Mulig dette kvalifiserer for diagnoser, men her er det som på starten av sesongen står til rådighet. Tre er rene jobb/ ut å handle med tilhenger sykler de tre andre til lek og ritt.
Redigert av Gråtoner; 15/03/200912:43.
Det er ikke jeg som er treig, det er de andre som er for raske...
Re: Hvilken sykkel/sykler har du i stallen? Redux
[Re: rob1]
#69495915/03/200915:02
Helt enig. Fullstendig ubrukelige barends, men har blitt stående på av nostalgiske grunner. Der fikk jeg jammen sparket jeg trengte for å slanke vintersykkelen med 200gr!
Det er ikke jeg som er treig, det er de andre som er for raske...
[Re: Gråtoner]
#69501715/03/200916:51
Nå begynner arvegodset fra Per-Henrik å bli ferdig.Han har oppgradert seg i år så den her overtar jeg.Skal bli spennende å prøve.Bare litt småstæsj som skal på+ justering så er man klar for litt action. Godt brukt sykkel men den er plukket helt fra hverandre og fått nye lager og full service.Den er sikkert bra nok for pinglekjøringa mi?
fart før ferdighet
[Re: rob1]
#69510215/03/200919:14
Nå begynner arvegodset fra Per-Henrik å bli ferdig.Han har oppgradert seg i år så den her overtar jeg.Skal bli spennende å prøve.Bare litt småstæsj som skal på+ justering så er man klar for litt action. Godt brukt sykkel men den er plukket helt fra hverandre og fått nye lager og full service.Den er sikkert bra nok for pinglekjøringa mi?
Det var jo enorme bilder. Må jo (ikke) scrolle sideveis for å se dem, jo!
Denne Scotten har også noe rart med styret. Jeg tror faktisk Ergo-holkene er montert feil vei. Vingene på holkene skal jo støtte under hånda på innsiden av styret.
Cruiser 26" Utstyrt med behagelige ballongdekk, aluminiumskomponenter og fotbrems. Ramme: stål Rammestørrelse: 50 cm Forgaffel: stiv, stål Antall gir: uten gir Krankparti: Prowheel, alu Kranklager: CH-32 Styrelager: stål Styre og stamme: alu Fornav: KT, alu Baknav: KT navbrems Forbrems: V-brems Bakbrems: fotbrems Kjede: KMC Sete: Active Setepinne: alu Felg: Jalco, alu Dekk: 26 x 2,125 Pedaler: VP Vekt: 15,4 kg
Redigert av snikkarboa; 18/03/200923:26. Rediger grunn: juba juba
Klart det er en grei sykkel. Grei trillenedtilbyenoglåsefastillyktestolpenmensmantarenpils-sykkel. Med en nypris på kr 999,- er det heller ingen krise om noen skulle finne på å stikke av med den. Og så er det fint å tenke på at det mest kompliserete på hele sykkelen er frihjulsnavet.
Redigert av Corratec; 19/03/200917:04.
[Re: RobinB]
#69752019/03/200921:55
Siden husbygging og bilkjøp også i år sprengte sykkelbudsjettet og jeg ikke er gift med kona til Tommy så må jeg klare meg med min gamle gode traver et år til.
Så dette blir min stisykkel, rittsykkel og grusracer. Siden denne sykkelen er topp speca med utstyr så jeg tar bare med noen høydepunkter her.
Ramme: 2002 Santa Cruz Chameleon. Bombesikker ramme som har tålt mye juling i 7 år. Den klarer sikkert 7 år til... Høytrykkspyleren tok desverre dekalene.
Gaffel: Marzocchi z1 bomber fra 2002, tror det er 150mm vandring på denne, men har en mistanke om at det er 20-30mm av vandringen som ikke virker. Fått juling i 7 år og vært på 1 service...
Utstyr: Stort sett XT gruppe, med blandt annet V-brems som er helt ok innstilt og med et down-swing front gir som er modifisert til top-swing, samt et halvautomatisk bakgir som ofte reagerer med å hoppe to hakk opp eller ned ved et push på girsjalteren.
Sete: Selle italia flite, hold i 5 år nå, men er muligens snart klart for utskifting.
Stem Orginal GT mtn stem, 6061 alu. Funker som fjell. Kan til og med vendes opp ned for forskjellig vinkling.
Sykkelen er for tiden skodd med old school dekka smoke og dart. Gleder meg som en unge til en ny sesong på denne rocken!
P.S hvis det er noen importører eller butikker der ute som vil sponse en gammel kar med en ny sykkel så send meg en PM.
...går fort som fy og gruser det meste opp som ned, så du har ingenting å klage på Fjeldheim:-)
Nei da jostein, ingen som klager her! Er superfornøyd med sykkelen jeg, men den begynner å bli sliten nå.
Opp går det ikke fort og eneste grunn til at jeg kan dra på litt nedover er at med så gammelt utstyr trenger man ikke å tenke på at man kan ødelegge nye og dyre komponenter...
Siden husbygging og bilkjøp også i år sprengte sykkelbudsjettet og jeg ikke er gift med kona til Tommy så må jeg klare meg med min gamle gode traver et år til.
Kona hilser og sier at det vanker ekstra vafler og gulrotkake på Fjeldheimen i 2009 :-)
Det var jo enorme bilder. Må jo (ikke) scrolle sideveis for å se dem, jo!
Da prøver jeg å gjøre de større da Som sagt tidligere,god gammel vælbrukt Turner DHR.Skal bli gøy å prøve.
fart før ferdighet
[Re: oivindg]
#69812120/03/200922:59
Er superfornøyd med sykkelen jeg, men den begynner å bli sliten nå.
Du og sykkelen din minner meg litt om den karen her. (Hold ut de første 1:30.)
Øivind
Hehe,tar det som et kompliment jeg øivind. Tomac var jo en av de store heltene mine på 90 tallet. Får skaffe meg hest og ranch snart, så kan jeg gå sånn tøft bortover med salen på ryggen.
Gleder meg stort til den berømte gulrotkaka Tommy.