Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Stjålet turner 5spot i Trondheim

Stjålet turner 5spot i Trondheim #636133 09/11/2008 13:11
keiko Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Noen svin har brutt seg inn på Byåsen i Trondheim og stjålet min røde Turner 5spot large i natt. Den hadde syntace carbonstyre og setepinne. HopeM4bremser i sort med flytende skiver. Fox RLC gaddel og fox dhx5.0 med nukeproof fjær. Mavichjul. Middelburnkrank. XTR bak og XT foran. Blir veldig glad for tips om noen har sett noe til den.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636136 09/11/2008 13:17
KamAxel Offline
Ringrev
Ringrev
Kondolerer. Skal holde utkikk. Fra kjellerbod?

-Amund-

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636137 09/11/2008 13:17
chalshus Offline
More than words
More than words
Ouch.

Har du et bilde av den?

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636140 09/11/2008 13:22
Anders Offline
Besatt
Besatt
Men i ......!
Dette er selvfølgelig dritkjipt, men hva er det folk driver med nå til dags, som plutselig begynner å sette Turnerne sine i kjellerboder og denslags? For jeg regner med at det var det som skjedde?
Går det ikke an å lære av hverandres feil, og innse at folk IKKE er til å stole på?

Anders
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Anders] #636149 09/11/2008 13:45
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Det må være en kjeltring med interesse i sykler på byåsen ikke lenge siden min on-one ble snappet fra kjelleren min på byåsen. Driit kjipt når slikt skjer!

Ola.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bigboned] #636160 09/11/2008 14:06
Bawrel Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg syklet fra Havsteinbakken til St.Olavs ca. klokka halv tre i natt, men så ingen sykkeltyver på den strekningen så vidt jeg husker :-(

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bawrel] #636196 09/11/2008 14:55
ventle Online
Besatt
Besatt
- bilde?
- rammenr?

mvh Helge
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636202 09/11/2008 15:06
StigB Offline
Señor
Señor

Kondolerer.

Merkelig så attraktivt det skal være å rappe Turnere nå om dagen. Håper den ikke forsvinner ut av landet, gjør den det er vel løpet kjørt. Forsøker noen å omsette den her et eller annet sted vil den nok dukke opp.

For min egen del sliter jeg med at det muligens sitter en eller annen fra østauropa og koser seg på tjuvgods.

Quote:
Turnerne sine i kjellerboder og denslags? For jeg regner med at det var det som skjedde?

Vel min gode Anders, når det gjelder sikkerhet snakker vi om barrierer. Hos meg er det tre barrierer for å komme til kjellerboden, og det er vel mer enn jeg noen gang har hatt.

Jeg priser meg lykkelig for at ikke gærningene ringte på å trua med hagle i hånd, "jai ville ha sykle som på soverom du har"

Helvetes folk som ikke kan la andres ting få være i fred. HELVETE.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: ventle] #636204 09/11/2008 15:10
keiko Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Sykkelen ble stjålet i fra garasjeboden. Låst ytterdør som var jekket av. Har ikke en sjanse da. Rammenummeret er et eller annet sted i det bunnløse arkivet(håper jeg). Bilde skal jeg kunne klare å trylle fram når jeg kommer meg hjem fra jobb. Folk er frekke. Tok med seg SILVA hodelykta også. Så dersom en slesk fyr med 5spot og silva kommer glisende på min vei, kan det tenkes at jeg blir slem! Svært slem. Har lagt mye arbeid i den sykkelen....
Rohloff hybridbygget mitt fikk imidlertid stå. Kresne tyver.

Redigert av keiko; 09/11/2008 15:16.
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636222 09/11/2008 15:47
Bawrel Offline
Entusiast
Entusiast
Min sykkel (den til venstre med nypris på 14000,-) stod ute i Byåsen i tre år. Den var til og med lett å se i fra veien... Noe som har sjedd i det siste?

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636410 09/11/2008 22:28
trygvecowboy Offline
Avhengig
Avhengig
Det var da som svarte! Jeg skal holde utkikk når jeg ferdes på Byåsen i tiden fremover. Sykkeltyver fortjener bare en ting....

-Ja ja, sånn går no dagan...
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: trygvecowboy] #636449 10/11/2008 06:54
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Sitat: trygvecowboy
Det var da som svarte! Jeg skal holde utkikk når jeg ferdes på Byåsen i tiden fremover. Sykkeltyver fortjener bare en ting....

Jeg vet ikke om det var tenkt, eller om det er tilfeldig, men i Dirty Harry -filmen Magnum force så var det en gjeng politi som var blitt lei av at kriminelle slapp fri - og de tok på seg oppgaven å renske byen ved å drive med selvtekt. Og der ble de kriminelle skutt med 357 Magnum.

Må si jeg kondolerer for tapet. Ikke noe julegave å stå der med gromsykkelen i manko..

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: GeirEivind] #636460 10/11/2008 07:25
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Det er utrolig irriterende at folk ikke greier å la andres eiendom være i fred! Er ærlighet ut? Trist at man må ha sykkelen under dyna for å være sikker på at den ikke forsvinner iløpet av natta.

Selv har jeg ikke plass i leiligheten til evt ny gromsykkel så lurer litt på hvordan jeg skal få sikret neste sykkel godt nok i kjellerboden.

Ola.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bigboned] #636477 10/11/2008 08:03
keiko Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Lovte bilde, men det ser dårlig ut for det. Hadde en krasj i fotofilene i går. Har fått berget alt utenom sykkelfilene... Gårsdagen var en svart dag. Håper noen sykkelkompiser har et bilde. Rammenummeret slutter på 260. Resten er slettet av tidens tann..
Tyven hadde også stjålet 4 liter castrol magnatec motorolje, så han har vel oljelekasje i bilen stakkars sjel.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bigboned] #636707 10/11/2008 14:39
ventle Online
Besatt
Besatt
Sitat: Bigboned
lurer litt på hvordan jeg skal få sikret neste sykkel godt nok i kjellerboden.

Selvskudd er en effektiv løsning.

mvh Helge
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: ventle] #636713 10/11/2008 14:47
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Boder er uegnet til oppbevaring av kremsykler, burde være nok empiri for å slå fast det. Lite trolig at dedikerte sykkeltyver bryter seg inn i leiligheter. Boder om natta betyr lite risiko og tydeligvis bra avkastning.

Å straffe en straffbar handling med en straffbar handling har aldri vært noe triks, med unntak av nødverge...

No added style
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: keiko] #636714 10/11/2008 14:49
trygvecowboy Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: keiko
Lovte bilde, men det ser dårlig ut for det. Hadde en krasj i fotofilene i går. Har fått berget alt utenom sykkelfilene... Gårsdagen var en svart dag. Håper noen sykkelkompiser har et bilde. Rammenummeret slutter på 260. Resten er slettet av tidens tann..
Tyven hadde også stjålet 4 liter castrol magnatec motorolje, så han har vel oljelekasje i bilen stakkars sjel.

Adresseavisen 13 nov 2008:
"Mann (37) fant igjen sin dyre fulldempede "Turner" terengsykkel utenfor Migo senteret i Trondheim. På sykkelen satt en 18 årig hasjrøykende gutt som på forespørsel av eier ikke klarte å gjøre rede for hvor han hadde fått tak i sykkelen. Som takk for lånet av sykkelen fikk 18 åringen drikke 2 liter Castrol motorolje på styrten, før han satte utfor Selsbakklia på en gammel Apache Cross uten bremser. Han ble sist sett i fritt fall mot toglinja i en hastighet av 80 kmh mens han ropte "jeg angrer!" Politiet har henlagt saken da de ser på det hele som en fillesak, og politimesteren i Trondheim sier til Dagsrevyen at selvtekt egentlig ikke er ulovlig når det gjelder sykkeltyverier."

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: trygvecowboy] #636717 10/11/2008 14:54
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Patronbildet ditt er å gå litt i lengste laget, er det ikke?
Jo, det er det.

Gaute
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #636740 10/11/2008 16:04
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: StigB

Vel min gode Anders, når det gjelder sikkerhet snakker vi om barrierer. Hos meg er det tre barrierer for å komme til kjellerboden, og det er vel mer enn jeg noen gang har hatt.

Men det mangler en viktig barriere, som er barrieren mange har mot å bryte seg inn i bebodd areal, i motsetning til en kjeller der man kan mekke på låser i ro og mak uten at det potensielt kommer en tulling springende med alskens improviserte slagvåpen og det som verre er (for å ta utgangspunkt i mitt eget soverom) ;-)

Uansett, for galt dette, kjenner jeg får tilbake sinnet som preget meg i flere uker etter at jeg fikk stjålet en Specialized som var langt rimeligere enn Turnerne fra min kjellerbod, som også hadde flere barrierer enn det som må åpnes for å komme inn i leiligheten.

Per B.
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: perbl] #636750 10/11/2008 16:41
StigB Offline
Señor
Señor

De tok jo Skrik uten problemer, men jeg blir fryktelig frustrert når man poengterer at man setter ikke en sykkel i en kjellerbod åkkesom gang på gang på gang. Hvor i HELVETE skal jeg sette den da.

Jeg skal ha sykkel og den får plass i kjellerboden. Den skal forøvrig blendes og det skal opp sikring sånn at det blir vanskelig å komme inn, og at jeg får direkte varsling om noen er på tur inn.

Men jeg begynner nå å bli rimelig klar på at det ikke skal noen sykkel med høyere verdi enn det som dekkes av forsikring. Og det vil si at for meg er Turner tiden over.

Selvfølgelig kan en dra seg i ræva herfra til Nordkapp i etterpåklokskapens tegn, men jeg får fremdeles ikke plassert sykkelen i leiligheten, den må stå i boden eller stå slengt der alle de andre syklene står.

Sikrere å ha den inne,vel ikke lenge siden man gikk inn i et hus hvor de holdt en 12 åring i sjakk mens de tømte huset for verdi.

Hvis det fortsatt er sånn at jeg ikke kan sette sykkelen min i en kjeller bod så får det til helvete være, da kjøper jeg meg en sekk meg golfkøller og begynner å banke baller i stede.

Ikke ta dette ille opp perbl ikke rettet mot noe spesielle.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #636755 10/11/2008 16:47
Øyvind V Offline
More than words
More than words
da kjøper jeg meg en sekk meg golfkøller og begynner å banke baller i stede

Bank tjuvraddenes baller da!

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: gauter] #636757 10/11/2008 16:47
trygvecowboy Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: gauter
Patronbildet ditt er å gå litt i lengste laget, er det ikke?
Jo, det er det.

Jeg skjønner godt at herren reagerer på det noe offensive bildet som ble publisert ifm Keikos tap av sin kjære Turner. Forklaring følger etter beste evne for å prøve å rettferdiggjøre saken...

Dersom man tar utgangspunkt i at patronbildet hentyder at man skal skyte banditten som har stjålet Keikos Turner, er jo det en straffbar handling som kun kan forsvares dersom eier handler i nødverge. Strl §48 nødverge er hovedbestemmelsen for all maktbruk i fredstid i Norge, og i dette tilfellet hvor bildet tolkes dithen at man ønsker å skyte sykkeltyven må det foreligge en dødelig trussel mot eieren.
La oss f eks si at Keiko hører lyder i sin garasjebod kl 03 på natten. Han går ut for å undersøke, og påtreffer en fremmed som er i ferd med å bære ut hans kjære Turner. Keiko kjenner ikke uvedkommende, og kan heller ikke erindre at noen av hans kamerater skal låne sykkelen på dette tidspunkt. Tyven blir overrasket og trekker opp en stor stygg foldekniv som han slår ut og fekter mot Keiko med. Dersom Keiko nå føler seg truet på livet og oppfatter det som at tyven prøver/ truer med å drepe ham, har han ref proporsjonalitetsprinsippet lov til å forsvare seg med rett mot urett.
I dette scenariet (drapstrussel med kniv) vil det da juridisk være hjemlet ihht strl§ 48 å bruke tilsvarende (dødelig makt) tilbake. Å benytte et håndvåpen vil da være hjemlet. Forsvaret skal da stanse når angrepet er avverget. Mao om Keiko skyter tyven i foten, slik at denne ikke kan angripe mer, skal forsvaret stanse.
Hvilken hjemmel Keiko da har til å besitte håndvåpen er da en annen sak. Enten må han ha bæretillatelse (hvilket forenkler saken endel for hans del) eller hakket under; Ervervstillatelse til å inneha håndvåpen. I siste tilfelle (normalt skyteklubbmedlem tilsv) må han idet han hører lyder i garasjen hente sitt våpen i sitt våpenskap, lade våpenet og sette kursen mot garasjen. I hvilken grad denne handlemåten er hjemlet må en jurist kommentere, men jeg antar at Keiko må ha en subjektiv oppfatning av at han er truet for å gjøre dette.

Legg også merke til den vakre blomsten på duken der patronesken er plassert. Den symboliserer en motvekt til lysten til det onde (patronene) og balanserer bildet på en etisk fin måte, og symboliserer at det er eieren som selv velger hvordan sykkeltyven bør behandles. Da jeg kjenner Keiko godt vet jeg at han vil velge det gode, blomsten, og ikke skade et medmenneske som gjør umodne valg (sykkeltyven)
Vi får jo alle (?) onde tanker når man leser om tyverier, og man snakker om balltrær, knusing av kneskåler og det som verre er. Tross alt er det jo "bare" en sykkel som stjeles, og det finnes langt vondere ting å oppleve i livet enn det. Bildet blir dermed å betrakte som en psykologisk utblåsning og krisehjelp for en Keiko i dyp sorg over tapet av sin Turner.

Da håper jeg dette satte ting litt i perspektiv, og at Keiko får igjen stoOOore summer fra Vesta, slik at han kan kjøpe en ny fullboing og bli med til skogs igjen!

;-D

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: trygvecowboy] #636777 10/11/2008 17:41
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du lever opp til kåbbåj-brukernavnet ditt og følger opp med standard republikansk Midtvest-USA-argumentasjon med litt smart retorikk som krydder.

Du skjønner sikkert hva jeg mener, nemlig at det er lett å oppfatte innlegget ditt som en oppfordring til å skyte folk (les: sykkeltjuver). På et generelt grunnlag mener jeg dette er å gå akkurat litt for langt.

Gaute
Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: trygvecowboy] #636780 10/11/2008 17:47
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: trygvecowboy

Adresseavisen 13 nov 2008:
"Mann (37) fant igjen sin dyre fulldempede "Turner" terengsykkel utenfor Migo senteret i Trondheim. På sykkelen satt en 18 årig hasjrøykende gutt som på forespørsel av eier ikke klarte å gjøre rede for hvor han hadde fått tak i sykkelen. Som takk for lånet av sykkelen fikk 18 åringen drikke 2 liter Castrol motorolje på styrten, før han satte utfor Selsbakklia på en gammel Apache Cross uten bremser. Han ble sist sett i fritt fall mot toglinja i en hastighet av 80 kmh mens han ropte "jeg angrer!" Politiet har henlagt saken da de ser på det hele som en fillesak, og politimesteren i Trondheim sier til Dagsrevyen at selvtekt egentlig ikke er ulovlig når det gjelder sykkeltyverier."

Hvis din kjeller også er i nærheten av migosenteret kan det virke som om vi har en felles bekjent..

Jeg er for GPS tracker i alle rammer slik at man kan oppsøke tyven og høflig be om å få sykkelen tilbake.

Ola.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: gauter] #636784 10/11/2008 17:58
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: gauter
Du lever opp til kåbbåj-brukernavnet ditt og følger opp med standard republikansk Midtvest-USA-argumentasjon med litt smart retorikk som krydder.

Du skjønner sikkert hva jeg mener, nemlig at det er lett å oppfatte innlegget ditt som en oppfordring til å skyte folk (les: sykkeltjuver). På et generelt grunnlag mener jeg dette er å gå akkurat litt for langt.

Jeg må si meg helt enig med Gaute. Det er utrolig lite smart å ikke gjøre alt en kan for å bremse aggresjonen. Straffes ikke selvtekt hardt, kanskje? Om du stjeler en sykkel, synder du mot en enkeltperson, men om du straffer en sykkeltyv, synder du mot statens maktmonopol. Slikt blir det lås og slå av, og da mister du mer enn bare en sykkel. Det er ikke spesielt lurt. Heller ikke legemsbeskadigelse er lurt. Å ha sykkelen i leiligheten, derimot, det er lurt.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Bigboned] #636786 10/11/2008 18:05
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Dette tar kaka, det må jeg bare si (trist smil).
Hva er det som skjer for tiden? Jeg syns jeg ser tråder om sykler som blir stjelt i Trondheim rett som det er, ikke at det er noen form for trøst, men jeg sier bare at det må være noe organisert her. For ikke lenge siden her i nabolaget ble mammas Hard Rock landevei-sykkel stjålet (ulåst), ikke nok med det, men en nabo og kollega lenger oppe i gata ble frastjålet en billig blå Giant(låst).

Jeg googla litt og kom fram til dette bildet (ramma):

Stemmer?

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Hvilepuls] #636796 10/11/2008 18:40
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Å ha sykkelen i leiligheten, derimot, det er lurt.

Du verden så jævla lurt det er. Og alle som ikke har leilighet hvor i helvete skal de ha sykkelen sin da. Du har kanskje noen leiligheter du kan leie ut til sykkelparkering.

Det beste er om folk kan la være andres eiendeler. Men man skal ikke vente så mye i dette landet lenger. Politi og ordensmakt er snart en saga blott, folk driter i å låse dører, man tenker bare på seg selv og driter i andre.

Selvtekt eller borgervern kan fungere fint, er det det som skal til for at man skal kunne føle seg trygg stiller jeg gjerne.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #636812 10/11/2008 19:25
keiko Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Fint bilde av ramma. Sleng på litt nanoreinforced carbon og annet grisedyrt snacks så har dere den. Sukk. Ser at dette er et tema som engasjerer. Lover at min neste ytterdør skal ha dimensjoner som hvelvet i fort knox. Vanlig standard isolert ytterdør holder ikke i gettoen på Byåsen. Et lite gløtt av glede fikk jeg dog etter å snakket med forsikringa. De dekker alt. Så når minnestunden er over, starter jakten på ny materiell glede. Glad er jeg også for at trygvecowboy sin dødsskvadron patruljerer i mørke gater når vi andre sover og drømmer om bringebærdesserter og andre episke stieventyr zzz

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: StigB] #636816 10/11/2008 19:29
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt

Selvtekt eller borgervern kan fungere fint, er det det som skal til for at man skal kunne føle seg trygg stiller jeg gjerne.

Jeg er sikker på at din trygghet øker betraktelig om du satser på privat hevn mot de du og dine sympatisører mistenker for sykkeltyveri. Sett igang.

Re: Stjålet turner 5spot i Trondheim [Re: Hvilepuls] #636818 10/11/2008 19:32
KTL Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hvilepuls

Jeg er sikker på at din trygghet øker betraktelig om du satser på privat hevn mot de du og dine sympatisører mistenker for sykkeltyveri. Sett igang.

USA har forøvrig førsøkt hevnmetoden for gjøre verden til et tryggere sted å bo...

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support