Dette er julesang nr 1 for meg,kan ikke helt sette fingeren på hva det er med sangen som tiltaler (mulig noen toten-ske gener) men får alltid frysninger når jeg hører denne låta. Hemmat tel jul Muligens drømmer tilbake til barndommen da en venta på at pappa skulle komme hjem fra jobb. Og håper at poden nå gleder seg på samme måte:-)
julekveld i skogen av Rolf Just Nilsen / Astow Ericson er en klassiker her i huset. Prøv og tell hvor mange ganger ordet jul blir nevnt i en eller annen sammenheng! Julekveld i skogen
Ellers er Jussis o'helga natt, og Oslo gospel choir med " en stjerne skinner i natt " klare vinnere.
Den første snøen må feires sammen med Anne Grete Preus og "det snør".
Aled Jones har gjort en kul greie av Walking in the air. Først i orginal her,
Bob Dylans juleplate fra i fjor er ganske så bra! Dog varierende, og tidvis merkverdig. Men moro!
Sufjan Stevens boksen er helt genial.
Og Glasvegas hadde også en fin liten juleutgivelse for 2 år siden, med blant annet den fine "Fuck You, It's Over"!
Og Lindstrøm gav ifjor ut en 44 minutters versjon av Little Drummer Boy. For spesielt interesserte selvfølgelig (som meg), men 100 ganger bedre enn alle andre versjoner av låta.
(og dette er alt jeg har av julemusikk - kun kvalitet!)
Mange godlåter er nevnt, men foreslår et par til: Christmas In Hollies, RunDMC Do they know it's Christmas, Band Aid ....ellers tror jeg min ultimate julelåt er fra et dusin år tilbake med førjuls-Tussler-konsert på Veita scene og de avslutter med 'Let it snow'... Dessverre ikke på tape :-(