Hei
Har en utfordring som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Kjøpte meg BB dekk bak for en liten stund siden. Alt gikk bra og jeg var strålende fornøyd. Så skjedde det som normalt er et veldig lite problem: Pungtering. Vel, med ny slange så har dekket blitt for høyt... Det skraper nå borti ramma og det har kun etter noen meter skrapt bort lappen (sykkelen er kjøpt i juni så det gjør vondt langt inn i sjela). Jeg har måttet løsne på hjulet og senket det 1-2 mm. Mao så når jeg strammer til så er den nå litt lavere enn tidligere og ikke helt på merkene fra før av. Jeg har på andre forum lest at Blur4x skal svelge unna opptil 2.5.
Så da til spørsmålene som jeg håper noen kan hjelpe meg med:
1. Har slangen en påvirkning? Det kan virke som det, er det noen spesielle merker/dimensjoner jeg skal lete etter?
2. Noe annet jeg kan gjøre annet enn nytt dekk? Jeg er nemlig strålende fornøyd med dekket.
3. Er det farlig å "senke" hjulet slik jeg har gjort? Sånn jeg tenker så kommer jo alle harde slag oppover og dermed blir skaden at dekke begynner å subbe og det er jo tross alt ikke en farlig greie.
På forhånd takk for hjelpen!
Christian