrengsykkelrittet det eneste rittet jeg har syklet)
Ramme: Santa Cruz blur 4X Krank: holzfeller isis skf 300 lager Bremser: juicy 7 Hjul:Dt og crossride Setepinne/stem: Thompson Sete: Gobi Demper:RS revelation Shock:Fox Rp 23 Gir bak: X9 Kjedefører: Gamut
Grusbanking, Landevei
Ramme:Cannondale Cyclocross Sl Caad9 BB30 Gaffel: Easton EC 90 X Hjul: Ksyrium/Aksium Krank: Cannondale Si Carbon Compact Gir/Hendler: Sram Force Bremser:TRP Carbon Cantilever foran, Tektro mini-v bak Setepinne:FSA SL K Stem,Styre: Cannondale C3 Sete: Fizik Arione
Bytråkking
Ramme: Cannondale Road Warrior 700 Headshock Gaffel: Ultra X Hjul: Aksium Krank: Truativ firkant m SKF 600 lager Gir: Ultegra og 105 Bremser: Avid SD 5 V brems
På Cafe...
Ramme: Rossin (1983 tror jeg) Hjul: Ambrosio Montreal felger. Sansin(?) og Campagnolo nav Drivverk: Div Shimano, seksdelt krans, Bremser: Campagnolo G.S. Stem/Styre: Cinelli Sete: Fizik Arione Dekk: Vittoria Rally Competition Tub
Dette dekker det meste, men ønsker meg jo en til. Trek 69 kanskje...
#74563005/06/200909:05
Ja, bakskjermen er spesialprodusert i opplag på én enhet, så den er nok ganske så unik. Styrefinnene er passive, men hjelper til med å holde stø kurs når jeg blir forbikjørt av bilister og andre syklister.
#75209613/06/200913:03
Etter flere års sparing er endelig drømmesykkelen klar. En FOES XCT5:)) Etter og ha kjørt på den i et par måneder er jeg superfornøyd!! Klatrer som ei fjellgjeit og spiser alt fra småstein til drop-offs med silkesmooth demping. 1:2 ratio, its the future:)
Endelig! Ny sykkel på Rønnern. Ikke bare skrotnisse nå lenger.
Ikke noen fancy sak, men en streit Nakamura Summit Lite. Lett som en fjær (i hvert fall i forhold til tidligere hoier), gir som virker, hjul som triller og dempegaffel!
Ha,ha, klassiker! Litt sånn som når jeg går på stranda, så forsøker jeg alltid å få med meg noen av mine "big boned" kamerater. Sammenlignet med dem, ser jeg veldig slank og veltrent ut...
Her er mine to sykler. Scottspark 10 ble importert i fra USA i fjor. Helium X rammen ny for året etter en rammebrekasje på min gamle Helium SL. Under bygging, ikke helt ferdig.
I går bygde jeg den her Ganske så trangt med 2,4 dekk
Hadde en liten tur i går kveld.Den mest stødige/stive sykkel jeg har syklet på ihvertfall.Blir spennendeå teste på ordentlig stitur i morra. specliste: Ramme:santa cruz Chameleon Gaffel:Rock shox revelation dual air 130mm Hjul:Mavic Crossride Stem:Thomson x4 90 mm 0 grader Styre:easton monkeybar Setepinne:Thomson inline Sete:Bontrager inform Krank:Shimano SLX Kassett: SLX Gir krank: XT Gir nav: Shimano Saint Girhendler: SLX Bremser: Avid juicy 5 180 front 160 bak Pedaler:Shimano DX Dekk:Front Kenda nevegal stikk-e 2,35 Bak:Conti rubber Queen 2,4 Morsom sykkel som jeg er alene om i mils omkrets?????
fart før ferdighet
[Re: rob1]
#89744907/03/201018:13
Bildene er litt kranglete for øyeblikket, men plutselig kommer de!
Merida nintysix 5000 fulldempa 2009:
Ramme Ninety-Six Full carbon Disc Gaffel DT XRC 100RL Remote lockout Bakdemper DT XR Carbon 50 remote lockout Bremser Shimano XTR disc 160 Girskifter Shimano XTR rapidfire Krankgir Shimano XTR 34.9 conventional Navgir Shimano XTR Shadow Krank Shimano XTR 44-32-22 Nav Mavic Crossmax SLR Disc Wheelset Felger Mavic Crossmax SLR Disc Wheelset Dekk Schwalbe Furious Fred Evolution 2.0 Girøre 404155 Kjede Shimano CN-HG93 Kassett Shimano CS-M770 11-34 Styre FSA Carbon Pro CSI 600 Stem FSA OS99 6 Sadelpinne FSA K Force Lite SB25 31.6 Sadel Selle Italia SLR kit Carbon Pedal EGGBeater Ti Vekt 9,5 KG
Merida o.nine team 2010:
Ramme O.Nine Carbon nano Ultralite Gaffel Manitou R7 MRD 80 Milo-remote Bakdemper N/A Bremser Avid Elixir CR carbon 160 Girskifter Sram XO Twister Krankgir Shimano XTR E-no clamp Navgir Sram XO Gold Krank FSA K-Force Lite 44-32-22 BB30 Nav DT Swiss 240 disc Felger Alex XCR PRO 300 disc Dekk Maxxis Monorail Exception 2.1 Kjede Shimano CN-HG93 Kassett Sram PG-990 11-34 Styre FSA Carbon Pro CSI Flat 620 Stem FSA OS99 6 Sadelpinne FSA K Force Lite SB25 27.2 Sadel Selle Italia SLR XC Pedal Crankbrother EGGBeater Ti Vekt 8,8 KG
Merida Time Warp temposykkel 2010
Ramme Time Warp Carbon-Triathlon Farge white/Team green Gaffel Time Warp Carbon-Triathlon DERAILLEURS F/R Sram RED / RED SS Gir Sram Red Skiftere Sram SL-AERO TT Bremsehendler Vision Aero Lever Bemser Tektro T925 / R725-2 Krank FSA Neon Pro TR 54-42 Mega Hjulsett Sram S60 / S80 Dekk Vittoria Diamante Pro 23 Stem FSA ST-OS-15 Sete Fizik Arione CX Kium Setepinne Time Warp Carbon-Triathlon
Isaac Sonic landevei 2007
Ramme isaac sonic Gaffel Isaac Sonic Hjulsett zipp 303 Gir gruppe Campagnolo record Krank Campgnolo record Bremser Zero gravity Sete Selle italia c64 carbon Setepinne Isaac Sonic Styre M333 biomorph
Giant MCM carbon hardtail
Ramme giant MCM carbon Gaffel Rocx Shox SID Team Girgruppe XTR Hjulsett XTR Styre Ritchey WCS Stem Ritchey WCS Setepinne Easton ec70 Sete Selle Italia SLR Bremser Shimano XTR