Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

min kjære mann som provde og drepe meg

min kjære mann som provde og drepe meg #613812 24/09/2008 13:45
P
Photon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
hei min kjære mann som provde og drepe meg, med den hvite litt bilen sin med friflyt klistermerke.

kan du for klare meg hvorfor?

eg kjorte i samme fart (ca 40kmt) som bilene det var lang kø på ring 2 rett før akerselva
du kjørt opp på sia mi med ca 30cm klaring (eg kjort i mitten av veien) gøy!
du kunne vel kansje spart 1-2 sek på det pluss et lite drap på slutten av dagen. firedevil

og til slutt da eg vart litt redd og sint, så eg vist fingern
han var så hyglei og henvist meg til fortuge, som på denn lille strknigen eg sykler inhållen 5 lys kryss og da 10 kanter med unger barnevogner sinile gamle damer osv. med reser nei takk.

Redigert av Photon; 24/09/2008 13:52.
Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Photon] #613820 24/09/2008 13:52
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Ikke alle tullinger med Friflyt-klistremerke frekventerer forumet.
Hm, stigmatiserende: Jeg mener heller å si at selv tullinger bak rattet kan ha bil med Friflyt-klistremerke, heldigvis frekventerer de sikkert ikke dette forumet.

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: JonahHex] #613824 24/09/2008 13:57
P
Photon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
nei da, kunne ha flaks/uflaks da er vel mere en anklage mot alle som kjører bil here i verden og er tulinger, det ver vel en slik ski kjører da.

Redigert av Photon; 24/09/2008 13:58.
Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Photon] #613840 24/09/2008 14:18
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg ble utsatt for en idiot til ung dame i går på vei til jobben. I det jeg nærmer meg et kryss, hvor jeg skal rett over og bilene som venter i krysset skal til venstre, så blir jeg sakte forbikjørt av en Huyuy Accident selv om hun har møte på den relativt smale veien. Hun sakter ned slik at hun ligger ved siden av meg fram mot krysset, blinker til høyre og svinger til høyre, og tvinger meg dermed til å bli med rundt svingen.

Det var ikke snakk om at hun ikke hadde sett meg. Kun at hun var irritert over at jeg ikke benyttet gangveien. Denne gangveien ender i krysset og noen hundre meter tidligere syklet jeg i 45 km/h ned bakken, slik at jeg definitivt ikke hadde noe på gangveien å gjøre. (Dette var på Gamle Lommedalsveien ned mot Bryn kirke, for dem som er lokalkjent.)

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Dan] #613863 24/09/2008 15:18
EgilS Offline
More than words
More than words
Det er da du tråkker på litt ekstra og legger deg midt i veien like foran henne. ICON_SMILE

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: EgilS] #613890 24/09/2008 16:45
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nei, det er da du sparker i sida på bilen og velter ut til høyre, samtidig som du skriker i dødsangst. ICON_LAUGH

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Dan] #613924 24/09/2008 17:38
erlingba Offline
.
.
Neste gang får du ta bombeflyet og montere noe slikt foran:

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: erlingba] #613933 24/09/2008 17:58
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Den der var litt syk ICON_LAUGH Men det er jo motor på den da! Pusling, klarer ikke å tråkke en sykkel med .50 cal maskingevær monter på like fort som en firehjuling kjører (ironi)

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Freakout] #613950 24/09/2008 18:20
P
Photon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
lol

tror det er mange bilister som bare vill bare skremme oss opp på gangveien ja.
uten og vere klarover att vi kan faktisk dø. vist vi for panikk eller håller på retten vår.

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Photon] #613958 24/09/2008 18:25
P
Photon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
og så det att dei ikkje blinker da
krasja inn i en bud bil ned kjirkekeveien i sist uke
eg var i sykel feltet han svinkte uten og blinke, traff bak døra hans lagde en fin liten stripe med hofta mi. gjikk bra da.

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Photon] #613961 24/09/2008 18:30
skognils Offline
Ringrev
Ringrev
mye rar oppførsel av både menn og kvinner i blikkbokser langs veiene.

det som undrer meg er når bilføreren presser deg og gjør desperate forbikjøringer for å kommer forbi.... og så er det stillestående kø og/eller et kryss hvor det f.eks. er full stopp 100m lenger fremme....

skal innrømme at jeg ofte pleier å sykle gjennom tunnellen fra bekkestua ned mot veien til stabekk om morgenen. og alle som kjører bil der vet at køen går svært sakte fra midten av tunnellen og videre nedover.. likevel er det mange bilister som gasser på og kjører grasalt forbi rett før tunnellen...

ja jeg er fullt klar over at det er et skilt som sier at det er forbudt for gående og syklende i tunnellen, men vedkommende som har laget skiltet har ikke prøvd seg gjennom bekkestua om morgenen nå når noen har parkert en gravemaskin på broen over T-banen.

Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: Photon] #614166 24/09/2008 21:54
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Jeg tror ikke mennesket er skrudd sammen sånn at det takler den makten som ligger i å styre to tonn stål i femti til hundre og femti kilometer i timen. Jeg har bil selv, og er avhengig av den, men oftere og oftere har jeg tenkt at noe av det mest fornuftige vi mennesker kan gjøre, måtte være å avvikle all privatbilisme i løpet av de neste 20 åra. Det ville koste oss mye, men jeg tror det ville være den beste løsningen. Da slipper vi å strupe oss selv pga av overforbruk av energi, og verden ville spare noe i nærheten av 2,4 millioner skadde pr år.

Også ville det kanskje bli bedre å sykle, men det er nå en sak for seg selv.

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: Vanilla Ninja] #614253 25/09/2008 07:11
P
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Vanilla Ninja
Nei, det er da du sparker i sida på bilen og velter ut til høyre, samtidig som du skriker i dødsangst. ICON_LAUGH

Dødsangsten gjør at en kan skrike forbausende kraftig selv om pulsen er høy. Disse 'oi en syklist, da må jeg forbi'-menneskene er farlige. Jeg ble utsatt for en slik forleden, da jeg litt senere nådde ham igjen og skrek til ham med hodet halvveis inn av ruta på varebilen hans, håper jeg han ble minst like redd. Han presterte i det minste et unnskyld, det skal han ha, selv om jeg tror det mest var i angst for å få seg en på trynet...
(noe som selvfølgelig aldri ville skjedd, jeg har det bare i kjeften)

Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: Lektoren] #614270 25/09/2008 07:35
V
ViggoM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Jeg bruker denne tråden til å fortelle om en spesiell opplevelse jeg hadde på tirsdag kveld.
Jeg syklet på en grusvei i Lillomarka. Det kommer en dame gående mot meg. 50 meter bak henne ser jeg 2 hunder oppe i skogen på høyre side av veien. Like etter at jeg passerer dama roper hun høyt til hundene "kom her". Hundene reagerer lynkjapt og raser ned lia i hundre og ut på grusveien. Jeg har allerede bremset ned til gangfart og vurdert å gå av sykkelen, men tenker at dette går sikkert bra.
Det gjør det ikke. Den ene hunden løper rett på forhjulet mitt fra siden og sykkelen med meg velter over på den andre siden.
Dama sier "beklager" og jeg sier "godt gjort å treffe midt i blinken".
Den som lærte mest av situasjonen tror jeg var hunden som nok fikk mest vondt av oss da den kjørte snuta rett inn i roterende sykkeleiker og jeg tipper den vil være mere skeptisk neste gang den treffer en syklist.

Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: Lektoren] #614273 25/09/2008 07:41
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Lektoren
...noe av det mest fornuftige vi mennesker kan gjøre, måtte være å avvikle all privatbilisme i løpet av de neste 20 åra.

Amen!

Anonym5
Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: anonym5] #614331 25/09/2008 08:47
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
Tror man treffer det samme bilistene uansett hvor man bor i dette landet. deet som ergrer meg mest er alle med mobilen i hånd som ikke bruker blinklys da hånden er opptatt til å holde i mobilen. Så når eg der slike på vei inn i kryss så setter eg ned farten min da en ikke vet hvor hen i verden bilen skal. Satte en godt skodd fot inn i sida på en taxi for en liten stund siden og det smalt godt samt at det ble et herlig merke. Taxien kom ut fra sidevei merket med skilt og veimerking om at han hadde vikeplikt for meg. Det endte med at han begynte å skjelle meg ut, tok da opp min mobil og tok bilde av hvor han sto og sa at han fikk finne frem skademeldingskjema noe han ikke ville sa da at eg kom til å ringe politiet for å be dem løse situasjonen, taxisjåføren satte seg så inn i bilen og stakk av gårde.
Det var det siste eg så til ham.

Sveinung
Alltid på jakt etter en ny plass å sykle
Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: dEzb24] #614344 25/09/2008 09:18
V
ViggoM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Apropos blinklys .. Legg merke til hvor mange det er som bruker blinklys feil. Svinger med rattet først og blinker etterpå(desperat handling?)og ikke det motsatte som er korrekt.
Sikkert mange av disse som irriterer seg over at andre ikke bruker blinklys,men som ikke vet at de ikke er noe bedre selv.

Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: ViggoM] #614353 25/09/2008 09:33
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Her i Trondheim legger jeg merke til at det dessverre er mange som er for late eller for opptatte med mobilen sin for å gidde å bruke blinklys ...

Martin

Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: M@rtin] #614357 25/09/2008 09:40
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: M@rtin
Her i Trondheim legger jeg merke til at det dessverre er mange som er for late eller for opptatte med mobilen sin for å gidde å bruke blinklys ...

Martin

Den uvanen er på ingen som helst måte unik for den landsdelen...

Anonym5
Re: min kjære mann som provde og drepe meg [Re: M@rtin] #614359 25/09/2008 09:44
gammaswami Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: M@rtin

En ekte trondheims-bilist bruker ikke blinklys uansett! Han vet jo godt hvor han skal, da, sjø...

Frihet! Likhet! Fraternisering!

bzzzt!
Kjetil
Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: skognils] #614419 25/09/2008 11:16
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: skognils
ja jeg er fullt klar over at det er et skilt som sier at det er forbudt for gående og syklende i tunnellen, men vedkommende som har laget skiltet har ikke prøvd seg gjennom bekkestua om morgenen nå når noen har parkert en gravemaskin på broen over T-banen.

Sykler over Bekkestua hver dag, er ikke noe problem med den gravemaskinen, har i hvertfall aldri vurdert å sykle tunnellen i steden....men det er nå meg ICON_SMILE

Synes forøvrig sykling i veien fra Bekkstua til Stabekk er bare teit med all den køen. Fine og breie sykkelstier helt til Lysaker. Ja, men må være forsiktig i et par fotgjengeoverganger, men det er bedre enn å ligge på feil side av midtlinjen nedover der.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: ViggoM] #614462 25/09/2008 12:21
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: ViggoM
Apropos blinklys .. Legg merke til hvor mange det er som bruker blinklys feil. Svinger med rattet først og blinker etterpå(desperat handling?)

Det trenger ikke en gang å være så galt, det er ille nok med folk som bremser først og blinker etterpå.

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: ] #614505 25/09/2008 13:42
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Nick
De fortauene som går mellom Stabekk og Bekkestua er ikke fine å sykle på. Jeg bruker gjerne fortauet hjemover, i det minste fra nedre Stabekk til toppen ved høyskolen for da er farta lav. Det er den ikke når jeg kommer motsatt vei, og det er ikke fint å sykle i 40 på et fortau.

Det går an å bremse litt på akkurat den strekningen da. Du har forsåvidt rett i at det er en ganske dårlig strekning, i det at fra gangbroen skal man krysse sideveier tre ganger, man skal hoppe over bunter med aviser som ligger slengt midt i gangveien, man skal ta en skarp blind sving i nedoverbakke og man skal krysse både inn- og utfarten fra bensinstasjonen. Men det er likevel bedre å sykle sakte der enn å rase forbi køen på midtstripen. (Jeg pleier bare å rase forbi køen hvis jeg kommer ut fra Gamle Drammensvei med racer.)

Re: min kjære mann som provde og drepe [Re: ] #614564 25/09/2008 16:10
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Nick
Jeg synes nå fortsatt at det beste er å rase forbi der uten kø ICON_WINK

Godt poeng, men da må man stå opp så tidlig. ICON_SMILE

Moderator  support