Dette rittet bør vel være av interesse for de fleste. Kolliderer med noen ritt på Østlandet men for oss som synes det er litt langt å reise dit så er dette et fint alternativ.
Jeg fikk se et arbeidsdokument på dette rittet for et par måneder siden. Ut fra det så er det ingenting å si på ambisjonene. Problemet deres i forhold til ambisjonene slik jeg ser det er at de har lite "ekstra" å tilby deltakerne, det virker som at dette kanskje blir enda et grusritt i det som begynner å bli en liten mengde. Og det er synd de ikke prøver noe annet enn midten av august...
For min del er det Fjellsykkelrittet som gjelder denne helgen. Løypa der virker å være atskillig mye mer variert.
August er full, og jeg tror det kan bli vanskelig å trekke så mye folk så lenge Fjellsykkelrittet går samme dag. Mange som bruker dette som siste mulighet til å forbedre seedingen til Birken.
Hvis de skal konkurrere med andre lignende ritt ville det kanskje vært bedre å legge det til samme dag som Sykkelener'n, som heller ikke er seedingsritt.
Er visst 15. august Fjellsykkelrittet (Savalen-Folldal) går av stabelen, så da blir det kræsj.
Skjønner at arrangørene gjerne vil ha sånne ritt i august, for å trekke folk som skal bruke rittene som oppkjøring til Birken. Men hvorfor ikke legge det til september? Jeg hadde nesten ritt-abstinenser til oktober i år, og kunne med glede kjørt 1-2 grusritt med litt lengde i september.
Hallais folkens, sendte mail til Rittledelsen i Pilgrimsrittet og luftet ideen om å flytte dato. La også med link til dette forum vedrørende denne ritt krasj med Fjellsykkel ritt. fikk en meget positiv mail tilbake der de skriver at de skal ha et møte innen kort tid der de vil sterkt vurdere å endre dato, noe pga at dette har vært diskutert på dette forum;-) Stå på karer så får vi det som vi vil;-)
Da håper jeg de leser terminlista grundig... August er som nevnt av flere her fullbooket, og de skal ha noe ekstraordinært å friste med hvis de skal trekke folk fra Fjellsykkelrittet (som for det første er et seedingsritt, og som i tillegg går i knallfin natur). Forøvrig har man jo Aursjørittet, Sykkelener'n, Markathriller'n, Birken, Gruverittet i Folldal (slutten av juli), mulig Orkla XC (hvis de får det til i 2009), og et ritt som går i fjelltraktene ikke så langt unna Røros (EgilS deltok (og vant?) i fjor, husker i hva rittet heter...).
Tilbake til terminlista: Hva skjer etter Birken? For oss i området rundt Trondheim var det kun TVK klubbmesterskap og et par bedriftsritt, som foregår på hverdagene. Så hvorfor ikke prøve å få til et skikkelig ritt tidlig i september? Alle de som har trent og trent til Birken er nå restituert og i bedre form enn når de syklet fra Rena til Lillehammer. I tillegg er det sikkert flere som gjerne vil strekke sesongen bittelitt lenger, uten å måtte reise sydover (Østlandet). Men dette er nå bare min mening... :-)
Jeg har ikke funnet termin lista på nettet, men hvis Fjellsykkelrittet er 15/8, så er vel Sykkleren 8/8 og Markathrillern 22/8, Regner da med at Aursjørittet er 1/8? men for min del er det for langt å dra ned på Ausjørittet, hele helga går med, så da håper jeg at hvis de skal kjøre Pilgrimsrittet i august at de kjører 1/8. Det er vel det beste tidspunktet for å dra flest Trøndere?
I 2009 så er det litt enklere med helger enn hva som vil være tilfelle andre år i og med at det er 5 helger. Fra og med 2010 så begynner det å bli litt verre om man på død og liv skal ha rittene i august. Alt må vel tilpasse seg Birken som uansett vil gå siste helga i måneden.
Aursjørittet går 1/8, og Sykkelener'n 8/8 ja. Jeg kjenner ikke miljøet så veldig godt, så jeg skal ikke si hvilke ritt det er "best" å kræsje med. EgilS vet sikkert mer om hvem som vil møte på hva. Og det er vel gjerne sånn at de rittene som greier å få med seg noen profiler, der møter mosjonistene opp også. Hvis det MÅ foregå i august, ville JEG foretrukket 1/8.
Som du skriver Øyvind V tror også jeg det er veldig viktig for Pilegrimsrittet at de greier å dra noen profiler til rittet. Vil anbefale dem om å gå aktivt ut for å få med noen.
Når det gjelder valg av dato så vil vel jeg også foretrekke 1/8 hvis det absolutt må gå i august. Selv om Aursjørittet er seedingsritt til Birken. (Har vel ikke kommet noen liste enda for Birken's seedingsritt men tidliggere år så har det vert det. Er vel ingen grunn til å tro at det ikke blir det i år).
1. Rittet blir 15.august. Mest på grunn av lokale forhold. Vi hadde ønsket 1.august, men det er mye som skjer i Neadalen. 2. Vi vil ha noen svært gode nyheter å presentere, forhåpentligvis innen februar måned. 3. Kjente profiler vil også sykle dette rittet. Vil ikke gå ut med navn enda. Året er langt og mye kan enda skje:) 4. Vi er allerede på veg nordover med informasjon. Det vil bli en massiv markedsføring fra februar måned og utover.
Håper dette kan være noen svar som er til hjelp. Vi kommer snart med en ferdig webside. Forstår meget godt de som allerede er etablert på Fjellsykkelrittet.
2. Vi vil ha noen svært gode nyheter å presentere, forhåpentligvis innen februar måned. 3. Kjente profiler vil også sykle dette rittet. Vil ikke gå ut med navn enda. Året er langt og mye kan enda skje
Blir spennende å se hva de "svært gode nyhetene" er og hvilke profiler som blir booket. For alt jeg vet kan de jo komme med et tilbud man rett og slett ikke kan si nei til... :-)