Jada. Kjeder meg. Men likevel. Kunne vært artig å høre. Mange eksentriske sykler og mange eksentriske sykkelentusiaster her. Men hvilke biler har vi? Står bilen i stil med sykkelen? Har du en Jaguar og en Bros? En Liteville og en Lada?
Her i huset er det amerikanske sykler (se signaturen - Bianchien er fra BianchiUSA-branchen) (og en norsk, men den teller ikke, for den er Madammens ) og japansk bil - en Toyota Yaris TS 2007-mod.
Hva med deg?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Sykkel og bil - to sider av samme sak?
[Re: Hæ?]
#61975406/10/200818:02
Opel Astra stasjonsvogn og Toyota HiAce, begge '95 modeller. Sykkelstallen lett mer verdt enn bilene..... 08 Specialized Stumpjumper Comp Disc 08 Specialized Enduro Expert
08 Merida Birkebeiner Superlite Disc 08 Gary Fisher Mendota 07 Diamant Cross of Asia
Jeg kan tippe at verdien av bilene og syklene er sånn ca. lik? Fransk, Taiwansk, Amerikansk og Norsk altså
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
[Re: Elgvenn2]
#61977406/10/200818:36
Banshee, Corratec og Kona. Kanadisk, tysk og amerikansk om jeg ikke tar helt feil.
1985 Mercedes 300TD, 1982 Mercedes 300TDT (kommer snart i en spikereske nær deg). Solgte nylig en 1973 Opel GT. Har nok brukt noe mer på syklene enn på bilene til nå.
Redigert av Corratec; 06/10/200818:39.
[Re: Elgvenn2]
#61977706/10/200818:40
Audi A6 stasjonsvogn og en GT ID-5, så her går det nok dessverre i retning av bilen. Dog er begge deler morsomt. Man kan kose seg mye med hestekrefter også, men spenningen ligger mest i apostlenes hester
Jada. Kjeder meg. Men likevel. Kunne vært artig å høre. Mange eksentriske sykler og mange eksentriske sykkelentusiaster her. Men hvilke biler har vi? Står bilen i stil med sykkelen? Har du en Jaguar og en Bros? En Liteville og en Lada?
Jeg kjører jo en slik, og den har jo ikke noe mer enn fargen felles med noen av mine sykler:
Så da må man isteden se til hvilke av ens drømmebiler som måtte kjøpes inn hvis noen tvang meg til å ha biler som matcher syklene.
Min engelske Orange Patriot med sine RAF-merker...
...må kombineres med en slik:
Min spartanske amerikanske Kelly deluxe singlespeed, som stiller opp i internasjonale mesterskaper...
...må representeres av en slik, som jeg hadde gleden av å se og høre komme vrælende gjennom en italiensk fjelldal i sommer (ok, den er ikke bare amerikansk, men Kellyen har jo en del engelske deler, så da så):
Til slutt må min sofistikerte men veldig potente italienske Colnago-racer...
...få selskap av en slik:
[Re: Pete]
#61986906/10/200820:18
Har en '96 Toyota Carina E som snart har gått 300.000 og er moden for utskifting. I tillegg har jeg en '91 Vespa super Bravo for korte turer på godværsdager.
På sykkelfronten har jeg: -Specialized Enduro SL -Specialized Epic -Diamant racer -Ca '92 Peugeot racer ombygd til bysykkel
Er nok også en av de som har mest i sykkelparken.
[Re: taggen]
#61991506/10/200821:07
Her er det Gary Fisher Big Sur (ramme fra 2006, Det meste av vitale deler har blitt bytta ut i 2008 grunnet utskiftningskløe) og en Nakamura Complite HTR som jobbsykkel (2007).
Bilene er en 2004 BMW 320d touring M-tech og en 2008 Audi A3 tdi Sportsback S-line.
Veldig fornøyd med alle fire
Håper du ikke har såre tær josse, men jeg kjørte Skoda Roomster leiebil på påskeferie i fjor og det var helt j...lig... Det var riktinok en rakettmotor av en 1,4 tdi eller noe i den dur. I tillegg var setene et mareritt på langtur. Noe av det mest fortvilende jeg har hatt av bilopplevelser. God plass i forhold til utvendig størrelse er et pluss da
Hmm.. jeg har de samme bilene fremdeles, som jeg hadde i tråden fra februar 07 som GogBozen linket til. Frekvensen på hvor ofte jeg bytter bil har tydeligvis dabbet veldig av i forhold til at frekvensen på nye sykler har økt ;-)
Ihvertfall, svensk og fransk bil (Saab 9-5 2.0t og Renault Megane 1.6 RN) Sykler fra USA og Canada, samt noe udefinerbart og noe norsk. Ingen spesiell korrelasjon her altså.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: RobG]
#62002907/10/200807:21
Dersom vi antar følgende: Opel = GM = Vauxhall........så har jeg engelsk sykkel og engelsk bil. Sånn rent bortsett fra at sykkelen er sveiset i Taiwan, og bilen skrudd sammen i Tyskland...
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
#62003007/10/200807:22
Med en bayersk stisykkel burde jeg vel hatt en BMW - og siden den bayerske stisykkelen er en Liteville, burde det vel vært en BMW M-serie. Men nei, bilen er en Renault Scenic. I tillegg ruller jeg på en tyskdesignet-italienskprodusert Pearl Grace på asfalt(det har slått meg at Pearl'en kanskje hadde vært mer attråverdig om italienerne hadde stått for designen og tyskerne hadde stått for utførelsen) og en Cannondale hardtail når jeg ikke sykler fulldempet. Vanskelig å se noe klart mønster...
Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
#62003307/10/200807:24
Selv har jeg ikke verken lappen eller bil, men samboeren min har en 97 Golf og en 94 modell(eller noe slikt) DBS Kilimanjaro! Jeg klarer ikke å få henne til å like sykling.. Frustrerende igrunn.
Iogmed at vi har felles lån og økonomi så er jeg da medeier i nevnte Golf, og har en 08 Canyon XC 8.0 og en 07 GT Avalanche Pro som jeg kan leke med.
"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."
Homer Simpson
[Re: KnutAa]
#62007707/10/200808:39
Fulgte Perano med som standard- eller ekstrautsyr?
Han var ihvertfall ikke med i bestillingen! Men med tanke på at han stadig dukker opp for å fylle bilen med sitt blide åsyn og skitne sykkel tror jeg rett og slett han er standardutstyr...
Hm jeg har neimenn ikke mye egne bilder, men har nå visst klart å samle meg en haug med dingser. Lista lell:
Pendler og grusruller, Scott Scale 50. Er vel amerikansk denne? Iallfall mainstream.
Pendler for dårlig vær, Alfa 147 Selespeed. Italia lenge leve - og relativt sært valg.
Morosak for friske og fine lår, Marin Mt. Vision Pro. Amerikansk igjen, ikke helt det vanligste i skogen.
Morosak for stive og leie lår, Honda CBR600. Japan mainstream.
Atter en amerikansk standard leksak - Polaris Indy 500.
Trenden ser vel dessverre amerikansk mainstream ut, men jeg skal klare å leve med det Neste jeg skal ha er en lengre penis, så jeg slipper å ha alle disse tingene.
-Tarjei Scott Scale 50 - 2006 Marin Mount Vision Pro - 2008
[Re: Astaroth]
#62011707/10/200809:53