Er på jakt etter en god regnbukse og det kan gjerne være en overtrekksbukse. Buksen skal brukes på både landeveissykkel samt terrengsykkel og søker da etter erfaringer som folk her inne burde sitte inne med. Har en Gore gortexjakke og er veldig fornøyd med denne så eg søker noe tilsvarende til mine ben
Er på jakt etter en god regnbukse og det kan gjerne være en overtrekksbukse. Buksen skal brukes på både landeveissykkel samt terrengsykkel og søker da etter erfaringer som folk her inne burde sitte inne med. Har en Gore gortexjakke og er veldig fornøyd med denne så eg søker noe tilsvarende til mine ben
Er du sikker på at du trenger regnbukse? Jeg har syklet aktivt siden 1992 og aldri følt noe behov for regnbukse.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg bruker regnbukser når jeg sykler langtur på vei til jobb.
På denne måten slippe jeg å trekke på meg våt tøy på hjemmereisen.
Jeg bruker Norønna sin gore-tex packlight overtreks bukser og det funker greit. Den typen jeg har er mer egnet til tur i skog, og er ikke sykkelspesifiske. Det betyr at de er høy i livet og rir ned når jeg stå å tråkke. Jeg vudere å kjøpe norønna sin mtb gor-tex buksene, siden jeg har fjøra jakken og er meget tilfredstilt av denne.
Jeg har syklet aktivt siden 1992 og aldri følt noe behov for regnbukse.
Interessant. Når det er under 8 varmegrader og det regner tett, synes jeg ofte det blir kaldt når jeg ikke har noe som til en viss grad beskytter mot vannet utenfra. Hva er tipset ditt?
Jeg har Gores AlpX paclite-bukse. Denne er super å trekke utenpå olabukse på vei til jobb og super utenpå lycraen når det er grisete ute. Som regel klarer jeg meg likevel med Gore-shorts og skotrekk samt løse lange bein og/eller løse lange knær.
Gore-langbuksa er kun i skikkelig dritvær og lav fart. Som under guiding i sludd på Skeikampen.
I skogen, bruker jeg heller ikke overtreksbukser. På veien langs kysten i plaskregn og storm (som f.eks. idag ) er det en fantastisk følelse å holder seg tørt mens man ser på sjøen som pisker innover.
Jeg fikk prøve mine nyinkjøpte heldekkende skjermer idag også. Fantastisk bra!
Har Bergans Breheim(en?) II, helt genialt Skulle jeg kjøpt den buksen igjen, hadde jeg nok valgt den med 7cm ekstra for å dekke anklene når man sitter "på huk" på sykkelen.
Joda, jeg kjører også med en Norrøna goretex-paclite bukse, men jeg forsto det slik at GeirK heller ikke bruker slik...? Jeg er egentlig på jakt etter noe som funker bedre enn den nevnte gørrteks-buksa, den holder nemlig ikke skikkelig bergensk regnvær ute.
Skal være litt enig idet at om en sykler aktivt ( trener ) så er kanskje behovet for en regnbukse ikke så stort. Men skal en derimot ut og kose seg på stier og skogsveier bare for å få litt frisk luft selv om det regner så er det kjekt å ha noe som holder en tørr.
Ellers så har eg da falt for Pearl Izumi sin Octane Pant med stretch i bukse samt sømmer. Har tenkt å sjekke denne ut med det første
Jeg har nettopp kjøpt meg regnbukser fra Montane. (Atomic DT Pants) De veier bare 170g. For de som måtte være opptatt av vekt på slikt.
De er vell strengt tatt ikke holbart vanntette vel? Holder unna det første regnskyllet, men så blir det verre.
Har selv et regnsett fra Norrøna, i serien Offtrack. Det har GoreTex Paclite membran som jeg synes funker konge. Relativt smal rundt leggene, og ellers god plass til olabukse etc. Har Både jakke og buksa, men er nok definitivt buksa som er mest i bruk. Men det er nok fordi jeg har begynnt å synes fargen på jakken er noe intens og at jeg har en Trollveggen som jeg stort sett bruker.
Når det er sagt er den beste regnbuksa jeg vet om til sykling Gore sin Alp-x som jeg selv selger der jeg jobber. Den har en passform som er helt genial, og er laget av det beste GoreTex materialet som er til slikt bruk. Den har dog en veil. pris på 1849,-
Har brukt Norrøna Falketind i packlite-utgave. Offtrack-buksen er vel og bra, men virker å være litt for mye pølseskinn for min del. Falketind er like lett og fin, og gode borrelås gjør at en ikke får "drivverkkrøll". I tillegg så fungerer den til andre formål, siden den er videre enn Offtrack.
Slipper å bli søkkblaut i baken, beskytter knærne, men er antakelig noe mindre klamt enn full lengde bukse. Det er en slik på vei over dammen, så jeg har ingen førstehåndserfaring enda.
Jeg tror ikke det er mulig å holde seg tørr hvis det regner og man samtidig skal trene. man svetter fort ut en liter og da blir man våt innenifra. Men man har ikke behov for å holde seg tørr men passe varm..... Tykke tettsittende lange sykkelbukser holder lenge.
Mulig at en regnshorts kan være tingen hvis det er sikkelig grisevær og man bare MÅ ut en tur... Det kunne jo vært greit ha med seg en overtrekksshorts i tillfelle det blir kaldere enn man forventet...
Jeg savnet regnshorts søndag. Det regnet ikke, men det sprutet så mye gjørme at jeg måtte skure lårene for å få de rene. Ja, jeg snakker om mine egne lår.
Jeg savnet regnshorts søndag. Det regnet ikke, men det sprutet så mye gjørme at jeg måtte skure lårene for å få de rene. Ja, jeg snakker om mine egne lår.
Bruker ikke "vanntett" bukse så mye pga regn, men heller møkk opp til øra etter en skikkelig "grisetur". Bruker heller ikke langbukse under, bare en tynn stillongs.
Når det er sagt er den beste regnbuksa jeg vet om til sykling Gore sin Alp-x som jeg selv selger der jeg jobber. Den har en passform som er helt genial, og er laget av det beste GoreTex materialet som er til slikt bruk. Den har dog en veil. pris på 1849,-
Hva er det beste Goretex materialet (etter din mening...)??
Gore-tex har mange forskjellige typer ja. Bare Norrøna leverer produktene sine i flere forskjellige typer.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Jeg vil ha Gore Alp-X i str L, men den virker kliss umulig å få tak i? Var på resultatløs sightseeing i Oslo sentrum uten å finne den, Wiggle har den ikke på lager (kan ta tid..), og Amazon (som har den) sender ikke til Norge.
Takk, har prøvd Fjørå. Jeg trenger en som passer over vanlig bukse, til og fra jobb (kort tur, ikke skift). Til ordentlig sykling har jeg gamle Norrøna Offtrack.
Jeg har samme Shimano-skoene som på bildet, forrsten. Fine, men langt fra vanntette. Må nok investere i MW80 e.l.
Jeg har MW80 også :-) De har omtrent blitt en 3-sesongers sko for meg nå. DX skoene på bildet bruker jeg derimot til freeride, de er vanntette nok til en dag i bakken.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Har allerede kjøpt den, ble våt igjennom etter 30 min, men det hjelper en del. Når det spruter direkte fra bakhjulet blir det fuktig. I dag (Trondheim , sludd) brukte jeg Endura-shortsen under en sliten Craft regnbukse, da er jeg tørr etter en mil til jobb.
Slipper å bli søkkblaut i baken, beskytter knærne, men er antakelig noe mindre klamt enn full lengde bukse. Det er en slik på vei over dammen, så jeg har ingen førstehåndserfaring enda.