Det ser ut til at det fra nyttår kan være åpent for personlige bilskilt i Norge. Blir det mange "TURNER", "VENTANA" eller "RCK MNTN" å se blant forummedlemmene, eller?
Artig for dem som har holdt seg innenfor sju tegn på nicket sitt også. Blir det "BIK3MAN" på bik3mobilen kanskje?
Var ikke det slik de gjorde det i utlandet da? Tror ikke det var bestemt at det skulle være slik i Norge også. Blir nok Staten som grisker til seg de penga ja...*svartmaling*
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Var ikke det slik de gjorde det i utlandet da? Tror ikke det var bestemt at det skulle være slik i Norge også. Blir nok Staten som grisker til seg de penga ja...*svartmaling*
Gir ikke Staten penger til trafikkskadde da? Eller sørger for at du ikke betaler noe ekstra på sykehus? Eller at det er gratis skolegang? Sørger ikke Staten for at det finnes et brannvesen som assisterer ved behov(forresten det er muligens fylke/kommunene?).
Jada, jeg vet at det er mye av dette som kunne fungert bedre, men hovedpoenget mitt er allikevel at om Staten "grisker" til seg pengene, så drypper det litt på både deg og meg også.
Sier Gare, som uansett godt kunne tenke seg at disse midlene ble øremerket til trafikksikkerhet, og gjerne forebyggende tiltak.
Idéen er uansett god. Jeg håper det blir slik - og kostnaden kan godt være litt høyere enn 2-300 kroner også.
I Sverige kostet det 5000,- når ordningen begynte en gang på 90-tallet. Usikker på om det fortsatt er den prisen som gjelder. Synes godt det kan koste så pass, så ikke alle tar seg råd til å vise sin dårlige smak.
Jada, jeg vet at det er mye av dette som kunne fungert bedre, men hovedpoenget mitt er allikevel at om Staten "grisker" til seg pengene, så drypper det litt på både deg og meg også.
Sier Gare, som uansett godt kunne tenke seg at disse midlene ble øremerket til trafikksikkerhet, og gjerne forebyggende tiltak.
Ja, det var det som var "bottom line" i midt innlegg også. Bevares, det er mye som fungerer fin-fint (?) men det er da rom for store forbedringer også. Så har vel media litt av skylda også da, alt fremstår som gull & grønne skoger når det trekkes frem hvor logisk, fornuftig og naturlig alt er lagt opp i Sverige. Her hjemme derimot, er alt bare elendighet... ; )
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
I Sverige kostet det 5000,- når ordningen begynte en gang på 90-tallet. Usikker på om det fortsatt er den prisen som gjelder. Synes godt det kan koste så pass, så ikke alle tar seg råd til å vise sin dårlige smak.
Men blir det ikke litt sånn; Jo mer det koster, jo dårligere smak viser det? Er det billig nok til at det ikke betyr allverden, kan jo dette bli gøy - ikke bare harry.
Men blir det ikke litt sånn; Jo mer det koster, jo dårligere smak viser det? Er det billig nok til at det ikke betyr allverden, kan jo dette bli gøy - ikke bare harry.
Det har du jo faktisk rett i. Jeg ville synes det var pinlig å kjøre rundt med et skilt som folk vet at jeg har betalt 5000,- for. Noen hundrelapper derimot kunne det jo være verdt. Men at de skal klare å selge disse for bare 2-300,- har jeg ingen tro på. Det må da koste mer å håndtere dette, med bestillingsløsning, administrasjon, produksjon og levering. Kanskje det er retten til skiltet som koster 2-300,-, og så må du betale 2000,- for produksjon og 500,- for rekommendert utsending. :-)
satan det tok tid før jeg tok den, vidark...hjalp med at curser viste jpg navnet...hehehehe man har litt syk fantasi og altfor mye tid til overs for å komme på denne
mulig det tok litt tid fordi den 3 irske whiskyen er tømt????
Redigert av crux; 31/10/200820:05. Rediger grunn: æææææ...whisky
********** Joakim "kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"