Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med Endura Singletrack bukse?

Erfaringer med Endura Singletrack bukse? #619301 06/10/2008 05:38
Blodpudding Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Er det noen her som har prøvd singletrack buksa til Endura? Selges bl.a. hos CRC. Hvordan er passformen, er den skikkelig baggy? Er stoffet slitesterkt? På forhånd takk!

Re: Erfaringer med Endura Singletrack bukse? [Re: Blodpudding] #619531 06/10/2008 12:21
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Ja, det har jeg faktisk - prøvd den altså. Syklet vintersesongen i fjor med denne med vekslende hell. Selve stoffet i buksa er ganske behagelig. Lett og vindtett, antageligvisk ikke særlig vannbestandig. syklet ikke med den når det var skikkelig vått.
Buksa har flere praktiske lommer og refleksdetaljer, samt mulighet for stramming i beina.

Allikevel er det et par detaljer jeg har irritert meg skikkelig over; livet på buksa er høyt, veldig høyt. Det er kanskje noen som liker å dra buksa godt oppunder armene når de er ute og sykler, det gjør ikke jeg. Problemet oppstår for meg når jeg skal bak setet i nedoverkjøring, og så hekter skrittet på buksa seg selvsagt i setet på returen.
Når buksa i tillegg ikke har hemper for eget belte og er utstyrt med et latterlig svakt nylonbelte (spenna knekker) så mangler det litt der det er mest kritisk.

Kjøpet kan kanskje forsvares om du er ute etter ei veldig billig bukse, og har et par gode bukseseler et sted i skapet.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Erfaringer med Endura Singletrack bukse? [Re: Subs] #619541 06/10/2008 12:26
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg har en 3/4-shorts fra Endura, den har også latterlig høyt liv. Jeg bretter ned de øverste centimetrene etter å ha lukket beltet, da blir livhøyden passe, og buksa sitter bra. Bare som et lite tips siden du allerede har buksa, jeg vil ikke anbefale å kjøpe ny bukse og gjøre slik.

Re: Erfaringer med Endura Singletrack bukse? [Re: Arne_And] #619561 06/10/2008 12:55
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Arne_And
Jeg har en 3/4-shorts fra Endura, den har også latterlig høyt liv. Jeg bretter ned de øverste centimetrene etter å ha lukket beltet, da blir livhøyden passe, og buksa sitter bra. Bare som et lite tips siden du allerede har buksa, jeg vil ikke anbefale å kjøpe ny bukse og gjøre slik.

Brettet livet jeg også. Eneste som fungerte sånn halveis. I år tror jeg det blir tights under shortsen rett og slett...

Jeg skrev forresten at buksa var billig, men det ser jeg ikke stemmer i år. Mener jeg ga omtrent 300 for buksa i fjor.

Redigert av Subs; 06/10/2008 12:56.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Erfaringer med Endura Singletrack bukse? [Re: Subs] #619579 06/10/2008 13:18
Blodpudding Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takker og bukker for svar! Jeg tror nok jeg må lete videre, jeg liker ikke bukser som er høye i livet.

Moderator  support