Nydelig Fux, Krober-replikan Pitcsh er jo ganske fin. Hvor mye ga du for den? har du fler? Eller vil du selge den der? Kröber er jo kongen av alle turtellere !
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Det var steintøft! Skjønner prosessen. Fin farge også!
Ingen vits med dekaler hvis man kan lakkere isteden.
(Min onkel og tante hadde forøvrig to svære Lambrettaer som de kjørte fetterene mine rundt med på på 60- og 70-tallet før de fikk bil. Såvidt jeg husker var den ene noe lignende den fargen du ha der, den andre var grå.) Selv har jeg bare et kaffekrus med Lambretta logo:-)
Takk til alle for innspill, det blir ingen ny ramme på meg. Det blir heller litt å pusle med gjennom vinteren.
Legger ved noen før-bilder. Forhåpentligvis kan jeg legge ut etter-bilder utpå vårparten. Det siste bildet er slik den står i dag.
Nydelig Fux, Krober-replikan Pitcsh er jo ganske fin. Hvor mye ga du for den? har du fler? Eller vil du selge den der? Kröber er jo kongen av alle turtellere !
Det finnes litt forskjellig typer. Denne er spesielt egnet til 2-takter og er veldig nøyaktig. Jeg ga £299 for denne, men som du kansje vet er de vanskelig å for tak i.
Turkis fargen er originalfargen for en bertone designet lambretta Grand Pix, og på denne scooter`n er det faktisk originallakk fra 60 tallet ut av rustnet bokser... Resten av scooter`n er motiv lakkert (airbrush). Ekstalyktene på kåpen er original Pathfinder lykter som ble nyforsølvet. Disse ble brukt under Isle of man i 69 fordi det var nattetapper.
Det finnes litt forskjellig typer. Denne er spesielt egnet til 2-takter og er veldig nøyaktig. Jeg ga £299 for denne, men som du kansje vet er de vanskelig å for tak i.
Turkis fargen er originalfargen for en bertone designet lambretta Grand Pix, og på denne scooter`n er det faktisk originallakk fra 60 tallet ut av rustnet bokser... Resten av scooter`n er motiv lakkert (airbrush). Ekstalyktene på kåpen er original Pathfinder lykter som ble nyforsølvet. Disse ble brukt under Isle of man i 69 fordi det var nattetapper.
299£ ! Perkele ! Det var kostbart, men jeg lurer litt på å bygge meg en Guzzi-racer av en gammel Napoli Polizia sykkel. Tar man bort alt plastikken og elektronikk, start osv, har man et bra utgangspunkt for Classic-racing...
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Det var kostbart, men jeg lurer litt på å bygge meg en Guzzi-racer av en gammel Napoli Polizia sykkel. Tar man bort alt plastikken og elektronikk, start osv, har man et bra utgangspunkt for Classic-racing...
Kult at det er flere med gamle Blizzarder som bruker dem fremdeles! Få sykler jeg har vært borti har gitt samme sykkelglede som Blizzarden. Ikke at jeg har prøvd alt mulig altså, men allikevel. Det er en god grunn til at jeg vil fortsette å bruke den.
Og det kan du snart. Bremseboss bak ble fjernet i går, slangefester er laget og i kveld skal jeg gjøre alt klart til lodding.
Her er skikkelig ny-retro lakkering av en Yeti Ultimate.
Designet og dekalene spiller på de nyere Yeti-modellene, mens rammen er karakteristisk god og gammel med elevated chainstay og det originale "headbadge"-et, og sykkelen ble bygget med tidsriktig, originalt utstyr og matchende lakkert gaffel og stem (med originale dekaler).
Sykkelen ble kåret til "Bike of the Month (BOTM) February 2009" av retrobike.co.uk-samfunnet. Det følger ingen pengepremie med, men endeløs og evigvarende Heder og Ære!
Tips: få hjelp av en jente med estetisk sans til å velge farve. Men designet sier seg vel selv. Det må være hvit bakramme og mapleleaf-overgang til en annen farve. :-)
Jeg var innom å tafsa på ramme di igår, Zwartander. Nydelig og kompakt geometri. Husk at den er designa av geniet Chris DeKerf. .. Ellers støtter jeg mtbmaniac i fargevalget. Mulig at gutta i vestby, som truls bruker, kan legge de fargerne du ønsker. Tryls hadde jo også en haug med rammer som skal ditt snart.
Njaaaaa, er ikke så sikker på maple. Det er vel å banne i kirka, men personlig er jeg ikke så glad i maple-mønsteret. Det blir litt glorete på en måte. Ser veldig bra ut på nye og originale sykler (og da sort/hvitt), men jeg synes egentlig ensfaget er finest. Jeg er designer selv, så fargevalg trenger jeg ikke kvinnfolkhjelp til. Men det gjør det også vanskelig siden jeg er "kunde" selv. Heller litt mot originalfargen nå (svart/mørkmørkgrønn metallic). Eller kanskje hvit metallic? Creme? (Hvit er vel litt 2008?) Eller mørkegrønn? Eller... Er ikke så glad i typoen til Rocky heller, så jeg pønsker litt på å gjøre den skikkelig custom. Det hadde vært annerledes hvis jeg skulle bygge den opp med retrodeler slik den var, eller som en 2009 Blizzard, men her blir det noen nye greier (så langt budsjettet rekker) og noe gammelt i lett blanding. Den blir nok litt understated. Jeg skal jo ikke selge den så ramma trenger ikke å rope JEG ER EN ROCKY MOUNTAIN, KJØP MEG NÅ! Og den skal brukes og ikke henge på veggen til pynt.
Jeg er veldig takknemlig for innspill så her er det bare å fyre løs hvis noen har noen mening om dette!
Dette var en kul og nyttig link ( http://www.retrobike.co.uk/)som jeg brukte en hel del tid på. TAKK! Fant endelig ut at det er en Rocky MountainCIRRUS - 92 modell jeg har som "reservesykkel"(Et lite "klenodie"(?) med så slitne emblemener at jeg ikke har greid å tyde noe annet enn at det er en RM...). Digger den selv om den ikke er "original" lenger. Ei heller er det stål...
Nedover-sti er lettest... ------------------------------------ OBS! Fare for humor og ironi..!
her er en som freshet opp en fin Beast of the East med ensfarvet lakk (vet ikke om den kom slik i hvit originalt?), diverse utstyr fra nå og da, og originale dekaler.
Skivebremsefestene er på og rammen er omsider lakkert. Fargen ble en sen-80-talls BMW farge, Malachitgrün Metallic. Legger ut litt bilder av prosessen så langt.