Det var da vannvittig stygge disse japanske R-syklene skal være for tida da. De så jo mye bedre ut for en fire-fem år siden. Men, men - disse designerne må jo ha noe å finne på.
Honda:
Kawa:
Suzuki:
Re: Skulle jeg kjøpt motorsykkel ...
[Re: -Jan]
#62463815/10/200820:30
Støttes! exile cycles lager noe av det tøffeste jeg har sett. Så et program om dem en gang, der mannen bak, Russel Mitchell, skulle lage en sykkel for noen, og det ble klart at "ennten så blir den svart, eller så blir det ingen sykkel". Morsomt å lese at fyren er uteksaminert vetrinær forrresten...
Vil bare legge til et annet bilde av hans verker, reneste styret i bransjen:
og de bredeste dekkene:
Trønder osv
[Re: Espen J]
#62487616/10/200813:12
Fine greier! Sprett bort blinklysene så er den perfekt! Ser forresten ut som ME33-dekk foran (og noe ME88-lignende bak). De er jo mc-verdenens svar på Smoke og Dart, bare at de fortsatt lages.
[Re: Asbj]
#76476405/07/200909:08
Hadde helt glemt denne tråden jeg. Når vi først er i gang, så kom jeg på at jeg fikk kikket på en Desmosedici RR som sto parkert på den lokale bensinstasjonen her om dagen. Nå er jo det meste av godsakene gjemt under plast på den, men jeg må si at det som var synlig var nok til at pulsen økte med et par slag.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
[Re: oivindg]
#76494605/07/200916:16
Takk for link. Sakset fra siden: "Their narrow frames and light weight also make them incredibly maneuverable, as well as easier to ride in twisty or less than ideal road conditions that make most sportbikes have to slow down."
Høres ut som en sykkel for norske forhold, med svingete veier med hull, dårlig asfalt og fartshumper.
Menneh, hva er poenget med de syklene som ser ut som crossere, men har slicks? Kalles det forresten super-motard?
Er det fordi det ser tøft ut(Jeg synes det faktisk ser ganske tøft ut), eller fordi de har egenskaper lave sykler ikke har?
Når jeg bruker min tråsykkelerfaring så er det vel ikke noe fordel med stor bakkeklaring, høyt styre og mye demping til gatebruk?
Leste i en test av ktm-en min før jeg kjøpte den der testeren mente det var som å kjøre bergogdalbane.Han endte opp litt sjøsyk. Synns det oppsumerer motard kjøring på en fin måte:-) Passer veldig bra på B og C veiene der svingene kommer tett.Man ender opp med å ha hatt det grisegøy uten egentlig å bryte for mye med fartsgrensene
[Re: trond67]
#76639307/07/200920:23
Er det fordi det ser tøft ut(Jeg synes det faktisk ser ganske tøft ut), eller fordi de har egenskaper lave sykler ikke har?
Akkurat som med så mye annet så er det snakk om kjøretøy bygget for en veldig spesiell oppgave (supermotard, som betyr raskest mulig rundt en bane som består både av jevn asfalt, grus, hindringer og hopp) som så blir oppdaget av gateførere som synes det ser kult ut, og dermed kommer markedsavdelingen på banen og skjønner at her er det penger å tjene på å finne argumenter for hvorfor også denne typen sykkel er ideell på veien.
[Re: Dan]
#76702408/07/200920:06
supermotard er oppstått ettersom roadracingfolket og motocross folket har hatt en diskusjon som har pågått i alle år om hvem som egentlig er flinkest til å kjøre motorsykkel.
derfor lagde man en bane med 70% asfalt og 30% grus, også har syklene blitt tilpasset etterhvert. det sier seg selv at det er mye action i et supermotardløp. Det kan på ingen måte sammenlignes med birken. det kan sammenlignes med et kort intensivt rundbaneløp.
Jeg har også hørt (men ikke sjekket opp, at motard betyr motorsyklist - supermotorsyklist, men jeg vet ikke..)
Og ja, supermotard er dritgøy! anbefales på det sterkeste!!