I dag kom det pakke fra Probike i posten, så nå blir det snart ny sykkel. Skal ha den som trenings- og reisesykkel når jeg får kloa i den ramma jeg virkelig vil ha.
Ramme: BMC SCL01 Team White Gaffel: Easton EC90 SLX Setepinne: Easton EC70 Styre: 3T Rotundo Pro Stem: 3T ARX Team Sal: Selle Italia Flite TT Pedaler: Time RXS Ulteam Gruppe: Campagnolo Chorus CT, 2008
Skal bytte klinger på kompaktkranken til Spécialités TA Nerius, slik at jeg får 52/38 til vanlig kjøring.
Bedre bilder kommer når jeg får liv i noe annet enn mobilkameraet.
52/38 er fordi jeg til daglig vil ha noe som er nært det man har på vanlig krank. Jeg gidder ikke kjøre med kompakt til daglig i Stavangerområdet, men det kan være kjekt å ha om man plutselig skulle befinne seg et sted med bratte og lange bakker.
@gare: Hvor er Spinneribakken? Seldalsbakken er vel ikke så voldsomt lang? Jeg tenker f.eks sånn opp til Juvasshytta og slike bakker. Det er litt langt og bratt..
@rasmusic: Ja, det synes jeg også, hehe. Kastet den haugen midt på gulvet i dag, ellers har jeg en plan om å innrede og rydde skikkelig senere. Slik det er nå har jeg ikke plass til gamleramma på stueveggen, så må nesten bli soverommet..
Til frodegutt og erling må jeg nesten bare si at dere får smøre dere med tålmodighet og vente på neste byggetråd.
Har ikke tilgang på noe saklig vekt hjemme, så jeg har ikke veid, og er ikke sikker på om jeg får veid før det hele er ferdigbygd og jeg kan sykle til noen med vekt.
Det er toppmodellen ja. Så egentlig burde jeg vel hatt Record i stedet for Chorus på den, men det får være måte på stæsjhoring..
Da, har pakke nummer to kommet til posten og ting begynner å se mer ut som en sykkel. Oppdaget her om dagen at styret jeg har tenkt å bruke kanskje er litt mer preget av kræsjen enn tidligere antatt, så jeg må nok investere i en erstatning. Det er litt drit, ikke på grunn av pengene, men rett og slett fordi det koster tid.
Foreløpig får jeg derfor bare montert ting som ikke skal på styret. Litt bummer. Har også byttet styrelager til Campa Record.
Nå har jeg også orget litt bedre kamera, men dessverre den samme bedritne fotografen.
Har meldt min interesse i 18:45-gruppen, begynner allerede å få bange anelser, men sykdommen som har herjet siden nyttår begynner å slippe taket og jeg regner med at det blir sykling igjen fra og med mandag.
Siden Team Aktiv ikke satser på eget lag i år, så elger jeg meg inn på Team Jæren sammen med en kamerat som er mer av en lurker her på forumet.
Hvilken gruppe blir du med på i Team Jæren på T-O med denne skjønnheten da?
Jeg har skrevet meg opp for express, så får man se hvordan formen blir utover våren. Blir det ikke fullt så bra som jeg har håp om får jeg smiske litt med 15:30.
Om det blir på denne eller ramma som er i bestilling er foreløpig ikke bestemt. Får se været an, høhø.
Da er det gjort nye fremskritt, og oppdaget noen tilbakeslag.
Den store skiva foran kom fra Cyclecomponents i dag, sammen med noen spacere og annet tjafs. Har også fått kuttet kabler og greier, men oppdaget at styret har fått en litt heftigere trøkk enn jeg trodde. Nytt styre (og stem) er bestilt, så det blir Deda Zero 100 stem og Deda Newton Shallow styre. De er såpass like det som står på at jeg slipper styre med kablene, trur eg.
Det bakhjulet som står i er også mest for å ha noe der. Kræsja treningshjul med en del kast, men det kan nok rettes.
Da er sykkelen 90% ferdig. Skal fortsatt bytte styre og stem (tror jeg), og så må jeg bytte styrelager (igjen). Må ha et hvor karbonpyntedriten bygger mer. Styretapen er bare noe ræl jeg hadde liggende, så den blir byttet med Cinelli cork når jeg er helt sikker på valg av styre.
Uansett har vi vært og trillet oss en liten tur i dag, jeg for å handle og hoien for å veie seg. Slik den står nå veier den inn på 7,26 kg, så det kan være den sniker seg under de magiske 6,8 med Zipp 202 og noe lettere dekk. Det kjennes uansett ut til at denne blir vanvittig digg å rulle på til våren. Vi glær oss! *glis*
Eneste skår i gleden er at franskmannen som sydde sammen dekket jeg har bak hadde drukket litt vel mye pastis i lunchen, så det er ett lite flatt parti på det.
Neste oppdatering kommer forhåpentligvis til neste helg, når alt er som det skal være. *smil*
På ønske fra cannondalist har jeg tatt noen ekstra bilder av treningshjulene. Som Imag er inne på er det Dugast Roubaix 23mm på Ambrosio Nemesis felger, tredd på Campagnolo Record nav (den pene gamle sorten) med Sapim CX-Ray eiker.
Som dere sikkert har skjønt fra tidligere bilder er jeg ingen stjernefotograf, og jeg har heller ikke noe fancy kamera. Én kostbar hobby får være nok.