Min drømmesykkel er en ...... ......... som kommer i løpet av vinteren.
Byggetråd kommer
Jeg skal også bygge, men det blir nok ingen "Tommysykkel". Her blir det mekanisk og enkelt og ittno' nymotens og unødvendig hydraulikk, hverken foran eller bak...
[quote=Oystein LJeg skal også bygge, men det blir nok ingen "Tommysykkel".
Endelig, dette har jeg lurt på lenge. Hva er en Tommysykkel? [/quote] Øystein mener nok at det er en sykkel med god stiv ramme,tung gaffel foran og bak,satt opp med sånne "moderne" discbremser med Dot-væske,og hjul med tyggegummi ,som ikke egner seg til transportstrekning på asfalt.
[quote=Oystein LJeg skal også bygge, men det blir nok ingen "Tommysykkel".
Quote:
Endelig, dette har jeg lurt på lenge. Hva er en Tommysykkel?
Øystein mener nok at det er en sykkel med god stiv ramme,tung gaffel foran og bak,satt opp med sånne "moderne" discbremser med Dot-væske,og hjul med tyggegummi ,som ikke egner seg til transportstrekning på asfalt.
Quote:
[/quote]
Bra forklaring på hva en "Tommysykkel" er Frank.
Og en "Øysteinsykkel" er en sykkel med spinkel ramme,lett gaffel,klemmebremser og dekk og geometri som er allergisk mot røtter. Helst bare fin grus og asfalt
Jeg har en Spider FRO i Works Red. Så Tracer VP blir i Pearl Sort tror jeg den heter. A la Works, men i sort. Works Red er helt rå.
/Frode
Jeg skulle gjerne tatt en kikk på den Spideren din. Har bestilt en selv og er 99% sikker på at jeg skal ha Works Red. Har du bilder av den?
Hvis det er den gjennomsiktige sorte fargen du mener, så heter den Black Chrome. Høres ikke ut som om Intense har tenkt å lage Tracer VP i den fargen med det første. Har du bestilt?
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Har lenge harr lyst til å prøve racer, men også en 29'er, nærmere bestemt en GF Superfly! Etter mye frem og tilbake fant jeg den beste kombinasjonen av begge; En herlig turkis og hvit Yeti ARC X Cyclocross. Dette er noe av det morsomste jeg har prøvd, og skjønner ikke at det ikke er fler som kjenner til dette - Blitt spurt flere ganger hvordan jeg tørr å bruke raceren på grusveier;) Kjøper meg et dedikert landeveishjulsett til våren, så har jeg en ok racer og! Sorry, men ingen bilder, bare et spørsmål: Får jeg juling om jeg møter på DDD08 med Cyclocross
Mulig den nederste Passoni-en egentlig er fin, men den er avbilda i en versjon som ser ut som ei bøtte med diaré: Sølvfarga setepinne og svart styreframspring, et tårn av mellomskiver under framspringet som så er satt i negativ vinkel. I tillegg er framspringet sikkert minst 120mm langt, noe som ikke matcher sykkelens størrelse.
Da fikk jeg sagt det. Selv om det strengt tatt var unødvendig...
Mulig den nederste Passoni-en egentlig er fin, men den er avbilda i en versjon som ser ut som ei bøtte med diaré: Sølvfarga setepinne og svart styreframspring, et tårn av mellomskiver under framspringet som så er satt i negativ vinkel. I tillegg er framspringet sikkert minst 120mm langt, noe som ikke matcher sykkelens størrelse.
Da fikk jeg sagt det. Selv om det strengt tatt var unødvendig...
Tenkte nå egentlig mest på rammene. Lurte også hva de holdt på med med styre og stem. Men alt kan jo ikke bli perfekt på første forsøk.
Etter mye frem og tilbake fant jeg den beste kombinasjonen av begge; En herlig turkis og hvit Yeti ARC X Cyclocross. Dette er noe av det morsomste jeg har prøvd, og skjønner ikke at det ikke er fler som kjenner til dette - Blitt spurt flere ganger hvordan jeg tørr å bruke raceren på grusveier;) Kjøper meg et dedikert landeveishjulsett til våren, så har jeg en ok racer og! Sorry, men ingen bilder, bare et spørsmål: Får jeg juling om jeg møter på DDD08 med Cyclocross
Don‘t know. Men Yeti cyclocross høres for meg ut som en knall grussykkel og lett terrengsykkel, kanskje det raskeste alternativet på ritt som Birken. Skulle gjerne hatt en slik selv!
Justerte profilen min i går....og det slo meg at jeg faktisk har drømmesykkelen min! Joda, det er klart at man kunne ha tenkt seg noen få forandringer - litt lettere/stivere hjul...litt bedre gir...men alt i alt så er jeg faktisk fornøyd! Sykkelen er forøvrig en Sunn Kern.