Sigma powerled black pro set tror jeg at jeg hadde holdt meg unna.
Hilsen
Henning A.
Den var litt kjapp uten begrunnelse, synes jeg...;-)
Jeg anbefaler Sigma Powerled Black Pro - fikk den fra FastBikes (billigst i verden på denne, tror jeg) denne uken og hadde prøverunde på 35km rundt Lillomarka i går kveld, grusveier og trillestier. Var så bra lys at jeg ikke husket at jeg kjørte på svakeste styrke før jeg skulle skru den av igjen! :-)
Nå har jeg ingen erfaring med de dyrere lyktene, men Powerled'en er mer enn bra nok for oss som "bare" skal vedlikeholde Birken-formen, og ikke bedrive ekstrem stisykling - dette er tross alt noe HELT annet enn billiglyktene fra BBS og Biltema. Jeg holdt en snittfart på bare ca. 2 km/t under hva jeg vanligvis har når jeg kjører terskeløkt på denne runden, på isete føre og med grove piggdekk, så jeg tror ikke lykta skal ta mye av skylden for det...
Men jeg har bestilt meg et hjelmfeste til den, for jeg synes også det ble litt ugreit å se rundt svingene i mørket. Satser på at det funker bedre når jeg kan styre lyset med hodet, og så dobler jeg heller med en Crossfire-lykt på styret (beste "billiglykta" jeg har vært borti, må stikke til Roger på Rasta Sykkel og skaffe meg en ny etter den jeg ødela for noen uker siden ;-) for å lyse opp rett foran meg.