Hei! Jeg har en RS Sid WC 2007 mod. demper. Problemet er at når jeg låser den (har poplock på styret) så demper den fremdeles 20 - 30 mm. noe som er ganske plagsomt... Jeg har en Rock Shocx Sid Team også med poplock, og den er helt stiv når jeg låser den, så er det meningen av det skal være så mye sag? noe jeg ihverfall tviler på, og er det noen mulighet for at jeg kan skaffe meg vanlig lockout på gaffelbenet igjen? isåfall hvor?
Høres ut som om du har mistet litt olje fra demperenheten (skal være helt luftfri for å låse) Din lokal sykkebutikk kan sikkert hjelpe deg. Ellers er en O-ring service relativt overkommelig om du er litt fingernem. Du trenger "service kit", olje og muligens ett rock shox vertøy (sjekk service manualen, tilgjengelig på Rock Shox sin web)
Opplevde selv samme symptomer tidligere i høst. Løste seg med en "nødservice" av demperenheten. Vær oppmerksom på serviceintervallene til SID'en -50/100 timer går fort om du sykler litt...
Atle
Re: Problem med lockout på Rock Shox Sid WC
[Re: AtleJ]
#66050206/01/200918:42
takk for svar, hvis jeg tar ut hele lockout enheten og fyller den helt opp med demperolje, også setter den sammen igjen, uten og miste olje så skal det fungere? for demperen er relativt lite brukt, har bare ligget og støvet ned et års tid.