Jeg har bare hatt denne som en ekstra lekesykkel for de dagene jeg ikke orker å dra med meg noe som bare fungerer nedover... Utstyret jeg har på den om dagen er nok litt i groveste laget, men jeg er mer opptatt av at ting er stivt, trygt og solid enn at jeg svetter litt mindre. Har montert følgende utstyr på den:
- Gaffel: Marz. 2001 Z1 FR 130mm God, gammel og stiv
- Hjul: Mavic Deetrax - Kanonsolide hjul (lillebror til DeeMax)
- Dekk: Big Betty TC foran og BB ORC bak
- Slanger: Salsa Extreme
- Bremser: Magura Louise FR - Gledelig nytt bekjentskap
- Demper: Manitou Metel - Helt ok, men med veldig stiv fjær (400lb = 100kg)
- Krank: Truvative Hussefelt (ISIS) - Godt brukt
- styre/stem/setepinne (DMR sete, Hussefelt styre (640mm) BBB Setepinne (30mm))
- Gir: Egenkomponert singlespeedløsning
DaPukkaen er en knall sti-basis hvis du kan akseptere at du ikke har enormt med vandring. Å montere noe særlig mer enn de 130mm jeg har på er nok ikke å anbefale da dette vil føre til helt feil vinkler med tanke på geometrien... Har svevd noen meter med den, den liker altså å hoppe. Noen lettvekter er ikke denne rammen, men jeg mener at jeg veide den til rundt 2,8 kilo uten demper. Den har mye forsterkninger og sveisene ser solide ut. Her snakker vi deilig og feite larver i skjøtene...
Denne rammen er kjørt (i 2007) 3 dager i Hafjell, 2 dager på Utflukt 2007 og 2 dager i Drammen og er dermed i finfin stand. Størrelsen er nok ganske liten uten at jeg har noen direkte størrelse å gi deg. Fungerer i hvertfall ypperlig til mine 173, så den ligger vel rundt Medium.
Pris blir nok ikke noe som svir en sykkel-ivrig lommebok, da jeg trenger penger og denne rammen trenger et hjem der den blir brukt... En skam at den ikke har sett skogen i år, men jeg har for dårlig tid som student og prioriterer enten ren DH eller pulsjag
Må også nevnes at denne finner du IKKE mange av i Norge...
Bli unik og spesiell: Kjøp en DaPukka!
GI BUD!
PS: Ser du noen deler du kunne tenke deg her så bare send en PM. Jeg er åpen for salg av det meste.

PPS: (Bilder kommer)