Selger en Airborne Thunderbolt racersykkel. Kjøpte rammen brukt i år, og har satt på deler som jeg hadde liggende.
Aluminiumsramme str 56. (ca 1500 gram). Ultegra gir og bremser. FSA Gossamer krank. Mavic Ksyrium SL hjul / Mavic Ksyrium Elite Ritchey WSC styre, stem og FSA carbon setepinne. DEDA gaffel.
Kjede, styretape, krank og kranklager, dekk bremser, girhendler, gir, setepinne og pedaler er nytt eller brukt noen timer. Fin og relativt lett sykkel!
9000,- Med ksyrium sl eller 7500 med ksyrium elite.
Stemmer det at produsenten Airborne er konkurs? Etter det jeg har lest ser det ut som at de har skiftet navn til Flyte, og deretter lagt ned virksomheten. Vet noen hva dette gjør med garantien på denne rammen? Gjelder den ikke lenger, eller er rettighetene kjøpt opp av andre?
Et godt spørsmål som jeg dessverre ikke kan gi noe bra svar på. Kjøpte som nevnt denne rammen brukt tidligere i år, og vet relativt lite om merket. Tror navnet Airborne ble byttet ut med Flyte for et par år siden, men dette er jeg usikker på.
Airborne ble splittet til Van Nicholas i Europa og Flyte i Amerika på grunn av noe varemerke/navneproblematikk med Huffys.
Flyte gikk så konk.
Regner med at Van Nicholas ikke gir noen garanti på Airborne rammer, men hvilke produsenter gir garanti til rammer som er 4-5 år gamle og på sin 3 eller 4 eier?