|
framgir, Shimano kompatibelt med Campa?
|
framgir, Shimano kompatibelt med Campa?
25/09/2008 09:12
|
gare
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg har, som noen kanskje har fått med seg, en stålramme som skal bli til sykkel. Da er det greit med framgir(siden dette ikke var tenkt som fixie/singelspeed i utgangspunktet). Jeg har Campa-stæsj til denne, og framgiret er braze-on, dermed trenger jeg enten en klemme som jeg kan feste mitt eksisterende gir til, og her begynner trøbbelet, siden seterøret er ganske tynt(det er vel 28,8 eller noe slikt).
Så er spørsmålet, finnes det sånne klemmer leveringsklare ute på interwebben? Kanskje noen har liggende? Hvis ikke, finnes det Campa-framgir med så liten diameter? Kan man evt. bruke Shimano-framgir, eller vil det bare bli tulliball og feil vaiertrekk(for ikke å snakke om store bøter fra stilpolitiet?).
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
Re: framgir, Shimano kompatibelt med Campa?
[Re: gare]
25/09/2008 13:33
|
Camp
Avhengig
|
Avhengig
Det fungerer i alle fall motsatt vei. Jeg brukte "for et par sykler siden" et Campa krankgir i kombinasjon med Shimano hendler og shimano krank.
Men om stilpolitiet godkjenner det er vel mer tvilsomt..?
Camp.
Camp.
|
|
|
25/09/2008 14:46
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Sånne klemmer får du fra CC, søk på problem solvers så kommer de opp på løpende bånd.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
26/09/2008 06:28
|
gare
OP
More than words
|
OP
More than words
Sånne klemmer får du fra CC, søk på problem solvers så kommer de opp på løpende bånd.
LarsB Ja, bare at det er tomt på lager, så da blir det litt vanskelig. Det løser seg nok med komplett gir med klemme fra bruktmarkedet tenker jeg.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
26/09/2008 08:01
|
Super V
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Slet med det samme da jeg skulle kjøpe gruppe til min IF med samme diameter på seterøret. Fabin.dk fikk bestilt inn framgir, type Chorus QS 10v, riktignok ikke braze on med løs klemme, men framgir med fast klemme i riktig diameter. I følge Campas sider finnes ikke dette, men det var visst en spesialmodell som var tilgjengelig på bestilling.
(Bestilling fra fabin.dk har jeg gode erfaringer med. Velg selv om du vil betale dansk mva og gaveforsendelse, eller om du vil at mva skal trekkes fra for så å betale den ved import)
Marcus
"Just don't ever wear armwarmers with a sleeveless jersey. That's just wrong." BSNYC
|
|
|
|
|
|