Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Adobe Studentlisens

Adobe Studentlisens #643851 25/11/2008 15:42
E
engekri Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
E
Hallais!

Har i det siste prøvd ut en del av Adobe sine produkter med 30 dagers prøvelisens. Jeg lurer på ang. studentlisens. Prøvde å finne litt info om det i EULAene til Adobe, men fant ikke noe.

Dersom jeg skaffer meg en studentlisens av feks. Adobe Photoshop og Lightroom, vil det da si at jeg kun kan bruke den i undervisning og ikke dersom jeg selger noen av bildene mine?

Re: Adobe Studentlisens [Re: engekri] #644428 26/11/2008 13:15
Tannlaus Offline
Fersking
Fersking
"Kan studentlisensene benyttes kommersielt ? Nei, studentlisenser (Microsoft & Adobe) kan kun benyttes til ikke-kommersielt bruk." [http://studentlisens.no/Sitemap]

Men hva du skal gjøre med bildene, og hvordan dette passer med definisjonen på kommersielt bruk vet jeg ikke.

Re: Adobe Studentlisens [Re: Tannlaus] #644728 26/11/2008 23:10
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Sjekk sidene til Adobe en gang til, der står det ganske nøye hvilke kriterier som gjelder osv. Jeg har selv studentversjon av Adobe Photoshop CS3 Extended, for å få kjøpe den, måtte jeg først kjøpe programvaren fra fotovideo.no, deretter innstallere programmet, så sende kopi av kjøpsbevis og GYLDIG studentbevis (sjekk om ditt studiested er gyldig), deretter ventet jeg i to uker til jeg fikk serial key tilsendt per epost. ganske enkelt og greit, og ikke minst MYE billigere enn vanlig lisens.

som sagt, sjekk sidene til Adobe en gang til, evt ring kunderservice, de er hjelpsomme.

K

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Adobe Studentlisens [Re: KKippernes] #644751 27/11/2008 07:17
E
engekri Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
E
Sitat: Trailstar
Sjekk sidene til Adobe en gang til, der står det ganske nøye hvilke kriterier som gjelder osv. Jeg har selv studentversjon av Adobe Photoshop CS3 Extended, for å få kjøpe den, måtte jeg først kjøpe programvaren fra fotovideo.no, deretter innstallere programmet, så sende kopi av kjøpsbevis og GYLDIG studentbevis (sjekk om ditt studiested er gyldig), deretter ventet jeg i to uker til jeg fikk serial key tilsendt per epost. ganske enkelt og greit, og ikke minst MYE billigere enn vanlig lisens.

som sagt, sjekk sidene til Adobe en gang til, evt ring kunderservice, de er hjelpsomme.

K
Men kan du selge bilder som er produsert i programmet du har kjøpt med studentlisens?

Re: Adobe Studentlisens [Re: engekri] #644755 27/11/2008 07:28
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Jeg får vondt i magen av disse innleggene. Au-weeh, magesåret.

Moderator  support