Eller mer presist håndtaket. Har for tiden et par krykker som fotfølger meg hvor enn jeg går. Håndtakene på disse blir så vanvittig glatte straks jeg blir litt fuktig i håndflaten. Ettersom jeg skal bruke de langt ut i februar så jeg må finne på et eller annet. Første forsøk har vært med sportstape. Det har gitt ok grep, men hendene blir fulle av lim, noe som er irriterende. Tenkte kanskje litt styretape kunne gjøre susen. Noen som har forslag til tape?
Mitt tips: Tennisracketer har surring som er langt bedre til dette enn styreteip. Bedre grep og ikke minst lettere å surre. De er også tynnere, så slipper du at grepet blir så tykt.
På krykker mistenker jeg at selv styreteip kan bli litt glatt.
Som tidligere badmintonspiller har jeg viklet noen racketet opp gjennom. Babolat-grep er mye tynnere enn styretape, eller rettere sagt, finnes i mye tynnere varianter enn styretape. Og som Gaute sier, det er lettere å vikle og er ofte mer elastisk og klissete. Tennis- og badmintongrep er kanskje litt mindre holdbare og det vil jo ikke tåle vann så godt, men derfor funker det også bedre. Sjekk overgrip på www.babolat.com
Ja, det er stor forskjell. Tennisgrep-teip er gjerne langt mykere. Styreteip kjennes helst ut som stivere kunstskinn til sammenligning, og er både glattere og hardere i overflata enn tennisgrep. En liten avlang bit skumgummi oppå grepet på krykka og tennisgrep rundt/utenpå bør være en bra kombinasjon.
Stikk innom en sportsbutikk og be om å få kjenne på en rull med tennisgrep. Da skjønner du straks hva jeg mener ,så finner du ut om tennisgrep virkelig er noe for deg. Og da mener jeg ikke en tennisracket som henger på veggen, for der er så godt som alltid grepet pakka inn i glatt plastikk.
Tillegg: Nettopp, Babolat var også min favoritt da jeg spilte tennis, og det er Babolat jeg hele tida har hatt i tankene. Takk, Øyvind.
Redigert av gauter; 15/12/200814:57. Rediger grunn: Babolat
Nå fikk jeg lyst å spille badminton igjen :-) Tror jeg pleide å bruke Yonex sin egen tape. (Den som satt på racketen originalt var alltid ubrukelig.) Approved by krykke-stilpolitiet ;-)
Regner med du allerede har karbonkrykker? Tror det va Lectron aka Njål som hadde det for en stund siden. Ganske kult opplegg. Krykkene såklart. Ikke at du må humpe rundt på de...
Utrolig hva som er å oppdrive av kunnskap her :-D ingen som har noen konkrete forslag da med link til nettbutikk? Har finsiktet formen inn mot sofashopping for tiden.
Utrolig hva som er å oppdrive av kunnskap her :-D ingen som har noen konkrete forslag da med link til nettbutikk? Har finsiktet formen inn mot sofashopping for tiden.
Dessverre, da jeg drev med badminton fantes det knapt Internett :-) Jeg pleide kjøpe det oppå Racketsenteret på Bønes, har også kjøpt på G-Sport på Bergen Storsenter husker jeg. "Grip Tape" i kombinasjon med badminton/tennis/squash er de magiske ordene å google...
Kan ikke så mye om teiping av håndtakene, men pimping av krykke bør inkludere en flaskeholder. På bar kan man da bare sende krykka etter påfyll. Funker glimrende...