Hei! Har bestemt meg for at min neste sykkel skal ha store hjul. Den skal også være hardtail. Dette fordi det nok blir utenfor mitt budsjett med en FD.
Bruken skal være på stier i bymarka (Trondheim) Fjellturer i regionen og en snartur på fredagsbirken. Er 184cm på mårran så en M er vel å foretrekke. Brukt er ikke dumt, men har hele vinteren på meg for å få evt. prosjekt ferdig.
Budsjettet er trangt. 10k til å begynne med hvis TrygVesta oppfører seg godt. Evt byggeprosjekt må kunne gjennomføres med smådrypp som fruen ikke merker =)
Det ligger en Niner MCR på forumet for salg, men litt over budsjettet ditt, 16'. Du må gjerne komme innom og prøve 29", har to. En med 1x9, og en SS. Den ene kostet ca 12', den andre 5' (ikke for salg). Ikke Birkensykler. Jeg er 184 jeg også. Den ene er L, den andre M.
Denne fra Vassago er jo ganske så fin: Hoi ser allerede at her kommer pengene til å få bein. Hva tror dere er et realistisk budsjett for å få en slik i stallen? Da tenker jeg Reba foran, godt hjulsett og i første omgang en klinge foran og gir bak.
Det er vanskelig eller umulig å sisikkert. Det er bare deg som vet hvor mye vil/kan betale. Tråler du forumet og legger ut din egen ønskes kjøpt annonse trenger det ikke bli dyrt for supre mellomklassedeler. Jeg solgte alt av deler (ikke gaffel) fra X-Calen min for 2500 som eksempel.
Si 4500 for ramme hjem i postkassa, 2000 for mine hjul m. dekk og stans-kit :grisk smiley: 2000 for reba fra forumet. da er vi på 8500 og du må kjøpe deler etter smak. Si 3000 på foumet for sete/styre/stem/pinne/ktank/pedaler/gir etc. Det forutsetter at du ikke går amok i lekre deler men handler bra mellomklasse.
Det blir 11.500 og legg på 500 for uforutsette ting som kabler, bremseklosser,
12.000 burde funke Eller du kan lete etter en Paragon på høstsalg. Eller vente til 09 X-cal kommer. For eksempel. Vil du ha Vassago likevel vedder jeg en lilla kabelende på at du kommer til kjøpe veldig mye dyrere deler.
LarsB
Redigert av larsb; 20/11/200813:52. Rediger grunn: siste avsnitt
Og skulle det nå ikke bli bygging i vinter så kan du prøvesykle min Paragon en dag. Helt orginal 08 modell som fortiden ruller på crossmark. Bør være mulig å få tak i en slik en til en rimelig penge nå.
Holder til nær Heimdal
---------------------------------------------------- Scott Spark Expert 29`2012 GT Pantera med ymse utstyr Scott speedster 30
Re: HT tjuenier til sti og trening.
[Re: larsb]
#64182920/11/200818:39
Si 4500 for ramme hjem i postkassa, 2000 for mine hjul m. dekk og stans-kit :grisk smiley: 2000 for reba fra forumet. da er vi på 8500 og du må kjøpe deler etter smak. Si 3000 på foumet for sete/styre/stem/pinne/ktank/pedaler/gir etc. Det forutsetter at du ikke går amok i lekre deler men handler bra mellomklasse.
Det blir 11.500 og legg på 500 for uforutsette ting som kabler, bremseklosser,
12.000 burde funke LarsB
Min forrige sykkel var stort sett satt sammen med hjelp av gavmilde folk på dette forumet så du skal ikke se bort i fra at det blir en sykkel spekket med mellomklasse... men 12000 kan jo faktisk gå greit.. Spørsmålet er da om jeg i realiteten kan få en sykkel med bedre utstyr om jeg finner en hyllevare på tilbud. Som paragon som dere snakker om.
Sitat: Kjartandaddy
El Mariachi
eller Redline 1X9 .
Begge er jo flotte sykler!! Blir jo bare værre av å se etter andre valg. En utrolig flott niner air9 tilsalgs på forumet også... Sikle..
Nå gjelder det å holde seg i skinnet til TrygVesta har fått siste ordet så jeg ikke går i baret.
Men som du skriver innledningsvis: Du har hele vinteren foran deg. Haster det da slik for at du skal sette denne sykkelen i kjellern og vente til våren (såfremt du ikke har tenkt å klaske et par utilstrekkelige piggdekk på´n)?
Men som du skriver innledningsvis: Du har hele vinteren foran deg. Haster det da slik for at du skal sette denne sykkelen i kjellern og vente til våren (såfremt du ikke har tenkt å klaske et par utilstrekkelige piggdekk på´n)?
Martin
Du har et poeng.. men spørsmålet er om jeg kommer til å ende opp med noe bedre til våren? Henter jeg inn en ramme blir det jo mest sannsynlig bruktdeler fra forumet som kommer til å smykke sykkelen.. Geometrien er omtrent kliss lik en niner air9 som er en av rammene jeg har sett på.
Med småbarnsfamiliebudsjett forsvinner pengene mens man teller dem så erfaringsmessig er det best å bruke dem før de er brukt på makrell i tomat. Forsikringsoppgjøret ser ut til å gå min vei. Pengene er straks på konto. Like greit å bruke dem mens det er nok til en sykkel?
Ola.
[Re: Loki]
#64337824/11/200817:30
Med småbarnsfamiliebudsjett forsvinner pengene mens man teller dem så erfaringsmessig er det best å bruke dem før de er brukt på makrell i tomat. Forsikringsoppgjøret ser ut til å gå min vei. Pengene er straks på konto. Like greit å bruke dem mens det er nok til en sykkel?
Som nevnt ser komponenter og vekt bra ut, geometrien til Air9 har jeg ikke sett noen klage på. Firmaet ser litt ungt ut, er det andre enn Vossbikes som tar i Feltsykler i Norge dersom noe skulle skje?
Den teorien om "småbarnsfamiliebudsjett" er helt korrekt, det en drøss utmerkede formål som dukker opp før våren er her.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
[Re: Loki]
#64339224/11/200818:03