Løypetelefonen for Drammen og omegn er din venn, ring 81550690.
Jeg tok en kjapp sjekk på Lier som pleier å være et tidlig snøhøl, men det var ikke oppdaterte meldinger der ennå.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Heistadmoen er vel som regel svært tidlig ute, da dette er et kulde-høl av de sjeldne. Tror derimot ikke at det er hverken nok snø eller minusgrader til at du finner noen trikkeskinner i Drammens-området enda.
Var på Solli i Asker i dag, hvor de har kjørt pakkedingsen sin på veien mot Myggheim, og veien innover lysløypa. Det som var regn nede i lavlandet kom som snø der oppe. Lovende!
det er kjørt med scoter fra Ulevann, blir vel en tur dit eller asker på lørdags morgen da.eller kanskje heistadmoen. Sesongens første skitur kommer iallefall tidlig..
Barnehagen har beklageligvis planleggingsdag idag, så jeg og bik3kid måtte tilbringe formiddagen i sola.
Ikke fantastisk skiføre i Drammensmarka ennå, men noen har iallefall startet sesongen:
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Herlig! Da blir det tur til Kanada en kveld til uka, inkludert testing av nye lykter. Er det nok snø til at man kan ta godskiene?
yr lover påfyll av hvitt gull på onsdag.
KO
Jupp, da blei det sesongåpning på bortoverski i kveld, overraskende fint i Vestmarka! Såklart litt løse spor, men det blir det vel snart ornings på når løypemannskapene får kjørt litt.
Jeg må lufte litt frustrasjon. Har på de siste skiturene sett folk til fots i skiløypene, og bare en sunn og god oppdragelse har hindret meg i å piske disse med stavene. Hvorfor skal disse ekle bymenneskene gå på føttene i skiløypa, og for pokker hvorfor midt i sporet? Nordmann uten ski, i marka, vinterstid er ikke ordentlig nordmann :-D
Sånn. Utblåsing over. Nu tilbake til jobb.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.