Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problemløsning og andre blemmer....

Problemløsning og andre blemmer.... #619850 06/10/2008 20:03
MoEl Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Tenkte at en sånn tråd hadde vært morsom.
Kom gjerne med din egen historie eller andres, helst sykkelrelatert.....

Problemløsning?

Historien er:
Heidi og jeg mekker i garasjen før vi skal på tur, bytter blant annet stem på sykkel`n til Heidi før vi sykler glade og fornøyde ut i skogen. ( Tror det for ordens skyld regner som vanlig)

Før vi skal ut på gromstien sier heidi:

Nææ, sjekka!! hjulet subber borti skoen når jeg svinger med forhjulet.Ække det fali a?
Begge hopper av sykkelene og ser på dekket for å se på dette rare.
Hmmmm-
Har du samme sko som sist du var ute? Du sykler med dine sko ikke sant?-jaaaa...
Hmmm....tenke videre.

Klitsen under skoa sitter også der de vanligvis sitter??
-Sjekker under skoa.
Jaaa....det ser bra ut.Nei...det er sikkert ikke noe å bry seg så veldig om, vi sykler videre.
Har ikke lagt merke til dette før.

Får vel ikke svinge så mye da??
( vel vitende om at dette kan bli vrient)

Etter fortsatt noen meter går det opp ett lys.
Det er noe rart med gaffelen, sannelig!
Den sitter feil vei ICON_BLUSH

Litt stolte over å ha endelig funnet feilen og en problemløsningsmetode som ligner på de "to gode naboene", mekker og snur vi gaffelen og sykler videre.....

Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: MoEl] #619937 06/10/2008 21:41
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Haha, jeg ramla av sofaen ICON_SMILE

Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: JonahHex] #619939 06/10/2008 21:47
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Hærlig historie :-)

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: tommygutt] #620092 07/10/2008 09:05
cwar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hærlig ja, men jeg vil også driste meg til å legge til at dette her virker som et relativt vanlig "problem".

Jeg ser rett som det er folk som sykler med gaffelen feil vei (både MTB og andre typer). Ei jenta som bodde i nabolaget mitt sykla rundt på en støgg cruiser med gaffelen feil vei i flere måneder.

Fix it!
"A boy in the bush
Is worth two in the hand".
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: MoEl] #620095 07/10/2008 09:09
fujifan Offline
Ivrig
Ivrig
Thi hi. Herlig

Eli-A.
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: fujifan] #620492 07/10/2008 21:18
Hydraulisk Offline
Fersking
Fersking
Haha. Ler og ler.

For mange år siden var jeg ute på tur med en kamerat og min første skikkelige terrengsykkel- en vakker gullfarget Kona Kula som nå holder til i Leksvik i Nord-Trøndelag. Uansett: Sykler fort og fint på grusveiene i Lillomarka. Synes forhjulet lager litt vel mye lyd, men gjør ikke noe vesen ut av det. Når jeg stiger av sykkelen vel hjemme og løfter den inn i gangen viser det seg at hjulpinnen er helt løs. Var ganske takknemmelig for å være like hel, men ganske flau over ikke å ha oppdaget noe så elementært underveis. Det har ikke skjedd siden, for å si det sånn.

Problemløsning i siste liten (eller litt for sent, egentlig)

Kristin
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: Hydraulisk] #624104 14/10/2008 21:11
Joshua Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Hydraulisk
Haha. Ler og ler.

For mange år siden var jeg ute på tur med en kamerat og min første skikkelige terrengsykkel- en vakker gullfarget Kona Kula som nå holder til i Leksvik i Nord-Trøndelag. Uansett: Sykler fort og fint på grusveiene i Lillomarka. Synes forhjulet lager litt vel mye lyd, men gjør ikke noe vesen ut av det. Når jeg stiger av sykkelen vel hjemme og løfter den inn i gangen viser det seg at hjulpinnen er helt løs. Var ganske takknemmelig for å være like hel, men ganske flau over ikke å ha oppdaget noe så elementært underveis. Det har ikke skjedd siden, for å si det sånn.

Problemløsning i siste liten (eller litt for sent, egentlig)

Samme skjedde med meg under et ritt i sommer. Jeg trodde jeg hadde fått veldig mye kast i forhjulet, så jeg knipsa av forbremsa mens jeg syklet. Bare raste nedover de bratte grusveiene i 55km/h uten anelse. Da jeg kom i mål ble jeg sjokkert. Koblingen på forhjulet var gått løs.

...Joshua...
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: Joshua] #624187 15/10/2008 06:48
heijoh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Det er litt flaut at denne historien nå er outet i dette forumet, men så har jeg aldri prøvd å lure noen med at jeg er god til å mekke ICON_SMILE

Jeg kan jo bare bli bedre, og det er jo en mager trøst...

/Heidi

Heidi Johansen
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: heijoh] #624254 15/10/2008 08:22
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: heijoh
Det er litt flaut at denne historien nå er outet i dette forumet, men så har jeg aldri prøvd å lure noen med at jeg er god til å mekke ICON_SMILE

Jeg kan jo bare bli bedre, og det er jo en mager trøst...

/Heidi

Ikke flaut, bare morsomt! Herlig historie! Og dere er flinke som prøver ICON_SMILE

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Problemløsning og andre blemmer.... [Re: Stine L] #625437 17/10/2008 13:01
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Det må da være flere mekkekløner på forumet?! Her er i hvert fall ett bidrag for å holde liv i tråden: Jeg hadde så dårlig bremsekraft på frambremsa på hardtailen for en tid tilbake. Jeg renset skivene og grublet veldig på om det var olje på klossene eller noe sånt. Tida gikk og situasjonen ble uansett ikke noe bedre. Til slutt skrudde jeg av bremsen og kikket. Jeg hadde montert IS/PM-adapteren opp ned. Kalipperen var bare delvis i nærheten av der den skulle være og bare halve bremseklossen hadde kontakt med skiva. Moralen er at ved å mekke selv sparte jeg masse penger. Først sparte jeg noen hundrelapper (og masse nedetid) på å montere selv, og etterpå sparte jeg noen hundrelapper (og masse nedetid) på å rette opp feilene jeg hadde gjort.

Redigert av stigeso; 17/10/2008 13:02. Rediger grunn: du følger altså mine mekkeråd på egen risiko...

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity

Moderator  support