Mener det har ligget på en 7-800 passeringer når jeg sykler hjemover på ettermiddagen i det siste. Dette tallet synker vel ytterligere fremover (fra godt over 2000 på sommeren). Tipper et snitt på drøyt 500 de 4 siste "sykkelukene". Jeg gjetter på at telleren står på drøyt 490' ved årsslutt.
Flest sykler til jobb på mandag, så faller kurven med passeringer kraftig utover uken. Jeg ser tendensen her jeg bor også, men at det er så stor reduksjon fra mandag til fredag forbauser meg.
Her i Kr-sand er det det rimelig jevnt mandag til torsdag, men Fredag er det heller ikke noe særilg bilkø. Virker som det er mange som ta fri fredag som skal til byen.
Det kan også være at dem som jobber på lørdager har også en dag fri i uken og derfor flere som sykler på mandag, kansje?
I våres stå teller`n på litt over 500 når jeg plasserte den men nå stå den på under 200.
Sykkelstativene på Falconbridge er rimelig fulle når jeg plassere fabrikken, så det er nok flere som pendler til jobb en det som blir telt gjennom byen.
Telleren i Munkedamsveien sto på 3 i dag, når jeg passerte. Det er det desidert laveste jeg har sett. Dessuten var det første gang jeg har sykla hele veien til jobb uten å se en annen syklist. Julaften er en fin dag å jobbpendle. Veldig lite trafikk, og endelig en tur hjemover i dagslys. Jeg håper jeg møter en annen syklist, så jeg kan få ønska god jul.
Tipper så vidt over 490' selv. Forresten, er det ikke rart at det sykler mange flere TIL sentrum enn FRA sentrum?
Til sentrum er det naturlig å sykle der telleren er, men fra (hvis du kommer fra Haakon Vii's gt) er det naturlig å sykle på andre siden eller på veien. Det er grunnen vil jeg tro.
Tipper så vidt over 490' selv. Forresten, er det ikke rart at det sykler mange flere TIL sentrum enn FRA sentrum?
Til sentrum er det naturlig å sykle der telleren er, men fra (hvis du kommer fra Haakon Vii's gt) er det naturlig å sykle på andre siden eller på veien. Det er grunnen vil jeg tro.
Men hvordan blir det mellom husene og festningen? Blir det fortsatt vei der? Jeg frykter litt at det blir brostein sden det står så mange sekker med det der.
Gladmelding fra Bærum! De har begynt å feie gangveiene. Lange strekk langs Bærumsveien var fri fra punkteringsgrus. Til enorm glede for oss med fatbike på silicagummi.
Det ser ut til å bli over ti grader i Oslo i ettermiddag. Da blir det kortbukse hjem. Nå har også småskoa kommet på, så jeg slipper den småfrekke kombinasjonen av kortbukse og vinterstøvler som jeg hadde hjemover på fredag.
Det ser ut til å bli over ti grader i Oslo i ettermiddag. Da blir det kortbukse hjem. Nå har også småskoa kommet på, så jeg slipper den småfrekke kombinasjonen av kortbukse og vinterstøvler som jeg hadde hjemover på fredag.
Forsiktig med knærne. Kalde knær blir ofte vonde knær.
Liten storm beint imot i morges, potensielt rekordforsøk hjem:-) Var så sterk vind at biler vegret seg for å kjøre over en bro, jeg vegret meg også snittfart ca 5kmt...
Det var stas med kortbukse i går, og det blir reprise i dag. Det ble så mye kos i varmen at det ble vanskelig å holde konsentrasjonen på podkasten jeg hørte på. Så i dag får jeg finne noe enklere underholdning.
Vinterens siste krampetrekninger. Slår værmeldinga til så er alt dette borte ved hjemreiste.
Race King fungerer forøvrig ypperlig på snø.
I dag var jeg fast bestemt på buss til togstasjonen etter å ha gått tur med bikkja. Men da jeg var ferdig med luftetur (bikkja insisterte på at den ble kort), frokost og tannpuss hadde jeg så god tid at det ble velociped likevel. Noen stemningsbilder her:
Stakkars liten:
Var skeptisk før avreise. "Sykkelbyen Nedre Glomma" (Fredrikstad og sarpsborg kommune i samarbeid med vegevesenet) har lovt oss barmark på GS-vei langs fylkesveiene. My ASS. Måtte finne alternative småveier og sykle i bilspor. Heldigvis kom jeg til brøytet og lite trafikkert vei etter et par kilometer.
Vel fremme var den velkjente godfølelsen på plass. Atter en gang har jeg beseiret elementene.
Nei, jeg la den ut bare for generell interesse siden jeg syntes den var artig. Klart at dette er en gjeng roadies med sine preferanser, så det var ikke ment nedsettende om hardtails. Mer for å skape en reaksjon Bruker selv en litt modifisert terrengsykkel til det meste, så det er ikke min fanesak, selv om jeg gjorde meg til talsmann for andre sykkeltyper for pendling på asfalt i en annen tråd