Var litt usikker på hvor disse egentliig lå, så det ble droppa. Hadde ikke overskudd til å lete......Hvor er stedet? Jeg hørte motorsaglyd på Børsåsens østre del ned mot Verdalsida.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Var litt usikker på hvor disse egentliig lå, så det ble droppa. Hadde ikke overskudd til å lete......Hvor er stedet? Jeg hørte motorsaglyd på Børsåsens østre del ned mot Verdalsida.
HER CA
Flott nedkjøring(Børsåsens beste!) ned til åkeren og sti vestover like ovenfor åkeren og ned til skånesveien.
Tenkte å ta meg en tur i Børsåsen lørdag formiddag. Været ser bra ut. Satser på at skuldra tåler det. Bare gammel-gammelsykkelen som står på pigg, men regner med den tåler turen. Håper kaillen oppe på den gjør det også. Noen som er med? Sag er obligatorisk følge.
Enig. Spesielt ligger snø lenge på nordsida. Unntaket er "hyllestia" innover forbi Vanntårnet som nå har blitt dobbelt så lang. Det som kan bli slitsomt er transportetappene ellers som er under åpen himmel. Tenker da på partiet oppe ved Gapahuken og det som forbinder øst og vest av Børsåsen. Viktig jobb som Harald gjorde i dag! Ellers så planlegger jeg 1. sykkel -lyktetur på lenge på mandag kveld i Børsåsen.
Børsåsen rocker! Flott innsats, godt å bli kvitt de store stammene der! Den nedkjøringen der er nydelig! Fineste jeg har funnet i åsen så langt.
Asmund, jeg tenker en tur i morgen, skal levere bilen på service i verdal kl 9.15. Kan være ved vanntårnet ca 10.15. Om det blir kveldssykling på deg i morgen er jeg med onsdag kl 10 som du foreslo.
Takk for rehabeliteringsturen, Håkon. Det var godt med en slik etterlengtet tur. Kondisen min var under enhver kritikk. Mildværet har gjort forrige ukes frosne kutråkk ganske sleipt.
Takk for turen til deg også. Asmund. Gjorde mye med selvtilliten å komme før deg opp bakkene. Som sagt, du må være i utrolig dårlig form når jeg kommer først opp.... Regner med du gruser meg til våren, om ikke før. Fine forhold i åsen tross noen bløte partier. Men vi er da i november. Ikke annet å vente. Mye bra jobbing på stiene i åsen. Har lagt ut noen bilder på Bratt og ulendt.
Takk for at du luftet meg idag, Jensi. Er i skral form kondisjonsmessig for tida, så måtte gi meg halvveis. Det er bonus bare å få trekke frisk luft og se på trærne for meg nå..... Jensi imponerte med utrolig teknikk. Kom seg opp nesten overalt. For utenforstående kommer en liten filmsnutt fra området på Platået slik det framstår nå. Se bort fra laber fart og litt trøbbel. Ikke imponerende innsats fra meg, men gir et visst inntrykk av stedet:
Hvordan var forholdene på stia nordsia, Jens?
Takk for selskapet! Formen kommer seg kanonfort den nå, det kan jeg love deg.
Nordsida var slett ikke ille, vått endel plasser, men ikke spesielt verre enn det har vært i det siste. Fant endel (for meg nye stier) nydelige saker. Noe som nok er syklet før, og noe som ikke var syklet. Legger ved strava fila for de som måtte være interessert: http://app.strava.com/activities/27692389
Om dere kjenner dere igjen på kartet så ved 15,8km er jeg ved "syrebakkens" start - retning vest. Der kan en sykle ned i åsen isteden, grov og bratt sti. Kommer så inn på traktorvei som går opp til gapahuken igjen. Der ryddet jeg (delvis) ett dyretråkk som leder til Skånesstien som det har vært snakk om i det siste. Bra ryddejobb Snooze! Og kanoninnsats av Asmund på vanntårnplatået! Det er nå verdt turen alene.
Takk for det, Marius. Vitsen med filmen var å lage et visst bilde av det som har blitt et bra alternativ. Intervalløypa til O-løperne til Frol IL har blitt nøyaktig dobbelt så lang etter dette. Kart må synfares og revideres. Ny tur i morra, oppm. nedenfor vannmagasinet 10.00.
Tok bilde av åkerspissen igår. Her kommer du ut av skogen, og fortsetter som markert og inn på sti igjen i sirkelen.(der ligger det et tre som blir fjernet iløpet av et par dager)
Takk for turen Jens. Det er kvalitetstid når man kan koble ut alle tanker med stisykling og litt saging. Jeg var i bedre form i dag, men det blir mye gåing. Jens som sykler på relativt tunge gir hele tiden kommer seg frem nesten overalt.
Helt ny ganske krevende men tørr sti rydda i dag, den forbinder området fra grinda på nordsia med Skånesstia til Snooze. Ca midt nedi der. Det kan kanskje være vanskelig å oppdage inngangen. Skal prøve å legge ut et plot på et kart for interesserte. Oppglødd begge to i dag, mange muligheter for heftide nedkjøringer og stiforbindelser på "Verdalssida".
Her er fra den 250 m nystia.
Vi fant en "luke" i styggværet mellom 10-13 i dag. Sjekk de forholdene i Børsåsen, selv om det var veldig sleipt.. Ikke langt unna at Jens kom opp i dag heller.
Børsåsen har så vannvittig med muligheter! Oppglødd stemning i skogen i dag ja! Søle endel steder, men absolutt farbart! Topp tur med mye rydding. Takk for turen, veldig bra selskap!
Dette skal stemme sånn omtrent! Den gule til venstre er oppfriska.Den andre inntegna nord for stipla sti som kommer inn på Skånesstia er helt ny. 2 forbindelser er også nye på den gule.
Den østligste delen av gulstreken likner mye på en forbindelse jeg laget for et par år siden. Skal ta en kikk om det er den samme. Det går jo allerede en sti ned der som blir veldig gjørmete og opptråkket av kyr. Der laget jeg en tørr forbindelse gjennom skogen. Når det gjelder forbindelsene som treffer det du kaller skånesstien, som jeg har omtalt som åkernedkjøringen: aldri sett etter sti i det området....spennende!!!
Tegnet inn der "min forbindelse" går litt annerledes enn din(orange strek) og orange strek som viser stien på kanten av åkeren, inn i skogen og ned til "skånesveien"
Her er forbindelsen fra åkeren og ned til skånesveien sett østover mot åkeren
Det du har tegna inn er den rette, jeg bomma litt med streken. Det var der vi var i går, stemmer også bedre med Stravalogg. Skjønner ikke at firma som lager slike apper ikke kan bruke en bedre karttjeneste. Ikke går det an å zoome inn, og ingen terrengreferanser som stier, bekker etc. Det er jo umulig å lese av. Skisporet.no og sykkelspor.no er mere brukervennlig på kartstudie.