Hei!
Som du sier, mange har nevnt Ardent. Jeg hadde for en stund siden en tråd der jeg ba om samme råd som deg, og endte opp med Ardent 2.25. Jeg har syklet fire-fem turer, og hittil er jeg veldig imponert. Jeg kommer meg opp steder jeg ikke har kommet meg opp før, dekket sitter veldig godt på vått underlag, i alle fall i forhold til det jeg har å sammenligne med (noen helt ok dekk som satt på sykkelen når jeg kjøpte den, Cheng Shi eller noe sånt...Ardent er mitt første "skikkelige" dekk)
Dekket ruller helt greit, selv om jeg slet med å henge med kompiser på grustur...men det mener jeg bestemt at jeg ikke kan laste bare dekkene for, jeg tror formen min har blitt ganske mye dårligere de siste månedene..for lite sykling..jaja, nok om det;)
Jeg er forresten ca 75 kg, litt over! Sykler hardtail...siden jeg ikke har syklet så mange turer vet jeg lite om punkteringssikkerhet, jeg aner heller ikke hvilket lufttrykk jeg bruker, jeg har bare en vanlig pumpe. Jeg trykker på dekket, og hvis magefølelsen sier ok så sykler jeg. Har ikke punktert hittil på tross av til tider ganske røft terreng, dekket virker rimelig sikkert;)
Lykke til!