E66 hvis du liker de som ser litt mer ekslusive ut.
Årker ikke å finlese hele tråden. Min første Nokia ble en E65 den dagen den byttes vil det bli en E66 eller arvtageren i samme gate. Dette har vært en svært funksjonell telefon. Jeg har kamera til å ta bilder med, jeg har en god MP3 spiller til å spille musikk med, og en super telefon med gode nett og e-post funksjoner. Jeg klarer sikkert ikke å gjøre meg nytta av mer enn halvparten men den satt som støpt den andre dagen.
At den er snerten og grei å se på teller jo også litt.
Bra tilbud på komplett! Jeg betalte nok et par tusen mer for samme pakka for et halvt år siden. Det er vel også komplett som har de billigste sandisk 16GB kortene.: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383791 .
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
N82 og N78 kan vurderes. Se også på Nokia 6220 Classic. Omtrent identisk med N96 bare ikke sånn skyv-tastatur og bittelitt mindre skjerm, men halve prisen.
Hvis pris ikke spiller noen rolle er jo n96 den som har mest dill. Om en liker slikt.. Kameraet på n78 er ikke så bra (det er vel nesten nøyaktig som i din gamle n73), selv om telefonen er fin å se på, den har jo riktignok det meste ellers, inkl. fm-sender, dette er for øvrig eneste grunn jeg kan tenke meg til å skulle velge n96 framfor n82. Men n96 er ny og har skyvegreier, jeg liker ikke noen av delene. N82 er dessuten finere og har bedre taster, -de er overraskende bra, det merker jeg når jeg prøver andre telefoner.. 6220 classic er fullspekket også, på et billig vis, den er ikke solid nok. N82 er faktisk solid bygd, og med et silikon-cover og 16GB minnekort er den brukbar både som sykkelturkamera(t) og musikkmaskin.(Alle mulige symbianprogrammer kan jo installeres, men batteri-varigheten er ikke all verden, et ekstra batteri koster et par hundre og er verdt det. Sports-tracker sluker i alle fall batteriet-..)
Nå er det jo riktignok n95 det er de beste tilbudene på om dagen, og den er jo likt spekket og solid den også, om enn en skyvesak.
inge
Jobben tilsier at jeg får slengt en del mobiler rundt meg. E71, E66, Touch Diamond, N96 og Iphone ligger på pulten her. Jeg trodde ikke jeg skulle si det, men jeg bruker faktisk Iphone. Å gå til N96 prøvde jeg en uke, og det som er så kanonbra på Iphone blir så utrolig gammeldags og kjipt på N96. Bilder og en del applikasjoner er uten tvil bedre på N96, men det er så uuuuutrolig kjipt å gå tilbake til knotting med T9 etter man har lært seg skriving på Iphone. Jeg begynner å bli litt frelst, men jeg ser med STOR glede fram til MMS og kanskje neste versjon med enda bedre kamera.
Sett på pris og størrelse bortsett fra Iphone hadde jeg nok valgt E71 eller E66 framfor N96 også, da bedre batteri, omtrent samme gode GPS, bare litt dårligere kamera, men ellers mye de samme funksjonene, pluss modus-bytte, betyr at de ikke står noe tilbake for N96 som egentlig bare er knapt bedre enn N95, men har visst enda dårligere batteri.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
Re: Ny mobiltelefon: hvilken da?
[Re: Espen]
#63136330/10/200808:08
Herregud gutta, hva skal dere med disse romfergene?
Min neste telefon blir Doros Gæmlis-flaggskip.
KISS!
Hehe, mange kan vel si det samme om ditt forhold til kameraer, du kunne sikkert klart deg med en 20 år gammel 35mm Nikon til de aller fleste bildene du tar.
Razefaze: Du som kjenner dette litt sikkert; hvordan er iPhone for sync med Exchange-server? Jeg bruker mobil mye på tjenestereise og hver dag på Timeekspressen til mail (og rydding i inbox ). Foretrekker et stort vindu som gir meg "hele" mailen, og en kalender funksjon som er helt integrert med Outlook. Gir iPhone det?
Hva trur du om Touch HD? Er litt i tvil, men gir den en sjanse siden det er den jobben tilbyr. De har kjørt pilot på den her på huset, og er visst fornøyd. Integreringen med Exchange mot Outlook er hvertfall en force. Grensesnittet under TOuch er nitrist dessverre....ihvertfall sammenlignet med iPhone....
Sync mot Exchange er Iphone sin STORE styrke spør du meg. Nydelig mail-leser som støtter undermapper, html-kode, lese hele teksten, enkelt vise vedlegg. Jeg synes den er strålende. Automatisk oppslag i Outlook Address Book er også glimrende.
Eneste er visst at du ikke kan lage nye møter fra den, men du kan godta og avvise nye innkommende.
Touch HD vet jeg ingenting om egentlig, visste ikke at det var mulig å få den på test ennå heller. Touch Diamond er ikke bra på touch-funksjon sammenlignet med Iphone, men de sier at Touch Pro er betydelig forbedret, samt at den har fullt tastatur(men er jo tung og klompete). Touch HD bør være særdeles mye bedre enn Diamond for at den ikke skal være tungvindt å bruke. Activesync-biten forventer jeg er superbra på den, siden det er Windows Mobile.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: crux]
#63207131/10/200812:03
Enten via mobilen direkte. Velg export fra "valg" når du er inne på økta.. Alternativt gjøre dette i nettleseren etter at du har overført fila til web'n. Da velger du "download as kml file".
Redigert av holejos; 31/10/200812:31. Rediger grunn: presisering
Hvis det var til meg det tipset kom RazeFaze, så har jeg sett på Xperia også (og alt annet selvsagt..hehe), men jeg må nok bare ta det jeg får av jobben. De har til nå hatt TYTN II og S730 som smartphones. Nå byttes standardmodellene ut til HTC S740 og HTC Touch HD. Rart de ikke valgte Touch Pro fremfor S740, men har vel med at noen sverger til vanlige taster. For meg virker tester og omtale "pirrende" mtp. Touch HD. Enorm skjerm og oppløsning, 3.5mm jack og visstnok rask. Se føromtale her Som du sier så har de nok ikke hatt den med i piloten, men testet Diamond eller S740 (som jo er samma ulla)
Vil du ha et operativsystem bygget fra bunnen av for bruk med fingre, eller vil du ha WinME som egentlig krever stylus, der man har forsøkt å gjøre ting iPhone-aktig ved å legge til noen widgets til de mest brukte funksjonene. Når jeg har testet disse HTC-telefonene har de sett fine ut helt til jeg har gravd meg litt ned i funksjoner, og plutselig blir ting knøttsmått og krever finpirking med penn eller lignende. Personlig blir det nok en iPhone på meg når jeg skal handle, sjøl om jeg (dessverre) har en fint fungerende N95 for øyeblikket.
Redigert av perbl; 31/10/200813:35.
Per B.
[Re: perbl]
#63211831/10/200813:39
Enig i tankegangen, men jeg har vel egentlig ikke noe valg. Det er ikke åpent for andre smartphones enn det jobben tilbyr hos oss. Hadde Exchange-server ligget "åpen" så kunne jeg sikkert byttet den inn i hva som helst og logget meg på, men det er visst ikke mulig.. har prøvd.......
Enig i tankegangen, men jeg har vel egentlig ikke noe valg. Det er ikke åpent for andre smartphones enn det jobben tilbyr hos oss. Hadde Exchange-server ligget "åpen" så kunne jeg sikkert byttet den inn i hva som helst og logget meg på, men det er visst ikke mulig.. har prøvd.......
Hvis du ikke må ha kalender, men bare trenger mail så kan du videresende epost til gmail, for så å hente e-post derfra via imap. Kalender kan du kanskje oppdatere når du er på jobb?
har brukt den muligheten før, men det er knotete med videresendte mail synes jeg. Dessuten bruker jeg per idag en overraskende god løsning. Går inn via nettleseren og logger meg på Outlook Web acces. Litt lite vindu, men utrolig nok veldig effektivt! Jeg ser dog at det vil være mye mer gunstig å å ha access til dette rett fra epost/kalenderprogrammet i mobilen.
Jostein
Specialized Levo / Diverge
[Re: vidark]
#63213631/10/200814:01
Kommer den ferdig satt opp med link mot moderskipet og teleportertransponder?
Jeg har siklet på den der i lang tid og har samtidig lurt på hvor mye jobb det er å få fabrikken i Kina til å produsere noen GSM-versjoner av denne (slike ting har skjedd før og det er ikke så søkt som det høres ut).
har brukt den muligheten før, men det er knotete med videresendte mail synes jeg. Dessuten bruker jeg per idag en overraskende god løsning. Går inn via nettleseren og logger meg på Outlook Web acces. Litt lite vindu, men utrolig nok veldig effektivt! Jeg ser dog at det vil være mye mer gunstig å å ha access til dette rett fra epost/kalenderprogrammet i mobilen.
Det finnes fine og "sikre" måter å sette opp "åpen" exchange på, så du får mase litt på ITavdelingen. Driver å jobber med en slik løsning for 1500 ansatte i over 50 land nå, moro og spennende, og krevende.
Iphone er det beste jeg har vært borti av touch telefoner.
Kamera og noe av programvaren som følger med er ikke nødvendigvis det beste, men ipoden er en drøm. Skjermen og følelsen av kvalitet oser i lang bane.
Får ikke den billig plastikk følelsen som man får av så og si alle telefoner fra nokia og sony ericsson. Syns touch diamond også har billig plastfølelse samt elendig touch.
Kompiss kjøpte en LG med 5MP kamera. Bra utstyr på telefonen, men gud så ekkel følelse det var å bruke og å holde den. Var rett før jeg måtte kondolere for kjøpet hans.