Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Stjålet turner 5spot i Trondheim

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: KTL] #636823 10/11/2008 19:43
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Huffa meg. Innser at selvom kjellerboden min er bak tre låste dører og ikke tilgjengelig fra bakkeplan/gjennom vindu bør jeg kanskje ha sykkelene i leiligheten. Har en DH-rigg her nå, men det betyr at jeg vil ha ett assortert utvalg sykkeltyper stående rundt i min knøttlille leilighet på 34 kvm. Gangen er det ikke plass, ei heller bad eller kjøkken så de vil vel strengt tatt bo på 22 kvm. Jeg kan flytte ned i kjellern. Kan tross alt forsvare meg til en viss grad.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636830 10/11/2008 19:52
ventle Online
Besatt
Besatt
Sitat: keiko
Et lite gløtt av glede fikk jeg dog etter å snakket med forsikringa. De dekker alt.

Det var imponerende, hvilket forsikringsselskap? Og er det lov å spørre om hvor mye "alt" kommer seg på?

mvh Helge
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: ventle] #636832 10/11/2008 19:56
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Et lite gløtt av glede fikk jeg dog etter å snakket med forsikringa. De dekker alt.

Det gjør jo ting mye bedre! Men er uansett en belastning og det er jo deg det går utover både med savnet av sykkelen og papirarbeidet for å få tilsvarende tilbake.

Når det gjelder diskusjonen om deng av sykkeltyver tror jeg vi bør holde oss for gode til å bli voldsmenn/kvinner!

Enig med StigB: Det skulle jo være nok å låse sykkelen i boden. Men det å utstyre boden som fort knox gjør vel bare kjeltringen nysgjerrig på hvilke godsaker som finnes der inne?

Redigert av Bigboned; 10/11/2008 20:00.

Ola.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Hvilepuls] #636857 10/11/2008 20:44
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: Hvilepuls
Sitat: StigB

Selvtekt eller borgervern kan fungere fint, er det det som skal til for at man skal kunne føle seg trygg stiller jeg gjerne.

Jeg er sikker på at din trygghet øker betraktelig om du satser på privat hevn mot de du og dine sympatisører mistenker for sykkeltyveri. Sett igang.

Sjansen for at jeg treffer de som tok min sykkel er vel liten, eller?? Men er det snakk om å gå vakt for å ivareta interessene våres om det ordet passer deg bedre så stiller jeg gjerne.

Siden dette handler om sykkel og saken har tatt en god vending må jeg få gratulere. Spennende å se regnskapet for hva de dekket.

Jeg vil i forbifarten bare få nevne en annen sak som tok en grei vending etter hva som nok ville kalles borgervern. Noen år tilbake fant en kar plutselig ut at det var koselig å stå foran sove roms og stuevinduer og nappe seg i løken. Ordensmakta sa javel. Vi i nabolaget sa greit, og så var vi i gang.

Jeg takker i dag min herre for at vi den gang ikke fikk tak i han, det var svært nære men han glapp ut av grepet. Resultatet ble at andre områder ble utsatt for kikkere, men vi fikk være i fred. Rykte på bygda om gjengen nede i lia ble etterhvert nok og ingen syntes det var verdt å ta sjansen.

Sikkert på kanten men når ordensmakta er handlingslamma. Og hensynet til vettaskremte unger og familie som hadde gubber på nattevakt tok overhånd var det ingen vei utenom.

Langt over kanten og loven, men vi fikk etter dette være i fred.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636859 10/11/2008 20:47
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Et lite gløtt av glede fikk jeg dog etter å snakket med forsikringa. De dekker alt. Så når minnestunden er over, starter jakten på ny materiell glede.

Gratulerer, hva er kravet ditt og hva dekker de. Spennende å høre hvordan saken ble lagt frem?

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #636861 10/11/2008 20:48
Bawrel Offline
Entusiast
Entusiast
Dere gjør meg nervøs. I morgen den dag går hjulene av og ramma blir med meg til sengs! Den skal få plass under senga, må bare få ut kaninfarmen jeg har der først...

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bawrel] #636871 10/11/2008 21:12
KamAxel Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Bawrel
...må bare få ut kaninfarmen jeg har der først...

Hva?! Skal ikke sykkelen få ligge mykt?

-Amund-

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bawrel] #636873 10/11/2008 21:13
StigB Offline
Señor
Señor

He he, vi er ikke så gærne som vi høres ut. Jeg for min del har blitt en skygge av det jeg en gang var. Nå er det bare feite ord og fleskefett.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #636881 10/11/2008 21:30
keiko Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Selskapet er trygvesta. Har noen megaplussfeite forsikringspremier, så det er ikke noe å rope hurra for. Har betalt ned den sykkelen mange ganger for å si det sånn. Jeg bare fortalte hva som var skjedd, og dama sa at det ordner vi. Innbosupergigapluss-med-alt dekket det. Har ikke begynt å regne på de store tallene, må sjekke litt hvordan jeg skal regne på dette her. Noen som har noen tips om hvordan dette gjøres ryddig og greit? Norske priser? Nettbutikk?

Redigert av keiko; 10/11/2008 21:37.
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636899 10/11/2008 22:09
ventle Online
Besatt
Besatt
Hvis du poster en mest mulig komplett og nøyaktig specliste er det sikkert hjelp å få her inne

mvh Helge
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: gauter] #636902 10/11/2008 22:14
trygvecowboy Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: gauter
Du lever opp til kåbbåj-brukernavnet ditt og følger opp med standard republikansk Midtvest-USA-argumentasjon med litt smart retorikk som krydder.
Du skjønner sikkert hva jeg mener, nemlig at det er lett å oppfatte innlegget ditt som en oppfordring til å skyte folk (les: sykkeltjuver). På et generelt grunnlag mener jeg dette er å gå akkurat litt for langt.

En cowboy må jo leve opp til sitt rykte. Ellers er han jo ingen cowboy.
Vel, fra spøk til revolver... ( *ler*) Jeg vil jo på ingen måte oppfordre til å skyte folk (sykkeltyver). Bildet er ment som et slagkraftig argument mot alle disse tjuvraddene som snoker rundt og stjeler andres eiendom. Sånn sett er jeg enig med deg i at det er å gå for langt å bruke skytevåpen, men igjen så er jo en cowboys humor og mentalitet ofte litt grovere enn normen i samfunnet(?) Men jeg tar tilbakemeldingen din og kan forsikre om at jeg ikke har noen intensjon her i gården om å skyte sykkeltyver....

Sitat: Hvilepuls
Jeg må si meg helt enig med Gaute. Det er utrolig lite smart å ikke gjøre alt en kan for å bremse aggresjonen. Straffes ikke selvtekt hardt, kanskje? Om du stjeler en sykkel, synder du mot en enkeltperson, men om du straffer en sykkeltyv, synder du mot statens maktmonopol. Slikt blir det lås og slå av, og da mister du mer enn bare en sykkel. Det er ikke spesielt lurt. Heller ikke legemsbeskadigelse er lurt. Å ha sykkelen i leiligheten, derimot, det er lurt.

Man må selvfølgelig forholde seg til norsk lov, og skal man bruke makt mot en sykkeltyv må man forholde seg til strl § 48, nødverge. Dette innebærer at selvtekt er straffbart, og dersom man skulle påtreffe kjeltringen på kiosken en time etter tyveriet og gir ham en god omgang juling uten at han har brukt makt mot deg er det straffbart i tyvens favør. Der er jeg enig med hvilepuls. En sykkeltyv kan pågripes på fersk gjerning eller ferske spor og da må maktbruken ikke overstige det som er nødvendig. (Les: Man kan ta tak i vedkommende for å få sykkelen tilbake.) Dersom Keiko nå (sammen med meg...) skulle påtreffe sykkeltyven med Keikos sykkel i Trondheim sentrum, og vi gir ham en omgang med dødsskvadronjuling som takk for at han stjal sykkelen, ja da havner både Keiko og jeg bak lås og slå.
Derimot å gi ham en tilbakemelding på hva vi synes om hans bragd, innenfor rammen av norsk lov, ja det kan nok hende ville ha skjedd.
Om man påtreffer sykkeltyven på vei ut med sykkelen fra boden, og man gjør anrop til vedkommende og han truer deg, da kan man påberope seg nødverge og forsvare eget eller andres liv og legeme (og løsøre) Men da i overenstemmelse med i hovedsak proporsjonalitetsprinsippet, dvs at forsvaret skal stå i samsvar med den straffbare handlingen du blir utsatt for. Dvs om sykkeltyven slår etter meg med neven, har man ikke hjemmel til å skyte vedkommende, eller stikke ham ned med Mora kniven som henger på veggen i boden. Selv ikke en cowboy. Så bremsing av aggresjon er bra. Men for å kunne pågripe en kar som er i ferd med å bryte seg inn og stjele noe fra boden din, og du velger å handle (i tråd med strl § 48 selvfølgelig) må man nok evne å hente frem litt kontrollert aggresjon i seg selv. Avhengig av trussel og situasjon kan det nok i enkelte tilfeller være smart å ikke gripe inn, og heller la tyven fare. Flere og flere kriminelle idag bevæpner seg med bl. a. kniv, og da er det nok like greit å vurdere å ikke gripe inn. Hvordan man vil reagere i en situsajon hvor adrenalinet koker og go`sykkelen er på vei ut døra, se det er en annen sak.

Bedre med hvilepuls enn ingen puls! ( For sykkeltyven altså... *ler*)

Sitat: Bigboned
Når det gjelder diskusjonen om deng av sykkeltyver tror jeg vi bør holde oss for gode til å bli voldsmenn/kvinner!

Selv en cowboy sier seg enig i dette! Dengen får man evt påføre idet man påtreffer tyven i utførelsen av handlingen, og da med lempeligste middel for å frata sykkelen tyvegodset han har i hendene. Denger tyven da, kan man med loven i hånd denge tilbake. Øye for øye, tann for tann.

Sitat: Politimesteren i Trondheim
Nå kan vi her fra Politikammeret i Trondheim melde om at tillegget til straffeloven §48 nødverge 36 ledd ser ut til å gå gjennom. I korthet innebærer dette at grunnet justisdepartementets knappe ressurstildelinger til politidistriktenes operative enheter, vil man fra 1 januar 2009 kunne drive selvtekt mot sykkeltyver. Kravet er at man er offentlig registrert i en godkjent borgervernsgruppe, at man klarer å springe 3000 meter på under 13 minutter, kan svømme 200m og klarer minimum 120% av egen kroppsvekt i benkpress. Godkjent borgervernsgruppe innebærer at man har gjennomført og bestått vekterkurs, har gjennomført 3 økter med paintball med sertifisert instruktør, har psykologi årsenhet (kar C eller bedre) og minimum to kamerater som går eller har gått politihøgskolen. Minimum to års tjeneste som natteravn gjør at kravet om psykologi årsenhet faller bort. Søknad om opptak til borgerverngrupper kan allerede lastes ned på www.borgervern.no

Ja dette noe snedige innlegget fant jeg i en annen tråd her på forumet. Så da ser det jo ut som at de som er bitre og innesluttede over at syklene sine er stjålet vil kunne få utløp for sin frustrasjon tross alt.

-Ja ja, sånn går no dagan...
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: ventle] #636910 10/11/2008 22:30
keiko Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Ok, jeg skal klare å finne ut av dette her, men her er det som stod på sykkelen, og ja, jeg er flau over styrelageret, men det virket jo!

Turner 5spot ramme rød, large
Fox DHX 5.0 demper (modifisert shimstack) med Nukeproof fjær
Fox RLC vanilla gaffel
Syntace Vector Lowrider Carbon styre med CRC barplugs
Syntace superforce stem
Syntace P6 karbon setepinne med little Joe og superlock klemme.
Shimano deore LX krankarmer
Shimano deore XT krankaksel
Middleburn hardcoat slickshift krankdrev
BBB styrelager...
WTB hjullager foran
Mavic 317 disc felger
Shimano deore XT hjullager bak
Hope M4 skivebremser med flytende skiver 203mm foran, 180mm bak
Shimano deore XTR bakgir
Shimano deore XT frontgir
Shimano CN-HG93 kjede
Shimano deore XTCS-M770 kasett
Shimano XTR girskiftere

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636945 11/11/2008 06:38
StigB Offline
Señor
Señor

Ja jeg har erfaring kan du si. Jeg har akkurat sendt min skadesak til mitt forsikringsselskap.

-Skadeskjema

-Bekreftelse fra politiet at forholdet er anmeldt.

-Ihendehavererklæring fra importør, Dunkedalen

-Detaljert Excel ark med komponenter, priser norske, prise nett, moms, frakt
alt omregna til dagens pris og summert.

-Oversikt over komponenter enkeltvis med bilde og pris.

-Link til TS : NO, Dunkedalen.no, mtbr.com vedr.l saken.

Husk Falken sykkelregister er en frivillig sak.

Dette sente jeg elektroninsk og de regner en ukes behandlingstid siden saksmappa er så omfattende.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636947 11/11/2008 06:46
StigB Offline
Señor
Señor
Ok, jeg skal klare å finne ut av dette her, men her er det som stod på sykkelen, og ja, jeg er flau over styrelageret, men det virket jo!

Turner 5spot ramme rød, large
Fox DHX 5.0 demper (modifisert shimstack) med Nukeproof fjær
Fox RLC vanilla gaffel
Syntace Vector Lowrider Carbon styre med CRC barplugs
Syntace superforce stem
Syntace P6 karbon setepinne med little Joe og superlock klemme.
Shimano deore LX krankarmer
Shimano deore XT krankaksel
Middleburn hardcoat slickshift krankdrev
BBB styrelager...
WTB hjullager foran
Mavic 317 disc felger
Shimano deore XT hjullager bak
Hope M4 skivebremser med flytende skiver 203mm foran, 180mm bak
Shimano deore XTR bakgir
Shimano deore XT frontgir
Shimano CN-HG93 kjede
Shimano deore XTCS-M770 kasett
Shimano XTR girskiftere

Felger
Eiker
Eikenipler
Felgbånd
Dekk
Gir wire sett
Holker
Sete
Klemma på seterøret
Girøre
Qr, eller bolter

Er vel det jeg ser du mangler sånn med en gang.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #636957 11/11/2008 07:15
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Stig, ettersom du har en ramme som bare den i seg selv er over maksbeløp på utbetaling fra ditt selskap (om jeg har forstått riktig), hvorfor måtte du da detaljere i så stor grad?
MYE arbeid til ingen nytte høres dette ut som.
Ettersom du har blitt frastjålet en sykkel og ikke løse deler så dekker de vel bare et maksbeløp?

nb; dette får meg nå til å plukke opp telefonen igjen til Gjensidige og tvinge meg til å svare på HVORFOR de har et maksbeløp på en sykkel kontra et fotoapparat som er oppbevart på samme sted som sykkel, OG kun fotoapparatet dekkes fullt ut.
Når de har svart på dette spørsmålet (som jeg har stilt mange ganger) skal de får svare på om jeg får dekket ALLE sykkelDELER som har blitt stjålet.

Når jeg snakker med kundebehandlere hos Gjensidige (som ikke har gitt meg svar enda) så setter jeg spørsmålene mine helt på spissen og spør bekreftende;

Om det blir innbrudd i min bod, som du akkurat har bekreftet at er dekket av min vanlige innbo forsikring, vil jeg da få dekket:
1)Et fotoapparat til 40.000 kr fullt ut?
Svar; Ja det gjør du.
2)Men sykkelen som er verdt 40K - den får jeg bare 5000,- for?
Svar; Ja det er riktig.
3)Hva om de stjeler det ekstra hjulsettet mitt til 6000,- da??
Svar; ehh det veit jeg ikke.
4)Hva om de stjeler den nye gaffelen min da til 9000,-
Svar; ehh det veit jeg ikke.

Nei akkurat sier jeg. Dette er jo ikke en SYKKEL, men løse komponenter, og så setter jeg det helt på spissen med å spørre:
5)La oss si at jeg har handlet inn ALLE deler jeg trenger for å bygge en sykkel, de ligger i boden,jeg har kvitteringer på HVER eneste skrue, alle deler er kjøpt løst, skal kanskje bli en sykkel. Eller en snøskuffe med Fox gaffel og gir. Det ER ikke en sykkel.
- Hva får jeg dekket da?
Svar: øhhh. Det VEIT JEG IKKE.

Tror jammen jeg ringer en gang til med det samme. Noterer navnet som vanlig og at de lover å ringe meg tilbake. Så påpeker jeg det nå også at jeg har ringt om dette før.
Blir spennende om jeg noengang får svar.

Føler DETTE er dagen for å diskutere litt med Gjensidige.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: hbakken] #636961 11/11/2008 07:27
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Fysj, ser at både konas kollektive innboforsikring (LO favør)og den jeg kan tegne gjennom forbundet suger balle. LO maks 15k, Lederne maks 10k (20 gjennom "Super" haha....)

Her må det sjekkes mer!

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636970 11/11/2008 07:45
Arne_And Offline
More than words
More than words
Noen som har noen tips om hvordan dette gjøres ryddig og greit? Norske priser? Nettbutikk?

Såvidt jeg har skjønt er det gjenkjøpsverdien de skal dekke. De kan ikke forvente at du handler i nettbutikker, i alle fall ikke utenlandske hvor eventuelle reklamasjoner er mindre greit. Derfor mener jeg det korrekte er norske butikkpriser. Om du vet du får en pakkepris eller annen rabatt så bør kanskje det opplyses. Hvis de mener du bør handle på nettet så må de opplyse deg om det, mener jeg.

Om du i ettertid velger å handle deler på nett så er det OK, mener jeg.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Arne_And] #637000 11/11/2008 09:04
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: hbakken
Stig, ettersom du har en ramme som bare den i seg selv er over maksbeløp på utbetaling fra ditt selskap (om jeg har forstått riktig), hvorfor måtte du da detaljere i så stor grad?
MYE arbeid til ingen nytte høres dette ut som.
Ettersom du har blitt frastjålet en sykkel og ikke løse deler så dekker de vel bare et maksbeløp?

Sitat: Arne_And
Noen som har noen tips om hvordan dette gjøres ryddig og greit? Norske priser? Nettbutikk?

Såvidt jeg har skjønt er det gjenkjøpsverdien de skal dekke. De kan ikke forvente at du handler i nettbutikker, i alle fall ikke utenlandske hvor eventuelle reklamasjoner er mindre greit. Derfor mener jeg det korrekte er norske butikkpriser. Om du vet du får en pakkepris eller annen rabatt så bør kanskje det opplyses. Hvis de mener du bør handle på nettet så må de opplyse deg om det, mener jeg.

Om du i ettertid velger å handle deler på nett så er det OK, mener jeg.

Jeg har en fru som har mange års erfaring fra forsikring, hun har også et ord med i laget. Vi har opplevd det tragiske å miste alt vi hadde, hus og innbo i brann. Den saken løste seg på en om en kan si fantastisk måte, den gang Samvirke forsikring hjalp og støtta oss hele veien i den saken. Noe av det siste som ble sagt fra Samvirke var ”vi skulle ønske alle var så hygglige og enkle å samarbeide med”, som man reder som man ligger. Ønsker ikke noen en sånn sak, det river enda når jeg ser og leser om familier som utsettes for det samme.

Jeg kunne godt ha brukt skade skjemaet og ikke noe annet, men jeg vet at de vil ha så mange oppløysninger som mulig derfor detaljerte jeg det på den måten. De skal også vite at jeg kjøper en del på nett derfor laget jeg et oppsett på nettpriser og hva det koster her hjemme i butikk. Om det er mye arbeid ja det er det, om det er bortkasta ja så har i hvert fall jeg gjort mitt for å finne frem og gjøre saksen enklere for den som skal se på den.

Med kursene i dag er det ikke så store forskjellene. Jeg har påpekt at jeg ønsker å skaffe tilbake det som ble borte og prisene er dagens priser for tilsvarende. Om det regner avskrivning på dette vet jeg ikke, mesteparten var nytt. Hadde det sitti et utslitt gir ville jeg selvfølgelig ha nevnt det. Å skrive med gaffel som noen kaller det er svært lett gjennomskuelig

Hvor du handler når oppgjøret er i havn er revnende likegyldig. Om sykkelen dukker opp vil den være selskapets eie, men du kan velge om du vil ha den tilbake eller beholde gjennkjøpet.

Men som Arne er inne på kan godt hende de sier nypris er det du har gitt oss, vi avskriver og sier at den har falt 50 % og det er det du får. Eller sorry 15 lapper uten egenandel er det vi lover og vil følge.

Jeg har ikke fått noen indikasjoner, jeg har snakket med en svært trivelig dame som sikkert gjør det hun skal gjøre til beste for meg og for Sparebank 1 og forsikring.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #637002 11/11/2008 09:13
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Angående nypris og avskrivning, her er en saks fra Ledernes vilkår, usikker på hvordan andre praktiserer:

Quote:
4.1.5. Tyveri av barnevogn, låst sykkel, og sykkeltilhenger hver med inntil
kr 10 000.
Ved slik skade på sykkel svarer Selskapet med fradrag av 5 % av pr. år
f.o.m. 5. år etter at sykkelen ble tatt i bruk som ny. Maksimum fradrag er
80 %.
Den avtalte egenandel halveres dersom sykkelen er registrert i Falck sykkelregister.
Fordelen ved redusert egenandel forutsetter løpende medlemskap
og betalt abonnementsavgift til Falck sykkelregister.

Nyere sykkel enn 5 år? Ingen avskrivning....

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #637009 11/11/2008 09:24
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Jeg har nettopp gjennomgått mine forsikringer hos Gjensidige, og ba forsikringsmannen researche litt på forhånd omkring kostbare sykler.

Tilbudet er, på en sykkel gitt en pris 50.000 kroner, en verdisaksforsikring som dekker hele verden, med en årspremie på 4300 kroner.
Det er MYE penger, og logikken ramler sammen når jeg med vanlig innboforsikring får dekket alt så lenge sykkelen ligger i deler og jeg har kvitteringer.

Barna mine er helt klart ikke så mye verdt hos Gjensidige; dere er årspremien på 1700 kroner..

NOTS
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #637010 11/11/2008 09:26
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Selskapet er trygvesta. Har noen megaplussfeite forsikringspremier, så det er ikke noe å rope hurra for. Har betalt ned den sykkelen mange ganger for å si det sånn. Jeg bare fortalte hva som var skjedd, og dama sa at det ordner vi. Innbosupergigapluss-med-alt dekket det. Har ikke begynt å regne på de store tallene, må sjekke litt hvordan jeg skal regne på dette her. Noen som har noen tips om hvordan dette gjøres ryddig og greit? Norske priser? Nettbutikk?

Jeg har også InnboEKSTRA fra TrygVesta. Den dekker mest av alle generelle forsikringer jeg har sett, og er til tross for en noe høyere pris enn en del andre innboforsikringer, uansett mye billigere en alskens spesialforsikringer for sykkel.

Dekker vel opp til 60.000 for sykkel i låst, privat bod, tror jeg (ubegrenset inne i leiliget)

Øystein

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: HaraldW] #637017 11/11/2008 09:56
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: mann&kona
.
Det er MYE penger, og logikken ramler sammen når jeg med vanlig innboforsikring får dekket alt så lenge sykkelen ligger i deler og jeg har kvitteringer.

Er du helt sikker på dette? Det er nettopp dette jeg strever med å få er klart og tydelig svar av Gjensidige på.

Senest i dag snakket meg med en saksbehandler som jobber med oppgjør. Hun var ikke helt sikker, men mente at hvis blir frastjålet en sykkel, og f.eks en ekstra løs gaffel (verdt 6-9000) ville denne gaffelen falle innunder summen på totalt 5000 kr pr sykkel.
Hun var derimot ikke 100% og nå jobber det noe for å sjekke ut dette for meg.

Gjensidige har ikke logikk i sine forsikringer om det er slik. Og de klarer ikke forklare seg og henvise til sine vilkår.
Eks, kamerat ditt som ligger ved siden av denne gaffelene(eller hva enn det er) blir dekket fullt ut.

Jeg skal kreve en klart svar for Gjensidige her, og det skal jeg ha skriftlig. Deler det gledelig med alle dere. Jeg gir meg ikke før jeg har fått både et soleklart svar OG en forklaring på hvorfor det eventuellt er slik at sykkelkomponenter er dekkes fullt ut.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: hbakken] #637019 11/11/2008 09:59
gare Offline
More than words
More than words

Jeg skal kreve en klart svar for Gjensidige her

Du skal bytte til Vesta du:)

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: hbakken] #637020 11/11/2008 10:01
magic Offline
Besatt
Besatt

Jeg skal kreve en klart svar for Gjensidige her, og det skal jeg ha skriftlig. Deler det gledelig med alle dere. Jeg gir meg ikke før jeg har fått både et soleklart svar OG en forklaring på hvorfor det eventuellt er slik at sykkelkomponenter er dekkes fullt ut.

Keep up the good work! Bruker også Gjensidige, men har hatt et litt sløvt forhold til dette med sykler og forsikring inntil nå. Etterhvert har det jo ballet på seg med verdier der ute i boden også, så det er vel på tide at jeg våkner opp! Bor heldigvis i et Kardemommeby-lignende tettbygd rekkehusområde, hvor det er svært lite innbrudd og annet fjas og fanteri.

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: gare] #637021 11/11/2008 10:02
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: gare

Jeg skal kreve en klart svar for Gjensidige her

Du skal bytte til Vesta du:)

Det kan bli resultatet ja.....

Svar krever jeg uansett av de.
Og de skal få tygge på dette noen ganger...

#NBNL -

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: gare] #637100 11/11/2008 12:16
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Hvordan er Vestas innboforsikring? Dekker den hele sykkelens verdi så lenge den er innlåst i boligen?

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: MagneA] #637124 11/11/2008 12:46
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Abrahamsen
Hvordan er Vestas innboforsikring? Dekker den hele sykkelens verdi så lenge den er innlåst i boligen?

Så lenge du har en ekstra innboforsikring(som ikke er så fælt dyr)så dekker Vesta alt, de har i hvertfall gjort det.

Damen i Vesta påstod endog at de dekket alt av sykkel som var låst fast utenfor kinoen, og det er jo fint, men jeg tester ikke hverkens menneskers iboende godhet, forsikringsselskapets velvilje når det kommer til stykket, eller min egen angst for å f. eks. ta raceren til kino.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: gare] #637166 11/11/2008 13:41
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Mail fra kundeservice kopieres til glede for nye lesere (riktignok et par år gammel, men tror det samme gjelder enda):

Hei !

Takk for din henvendelse.

For sykkel gjelder følgende:

Utenfor forsikringsstedet
Utenfor forsikringsstedet er dekningen begrenset til kr. 5.000, må være registrert i Falck Sykkelregister eller kr. 10.000 med innbo EKSTRA.

Forsikringsstedets uteareal (ikke fellesareal)
På forsikringsstedets utealreal (ikke fellesareal) er begrensningen kr. 10.000 (kr 20.000 med innbo EKSTRA).

Egen bod på forsikringsstedet men utenfor leiligheten
Her er sykkelen dekket inntil kr 30.000 på Innbo og kr 60.000 på EKSTRA

Rom i bygning på forsikringsstedet
Sykkeltyveri fra beboelsesrom i bygning på forsikringsstedet har ingen sumbegrensning (med unntak av fellesrom, fellesgarasje og fellesbod og egen bod).

Ha en fortsatt fin dag !

Med vennlig hilsen
Vesta kundeservice

Redigert av okl; 11/11/2008 13:42.
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: hbakken] #637187 11/11/2008 14:10
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mann&kona
.

Er du helt sikker på dette? Det er nettopp dette jeg strever med å få er klart og tydelig svar av Gjensidige på.

Nei. Jeg er ikke sikker. Men forsikringsmannen ga inntrykk av det, og jeg forsto ham slik. Problemstilllingen er jo uansett temmelig uaktuell, siden syklene våre for det meste er sammenskrudde hojer klare til bruk. I alle fall er min det.
Selv er jeg mest klar for Vestas løsning, siden husstandens sykler faktisk står inne i huset, i en bod.

Jeg er ikke fullt så keen på å betale 8000 kroner i årspremie på snart to custom fulldempere (min egen og fruens).

Harald

- leser noen forsikringsduder denne tråden, så syng ut.

NOTS
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: HaraldW] #637192 11/11/2008 14:18
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg ville hørt om muligheten for en betydelig høyere egenandel, for eksempel 10k for en sykkel med verdi på 50k. Det blir nesten tullete å ha 1500 i egenandel og betale 4-5000 i året i forsikring.

Høyere egenandel og lavere premie, hadde vært kjekt og fornuftig for min del.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support