Noen som har formening om hvilke bremseskiver som fungerer best med Avid Juicy 7-bremser? Lurer på om jeg skal gå opp en skivestr. foran og bak, og om jeg evt skal prøve andre skiver enn de originale.
Høpp.
Re: Nye bremseskiver til Juicy 7. Anbefalninger?
[Re: tmhwk]
#65868901/01/200921:12
mener du å gå opp fra 160 mm til 180 mm, men det er vel ikke bare å gjøre det? Ang. skiver så er min erfaring at shimano XT funker som bare det ihvertfall.
Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
[Re: FrankHH]
#65869601/01/200921:26
Hvis du har skiver av eldre modell så kan det være årsaken. Har du ny type, som den på bildet under, er det nok ikke skiven alene som er årsaken. Jeg har hatt en rekke sykler med Avid og avbildet skive uten antydning til hylekor.
Rettelse: Jo, litt hylekor når bremsene er våte og når det har blitt litt mye "subbebremsing". Dette gir seg imidlertid ganske kjapt med litt kraftig bremsebruk.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
[Re: MortenML]
#65871501/01/200922:47
Men jeg ble kvitt hylingen i mine Juicy 7 ved å ta litt fett/kobberpasta mellom bremseklossen og stempelet i kaliperen. Kjøp en boks skivebrems rens på Biltema, skru av skiva di og vask den med det. Det hjelper litt det og.
Når det gjelder rens av klosser har jeg strandet på et produkt som virker like bra hver gang og ikke koster det skjorta heller: Blåsprit, eller isopropylalkohol, eller isopropanol som det også heter. Kjær bremserens har mange navn.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
[Re: MortenML]
#65874702/01/200908:25
Fetting mellom bremseklosser og stempel bør vel også prøves. Har skrudd for lite på bremsene til å skjønne hva det innebærer. Må caliperen åpnes?
Klossene i Juicy-bremsene ligger bare "løst" oppå stemplene, så det holder å bare plukke klossene, kline litt fett bakpå eller på stemplene og mose dem inn igjen. Nå har jeg ikke prøvd med fett selv, har egentlig ikke problemer med bråkete bremser etter at jeg byttet til en annen type bremsebelegg.
[Re: trippeh]
#65877502/01/200911:25
EBC Red Downhill/Kevlar, men ville tro andre av tilsvarende materiale gjør samme nytten. De er mykere, og har derfor litt annet grep og slites en del fortere, men jeg liker dem.
[Re: tmhwk]
#65906803/01/200919:29
På mtbr sier de at G3 erstatter G2, men at de foreløpig er kommet bare sammen med Elixir. Har forresten kjøpt både Elixir CR og ekstra G3 skiver for å prøve sammen med/mot Juicy. Elixir CR er laget som erstattning/oppgradering for Juicy carbon. Så da kan det vel hende at det kommer en Ultimate versjon av Elixir også
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
[Re: GardS]
#66193609/01/200912:09
Jeg fikset skriking på bilbremsene en gang med litt duckttape mellom klossen og kaliperen. Skal ikke se bort i fra at det virker på sykkelen også. Hvis ikke er det enkelt å pelle av igjen.
Det litt morsomme var jo at tapen selvfølgelig ble helt svartbrent etter en stund, men skrikingen var og ble borte.
[Re: Cappel]
#66212909/01/200919:20
Jeg fikset skriking på bilbremsene en gang med litt duckttape mellom klossen og kaliperen. Skal ikke se bort i fra at det virker på sykkelen også. Hvis ikke er det enkelt å pelle av igjen.
Det litt morsomme var jo at tapen selvfølgelig ble helt svartbrent etter en stund, men skrikingen var og ble borte.