Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen bra stier i Bergen???

Noen bra stier i Bergen??? #629205 26/10/2008 11:15
G
GIGAFROSL Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
G
Er det noen bra stier i bergen eller i Sogn og Fjordane?

Det hadde vært fint og funnet noen stier, eg er en nybegynner og kormye bør eg bruke på den første sykkelen min? og kas merke er best???:D

- GIGAFROSK

Re: Noen bra stier i Bergen??? [Re: GIGAFROSL] #629320 26/10/2008 17:03
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
Det e mange bra stier i Bergensområdet.
Om du får tak i forrige nr av terrengsykkel så vil du finne noen fine turer der.
det finnes mange turer her inne på forumet og så det er bare å lete.

Sveinung
Alltid på jakt etter en ny plass å sykle
Re: Noen bra stier i Bergen??? [Re: dEzb24] #629348 26/10/2008 18:15
C
crux Offline
Entusiast
Entusiast
C
Få noen til å ta deg med opp på Arnanipa. Times trille tur opp og 40min nedkjøring. Konge sti.

Totlandsfjellet er også et bra sted. Kortere men flott sti.

Skulle gjerne vist deg, men flyttet fra Bergen i sommer. Nok av folk her på forumet fra Bergen. Leit i forumet og du vil finne flere gode stier.

Joakim
"kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"

Re: Noen bra stier i Bergen??? [Re: crux] #629381 26/10/2008 19:15
heinrich Offline
Besatt
Besatt
det ligger mildt sagt en del om dette på forumet. Lev farlig og prøv søkefunksjoenen ;-) Det er vel relativt god sjanse for å finne noe, blant annet i stiguidene.

edit: angående stisykkel; kjøp fulldemper og kjøp brukt, dog full boing eller ikke kommer litt ann på hva du skal gjøre hvor med den. Det er ikke noen fasit på hva som er best, men er mye veldig fine sykler til salgs for tiden så et godt kjøp bør være meget godt mulig her. En 5.5 tommers (140mm demping) sak kommer du veldig langt med, dvs den fungerer til mye rart.

Re: Noen bra stier i Bergen??? [Re: heinrich] #629447 26/10/2008 20:45
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
Ser vi har oversett hva og hvor mye du bør bruke på en stisykkel.
Kan vel si at det finnes vel like mange meninger om hva som er den beste sykkelen som det finnes mennesker inne på forumet.
Vil vel si at du bør gå på spesial sykkelbutikker og ikke sportsforretninger for å kjøpe en god sykkel.
Så da er det bare å begynne jakten og du burde og lese siste nr av terrengsykkel som har en test av noen stisykler.
Bruk tiden og tenk på hva du skal bruke sykkelen til.

Sveinung
Alltid på jakt etter en ny plass å sykle
Re: Noen bra stier i Bergen??? [Re: dEzb24] #632668 02/11/2008 00:53
Oeyvind Offline
Ringrev
Ringrev
Slutter meg til rådet om å kjøpe sykkel på sykkelbutikk og ikke vanlige sportsforretninger...ellers mener jeg at du kan komme langt med en hardtail i første omgang, jeg stortrives med min hardtail på bergensstiene...nå har jeg aldri prøvd en fulldemper, er redd for å bli "avhengig"...så så lenge lommeboken sier hardtail fungerer det helt supert!

Hva stier angår... Turen over Rundemannen og videre ned Svartediket/Hardbakkadalen er fin...og nevnte Arnanipa er fantastisk! Så finnes det en fin runde i området Storetveit-fantoft-sædalen, kan vise deg en gang om du vil!

Re: Noen bra stier i Bergen??? [Re: Oeyvind] #632675 02/11/2008 05:45
mogens Offline
Besatt
Besatt
Ang. sykkel: På denne tiden av året bør det være unødvendig å betale fullpris på 2008-modeller. Et tips er at Sykkelsenteret alltid pleier ha et stort salg i desember. De pleier ikke ha mye fulldempere inne, men kan være mulig å sikre seg en finfin hardtail. Noen ganger tar de inn restlager fra importør som de selger til gode priser. Ta en titt innom Sykkelbutikken også, de pleier også ha stående en del tilbudssykler på denne tiden av året.

Og som det er sagt allerede, det ligger mye stibeskrivelser her så det er bare å søke. Følg med på utflukt-forumet også, vi har hatt en del fellesturer her i Bergen nå i sommer. Blir naturlig nok noe mindre nå på denne årstiden, men med litt innsatsvilje (og gore-tex) kan man sykle stort sett hele vinteren i Bergen om man vil.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå