Herregud, det er så jævla bra. Østlendinger med sommerdekk på vinterføre. Slår aldri feil.
Det er vel ikke bare Østlendinger som har problemer når den første snøen kommer. Det gjelder over hele landet. Men på det sentrale Østlandet er konsekvensene størst, siden trafikktettheten er størst.
Forøvrig så jeg mange som stod i snøføyka utenfor garasjene sine og la om til vinterdekk da jeg kjørte guttungen i barnehagen nettopp nå. Greit, de er seint ute, men de surrer iallefall ikke ut på veiene med sommerdekk.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Det er vel ikke bare Østlendinger som har problemer når den første snøen kommer. Det gjelder over hele landet. Men på det sentrale Østlandet er konsekvensene størst, siden trafikktettheten er størst.
Enig, dette har nok med trafikktettheten generelt, og ikke "østlendingen" spesielt.
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Sykkelpendling som vanlig til jobb i dag, la om til Ice Spiker på jobbsykkelen etter Tirsdagsklubb i går kveld.
Dermed sikret jeg meg monstergrep mens bilistene slet. Moro, så nær som at jeg, stående ved et gangfelt, måtte rømme inn i en gangtunnel da førstemann stoppet for meg. Bilene bak måtte ut på hver sin side av bilisten som ville slippe meg over.
Du må jo komme med info om hvor disse bildene er fra!
Rørende vakkert er det hvertfall, kjenner at det napper både her og der, kan formelig lukte at pudderlaksen gyter i høyfjellet..
Tipper det siste bildet er av totten i hemsedal, tatt fra radiomasten ved siden av "juvet" som skimtes til venstre. Vil ha pudder. Litt snø i lavlandet er ubrukelig...
helt utrolig at østlendinger blir tatt så sinnsykt på senga hvert år...nå har det stått i div medier i 2 uker at snøen snart kommmer.....sjangseløst. (ps må innrømme at jeg hadde flaks..la om i går, men har valgt å ikke kjøre i dag)
MEN, flott å se ut av vinduet og se hvor lyst og flott det er ute...desverre er det 1 grad ute..snøen er vel borte igjen i morgen......
********** Joakim "kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"
helt utrolig at østlendinger blir tatt så sinnsykt på senga hvert år...nå har det stått i div medier i 2 uker at snøen snart kommmer.....sjangseløst. (ps må innrømme at jeg hadde flaks..la om i går, men har valgt å ikke kjøre i dag)
MEN, flott å se ut av vinduet og se hvor lyst og flott det er ute...desverre er det 1 grad ute..snøen er vel borte igjen i morgen......
det er sant..er østlending selv og kaster stein i mitt eget glasshus....Tror det jeg tenker på er at det selvsagt kan komme overraskende på folk, men utrolig at det kommer så sinnsykt overraskende. Ingen tvil hvorfor østlandet for mest oppmerksomhet.
Hmm. Det ligner veldig på forholdene da vi var i Hemsedal sist vår. (Den helgen som endte brått i Gummiskogen for min del;)
Stemmer. Bildet er fra Skånebollen, den smått legendariske fredagen 11. april i år, vi hadde nysnø og knallsol før resten av gjengen kom oppover.
Sitat: ToHee
Du må jo komme med info om hvor disse bildene er fra!
Rørende vakkert er det hvertfall, kjenner at det napper både her og der, kan formelig lukte at pudderlaksen gyter i høyfjellet..
Langrennsbildet er fra Skiløypa over Gladbakk i Drammensmarka. Tatt kvelden 1. mars 2006, den vinteren Drammen lå på snøtoppen stort sett hele sesongen. Foto av slasher.
Sykkelbildet er fra stiene ved Hellashytta i Strømsåsen, 23. november 2004. Foto av slasher.
KO
Tjo bing! På vintersykkel ferdig piggdekket som bare ventet på idag, var turen fra Groruddalen til Majorstua skikkelig fryd og gammen i plinghvitt vintervær. Manglet bare briller, den snøen svir rundt øya.
For et par timer siden klarnet det opp og begynte å smelte, men nå laver det ned for fullt igjen her på Kongsberg.
KO
Det kom enda litt til med snø nå ja, men himmelen er lysere enn på lenge.
Når det gjelder Lillos stier så er lokalbefolkningen ganske flinke til å gå tur og lufte hunder. Årvollåsen samt diverse stier i og rundt Grefsenkollen pleier da å være ganske nedtråkka gjennom vinteren :-)