Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut?

Re: Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut? [Re: HeavyDude] #664885 15/01/2009 10:59
rch1969 Offline
Sjølvesten
Sjølvesten
Har prøvd Hutchinson sine. Ikke noe lettvektere men greie til trening. Har ikke hatt noen problemer/punkteringer

Rune

Re: Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut? [Re: tommygutt] #664898 15/01/2009 11:18
rch1969 Offline
Sjølvesten
Sjølvesten
Må innrømme at jeg er svak for Scott syklene ja. Har vel en sammenheng med at det var de som "fant" meg og at jeg fikk sykle proff for dem i 92,93,94. Er også gøy å tusle litt rundt på Giant fabrikken i Taiwan og se alu syklene til Scott bli produsert der. Carbonrammene til Scott derimot blir produsert i Kina, fraktet over til Giant Taiwan, lakkert, skrudd i sammen og får Made in Taiwan merke på seg:-)

Rune

Re: Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut? [Re: engekri] #664918 15/01/2009 11:47
I
Ignite Offline
Medlem
Medlem
I
Sitat: engekri
Sitat: larsb
Ulempene er at man må vite hva man driver med og akseptere en eller flere av disse: at man må pumpe oftere/ søler på badet/bruker tid på å bytte dekk/det koster mer.
Du skal være en ganske god selger for at du skal klare å overbevise en kunde om at det der er "helt greit" og "noe du må regne med".

Forøvrig kan alle butikker lett hoste opp Joe's ombyggingssettene fra Deler AS, så det er raskt for de fleste å skaffe det. Det samme gjelder visst Stan's som Dogstar selger, men har forstått at han helst vil selge det selv.

Men om det er på vei ut eller ei? Det må vel bli opp til en selv om det funker?

Du har vel en tendens til å bytte dekk Arve, slik vi andre bytter sokker, så for deg blir det kansje litt mer pes vil jeg tro;)

Ja Cissa. Jeg liker å teste ut nye dekk. Så bytte av dekk er ikke noe pes for meg.

Jeg er iallefall overbevist. Det blir slangeløst på meg kommende sesong.

Fikk Crow dekka sammen med NoTubes guffe i posten igår. Tror jeg skal vente med å sette de på. Har intrykk av at Mesta og Risa bare på faenskap strør med glass her på Vestlandet.
Skal hive på Conti Race King 2.0 Supersoninc med guffe å se hvordan det går

Re: Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut? [Re: Øyvind V] #664991 15/01/2009 13:44
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Sitat: Øyvind V
Og så noen dumme spørsmål:
- Går det ikke an å punge med slangeløst?
- Hvis man punger, hva gjør man da?
- Gitt samme dekk og felger, er det kun slangen som utgjør vektbesparelsen?

-Ja, men sjansen er mindre, siden de fleste punkteringer er slangebitt, der slangen punkteres når den klemmes over felgkanten.
-Hvis ikke lateksguffa tetter det, setter du i slange på vanlig måte, etter å ha tatt ut spesialventilen
-Ja. Men i tillegg får man en annen følelse.

Les forresten her, fra "slangeløsens" barndom:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=352

Hvis du har NoTubes-felger, er de laget for nettopp slangeløs bruk. Felgbånd (ikke det gummibåndet med ventil du ser på bildene i lenka sak), ventiler og guffe, det er det du trenger.

Gaute
Re: Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut? [Re: gauter] #665050 15/01/2009 14:57
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Ok, jeg tror jeg må prøve dette.

Hvor er tråden om slangeløs 29ère?

Edit: Jeg fant, jeg fant http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=583036&page=1

Redigert av Fux; 15/01/2009 15:09.

#Pedalenkrs
Re: Slangeløst! – kommet for å bli, eller på vei ut? [Re: ThB] #667313 20/01/2009 09:48
S
sykkelrotta Offline
Fersking
Fersking
S
Prøvde slangeløst for første gang på Birken 2008. Nytt år nye muligheter, nå blir det slangeløst ! Er dramenser, følger med i tiden :-)

Det er i motbakke det går oppover...
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support