Drømmesykkel Lars.. Drømmesykkel. Stål og 29' Kanke bli no' bedre !
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Re: Da blir det vintersykkel på meg å
[Re: Carsten]
#62184110/10/200807:53
Det er noe helt spesielt med kombinasjonen, 29`er og slank reynolds rør.
Jeg tok min On-one ut i skauen igår, og den mangle fjærfølelsen i hekken.
Enig Rob.. og gleder meg skikkelig,, skal på super stitur på søndag.. så håper jeg får tak i en krank i dag vi hadde bare igjen K-force carbon krankene på jobben. og ikke akkurat det jeg tenkt meg på denne sykkelen...
Freeride everything!
Multisport is life
[Re: Larsf]
#62197310/10/200811:32
Jeg angre litt på at jeg ikke kjøpt Sir i root beer fagen, men nå har Niner sluttet å produsere Godzilla grønn, så det betyr vel at den er mer exklusiv.......
#Pedalenkrs
[Re: RobG]
#62211210/10/200815:24
Pent! Root Beer ser enda bedre ut i ekte skue. Og det har selvsagt ikke noe med at jeg fikk samme ramma for noen uker siden... Har sykla på en Air9 et års tid, men var keen på å sjekke ut om steel is real, som mange babler om (og at alu derfor er fake). Har kun hatt et par stiturer på ny ramme. Tja, litt forskjell er det ift. Air9. Hva jeg foretrekker? Usikker. Fortsettelse følger på sikt.
Men grattis, Lars! Jeg ser også fram til en liten testrapport!
Redigert av BarryG; 10/10/200815:46.
[Re: Larsf]
#62212910/10/200816:06
Hmmm - pen sykkel. Men hva i all verden er hensikten med en vintersykkel? Kan ikke en sommersykkel også brukes om vinteren. På godsykkelen kan det kanskje være en og annen del som trenger utskiftning etter en lang og saltete vinter, men pytt; slitedeler er jo til for å skiftes?
Skjønner godt at det er hyggelig med flere sykler i stallen. Men hvorfor i all verden la godsykkelen stå halve året?
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Nå prater jeg for meg og Lars i allefall, og vi begge har solgt våre fulldempa stisykler. På vinteren syntes i allefall jeg at en fulldemper blir treig og kjipt i fjæringa. I allefall i minusgrader. Smooth med en hardtail som fungerer likt i alle slags vær (omtrent). Twentyniner var noe vi syntes så kult ut å prøve ut, og derfor kjøpte vi hver vår. Etter hvert så blir det jo is og snø, da blir det pigdekk. Noen som har noen piggdekk anbefalinger for 29¨er? Nokian 294 29?
Etter et par godturer denne uken er konklusjonen som følger: Vi er bitt av Twetyniner-hypen.
[Re: aug11x]
#62296412/10/200817:18
. Noen som har noen piggdekk anbefalinger for 29¨er? Nokian 294 29?
Etter et par godturer denne uken er konklusjonen som følger: Vi er bitt av Twetyniner-hypen.
Da blir du skuffa. Nokian 294 i 29" er et bedrøvelig dekk som ikke fungerer til annet enn forhold der du ikke trenger pigger i det hele tatt. Det ble nesten ikke vintersykling på meg i fjor. Noe annet finnes ikke.
LarsB
[Re: RobG]
#62322213/10/200809:31
Da blir du skuffa. Nokian 294 i 29" er et bedrøvelig dekk som ikke fungerer til annet enn forhold der du ikke trenger pigger i det hele tatt. Det ble nesten ikke vintersykling på meg i fjor. Noe annet finnes ikke.
LarsB
Vintersykkel det ikke går ann å få tak i skikkelige dekk til. HAHA tullete opplegg
Knallfet Niner Lars!! Nesten så jeg får lyst på en selv
LarsB
Enig med Lars. Mitt sett med 29er 294 skal settes på jobbsykkelen i vinter.
-Magnus
[Re: larsb]
#62329013/10/200811:02
LarsB
Å. fortell.... Jeg er fornøyd med min vinterløsning, men hadde tenkt på å ha noen dager med disse dekkene etterhvert.... Hva er problemet?
Jeg kjenner selv kun til 26"-versjonen (og er fornøyd med den på jobbsykkelen), men ut fra det Tscheezy skriver i den ovenfor nevnte linken, kan det kanskje tenkes at 294 pigger er tilstrekkelig på 26", men samme antall pigger fordelt på et 29"-dekk må jo gi større avstand mellom piggene. Kanskje litt for stor avstand?
På den annen side er det visstnok omtrent samme avstand mellom piggene på gamle Freddies og de biter bra nok på min stisykkel ...