Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Den 42. dagen begynte han å montere

Den 42. dagen begynte han å montere #618685 04/10/2008 14:43
gare Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Da var det noen ledige formiddagstimer, hodepinen er sånn noenlunde i sjakk og det kan begynne å monteres ting.
Det første som går på er salpinnen sånn at det er forholdsvis enkelt å feste i stativet.
Det er atter en gang på sin plass å vise hvor dårlig jeg er til å fotografere samt at jeg tror det kan være vanskelig å vise sorte detaljer på BRG

Jeg har hoppet over all knotingen, særlig med den topp-cap`en(den med o-ring), det var heller ikke superenkelt med starnut, men det går seg nå til.

Vi spanderer et bilde til av herligheten

Det ble fristende å se hvordan det ville se ut med hjul på

Så ble ideen om å måle mot raceren min født

Ørlite forskjellig filosofi med tanke på høyde på styrehodet.

Jeg viser forskjellen i salområdet, som dere ser er overrøret på den nye ganske mye høyere enn på raceren. Spennende å se hvordan det blir til slutt

Ja, jeg hadde jo en sal liggende

Man må ta et bilde som viser alt litt på avstand

Jeg håper virkelig ikke at jeg trenger å ha styret høyere enn dette...

Stæy tjuned, rett før passepiken kom hjem ble det montert bremser, det skal taes bilder av det også.
Dessuten er selvsagt skrue(r)på donorsykkelen gått fyken, og dremelen skal fram, enten i dag eller i morgen.
Jeg har ikke verktøy for å trekke Campakrank av, så det blir uansett ikke ferdig i helgen. Det går jo framover om ikke annet.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Den 42. dagen begynte han å montere [Re: gare] #618691 04/10/2008 14:53
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Fiiiin!

Detaljene med muffene og rundt styrerøret ble veldig skarpe og fine. Fargen ser fin ut, kanskje den ikke er like mørk i dagslys?

Hva var det satte geometrien til igjen? Eller bedre, hvilket bruksområde får denne her?
Skal du ha høyere styre får du snu stemen opp-ned. Det var dristig kort kutting der ja.

Spennende å få se på resten også.

LarsB

Re: Den 42. dagen begynte han å montere [Re: larsb] #618764 04/10/2008 18:06
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
For aa vaere doenn aerlig synes jeg ikke Chris King logoen passer veldig godt med ramma, ei heller stemet om du har tenkt til aa bruke det. Jeg synes du burde hatt et soelvfarget lager som matchet setepinnen.

Men ramma er utrolig stilig, og fargen er vel enda mer gnistrende i virkligheten?

Re: Den 42. dagen begynte han å montere [Re: lim3] #618771 04/10/2008 18:19
gare Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Stem`et er det eneste jeg har liggende og bør ganske sikkert byttes ut med noe i sølv, du vil si det samme om styret som settes på også. Det kommer sannsynligvis sølv stem og styre når jeg vet hva som vil være ca. riktig lengde.

Fargen er usedvanlig vanskelig å yte noen som helst rettferdighet på bilder, både i sollys og ellers, jeg har prøvd men mangler sannsynligvis både blitzer og spot`er og filter og det ene med det andre.(for ikke å snakke om fotografiske ferdigheter da)

Re: Den 42. dagen begynte han å montere [Re: gare] #618845 04/10/2008 20:50
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: gare
Stem`et er det eneste jeg har liggende og bør ganske sikkert byttes ut med noe i sølv, du vil si det samme om styret som settes på også. Det kommer sannsynligvis sølv stem og styre når jeg vet hva som vil være ca. riktig lengde.

Veit ikke om du har lagt merke til det selv ennå, men å finne bukkestyre og ahead-stem i sølv er faen danse meg ikke enkelt. Men jeg så i '09-katalogen til Deda like før jeg slutta på Sportslageret - og der åpenbarte det seg en serie med skikkelig blanke stem, styre og pinne i god "midt på treet" Quattro-kvalitet

/Peter
Som selger PRO, som ikke har blanke deler lenger

Recovery-mode
Re: Den 42. dagen begynte han å montere [Re: Pete] #618849 04/10/2008 21:01
gare Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Pete
Sitat: gare

Veit ikke om du har lagt merke til det selv ennå, men å finne bukkestyre og ahead-stem i sølv er faen danse meg ikke enkelt. Men jeg så i '09-katalogen til Deda like før jeg slutta på Sportslageret - og der åpenbarte det seg en serie med skikkelig blanke stem, styre og pinne i god "midt på treet" Quattro-kvalitet

/Peter
Som selger PRO, som ikke har blanke deler lenger

Jeg har i og for seg lagt merke til det, og egentlig var jeg halvresignert på dette og tenkte at Ebay ville være løsningen, men så lenge Deda leverer varene er det jo ikke noe å grine for.
"Problemet" da er jo at de sorte CK-navene jeg har liggende vil passe dårlig rent fargemessig(for ikke å snakke om logomessig ICON_WINK )

Nå er i hvertfall styret montert, bremsene sitter på, og jeg ser at jeg rolig kan kappe det som er av vaiere siden det ikke er i nærheten av å passe på den nye.

Re: Den 42. dagen begynte han å montere [Re: gare] #618871 04/10/2008 22:21
D
Don Offline
Fersking
Fersking
D
Herligt Gare, gleder meg til forsettelsen.

Moderator  support, Valentino