Vi savnet bare festebrakettene dine, derfor er undertegnedes hånd med på bildet. Men det har jo intet å si for lyset..
Poenget mitt var bare at til praktisk bruk er det alltid bedre med styre + hjelm uansett hvor bra en singellykt ser ut til å være på et bilde, fordi man alltid har lys den veien nesa peker. Lys kun på styret - ja du forstår tegninga..
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20:
[Re: geiranders]
#62209010/10/200814:33
Poenget mitt var bare at til praktisk bruk er det alltid bedre med styre + hjelm uansett hvor bra en singellykt ser ut til å være på et bilde, fordi man alltid har lys den veien nesa peker. Lys kun på styret - ja du forstår tegninga..
På hjelmen bruker jeg to skistropper og isolerer mellom lykt og hjelm med en liten bit av et gammelt dekk.
(MTE SSC P7 C-Bin)
På styret bruker jeg to borrelåsfester denne og denne.
(TrustFire SSC P7 C-BIN)
Nå heter det vel at en aldri kan få nok lys, men denne komboen gir lys i massevis til å sykle på sti.
Noen ulemper er det selvsagt til denne prisen. - Batteriet vare ca. 1 time (har ikke målt dette veldig nøye). Jeg har med flere sett batterier når jeg er på tur. - Du må finne deg i å ha 200g på hjelmen om du ønsker å bruke den som hodelykt. - Svært lav bling faktor
Skulle jeg kjøpt nytt i dag hadde jeg valgt to MTE'er (eller noen med samme størrelse). TrustFire lykta gir ikke noe bedre lys selv om den har større reflektor, det blir bare ekstra vekt.
(DealExtrem merker varene som gaver)
Redigert av Drugis; 10/10/200819:31.
Det er aldri for sent å gi opp...
[Re: Drugis]
#62222610/10/200819:17
Selv har jeg Ay-up og det fungerer veeeldig bra synes jeg. Man kan selvsagt få bedre lys, men lys til både styre og hjelm inkl 3 batterier (2*3t og 1*6timer) + 2 fester for styre og 1 for hjelm ferdig fraktet hjem og fortollet for under 3000 kr tror jeg er det beste kjøpet. Har da ihvertfall sett noen andre som slår dette.
Gå for Ay-up Fux!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
[Re: hbakken]
#62225510/10/200820:12
Exposure MaxX-D rakk ikke fram i tide, det vil si at de lå på min pult i dag tidlig - en dag for sent. Synd! Vi skal prøve å komme oss opp til samme sted og ta nytt bilde med samme eksponering i løpet av neste uke.
Hvis du vil ha med et billigoppsett til (2+1 P7-lommelykt), kunne jeg blitt med og testet med mine lykter også? Snart ferdig med flyttings, så da blir det mer tid (til bl.a. sykling)
Bildene er ikke sammenlignbare, dessverre. Husker ikke en gang hvordan vi eksponerte sist, men uansett var både rigget og omgivelsene ganske ulike. Slike tester duger stort sett bare til å si noe om innbyrdes forskjeller mellom produktene som er med i den respektive testen, men om vi gjentar testen en gang kommer vi til å duplisere denne så langt mulig :-)
Ekstrarunde i lyktetesten i morgen mandag, oppmøte Sognsvann kl 21:00. Topp om vi får med flere selvbygg, evt lykter som manglet sist. Jeg stiller med Exposure MaxX-D.
Finfint opplegg. Godt jobba! Tipper det er rimelig hip som hap om en velger bland top 4-5 lykter hva lysmengde gjelder. Lyst nok blir det! Det som i stor grad gjorde at jeg før testen, bestilte Tesla var at på sjappa, da jeg var innom, satt en av di kara som dingler under her: Han kunne fortelle at Lupine er det som gjelder for dem på nattoppdrag.
Andreas.
#62381914/10/200812:32
(Glemte den hvite 16-meters-markør-pappesken, og måtte bruke MacBook i stedet... Ellers er oppsettet nøyaktig det samme, selv om utsnittet ikke ble 100% likt)
Fint, for jeg må ha mer lys, både på styre og hjelm. Beskrivende lyktetest med anbefalinger er sårt etterlengtet.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
#62431015/10/200810:15
Dioder: 3 stk 3W SSCP4 deoder fra Seuol Linser: husker ikke, men to vide og en smal. Her er det nok litt ytelse å hente hvis jeg gidder Driver: buckpuck 1A, samlet effekt på max er 10 watt Batteri: 14.8V 4000mah fra batteryspace.com
Samlet vekt er 640 gram og tid på max er 5 timer. Laget til mine behov og har kostet meg under 2000 kroner. Mye for en DIY-lykt, lite i forhold til de kommersielle. For to år siden var den faktis Cutting edge, inntil Lupine kom på banen med sine led-lykter...
No added style
[Re: HaraldW]
#62445315/10/200813:39
Både ja og nei. Hadde alle testbildene vært av halogenlykter, ville den ikke stukket seg særlig ut, annet enn at lyset er dårlig. Men sammenlignet med LED og HID, som i forhold er ekstremt hvitt lys, blir lyset nærmest oransje, i alle fall på bildene. Det er litt hva øyet sammenligner bildet med.
NOTS
[Re: HaraldW]
#62544817/10/200813:20