Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort

Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort #613153 23/09/2008 10:17
S
superfly Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Noen som vet hvordan man får utnyttet ekstra minnekort i Garmin Edge 705 til å lagre kart på? Har hatt minnekortet stående i GPS'en i lengre tid, men det ser ikke ut til at det blir tatt i bruk. Jeg kan ikke finne noe sted i menyen hvor man kan konfigurere GPS'en til å bruke minnekortet for lagring av kart og/eller treningsdata.

GM
Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: superfly] #613154 23/09/2008 10:21
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Når du kobler opp Edge 705 til pc, skal det poppe opp to vinduer - ett for Edgen og ett for minnekortet. Da er det bare klippe og lime.

Jeg bruker minnekortet til kartdata og "saved rides".

Martin

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: M@rtin] #613179 23/09/2008 11:06
S
superfly Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Ja, det popper opp to vinduer. Hva heter folderen hvor kartdata ligger på Edgen? Og vil GPS'en finne igjen kartene dersom jeg flytter denne katalogen over til minnekortet?

GM
Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: superfly] #613232 23/09/2008 12:36
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
De ligger i katalogen som heter "garmin", ganske enkelt. Samme sted som på GPSen altså.

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: superfly] #613237 23/09/2008 12:49
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: superfly
Ja, det popper opp to vinduer. Hva heter folderen hvor kartdata ligger på Edgen?

Kartdataen legger seg direkte inn under Garmin-mappa og heter "gmapsupp.img". Det er det som er noe av problemet: Har du lastet ned kartdata allerede til Edgen og du laster ned enda mer via MapSource, vil også den nye kartdataen kalles for "gmapsupp.img" og således erstatte den som finnes der fra før av. Sørg for at du inkluderer alt kartmateriale du vil ha i én nedlastning - eller ta en ny nedlastning og plasser den på minnekortet isteden.

Jeg har lastet ned den kartdataen jeg ville ha som to nedlastinger fra MapSource - én til Edgen og én til minnekortet (jeg har liggende altfor mye kartdata der, men liker tanken på å kunne ta med meg Edgen også til f.eks. Østlandet med ferdig installerte kart - og plass er det jo nok av). I 705 kan du under "Map" ("kart"?) i Setup-menyen hake av de kartene du vil ha tilgjengelig.

Quote:
Og vil GPS'en finne igjen kartene dersom jeg flytter denne katalogen over til minnekortet?

Jeg har som nevnt plassert kartdata både på Edgen og i minnekortet og alle vises i "Map" i Setup-menyen. Men jeg lastet ned fra Mapsource og flyttet ikke.

Martin

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: M@rtin] #615780 28/09/2008 20:55
Snooze Offline
Ivrig
Ivrig
Min kommer med
"det oppsto problemer under mottak av ruter"
når jeg laster inn i Training Center.

Flere?
Det er ikke noe stort problem, men bare litt irritabelt!

Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: Snooze] #641417 19/11/2008 22:28
G
gbs Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
Har endelig fått lastet ned spor fra nettet, (GPX filer) og konvertert disse vha TCXconverter. Men når jeg forsøker å laste den ned til min Edge 305, får jeg melding om at "det oppsto et problem under sending av ruter". Har gjort dette tidligere med ruter jeg har laget utfra historikk. Forsøkte også å fjerne en rute jeg hadde på enheten fra før og så laste den tilbake fra Training C, men fikk samme melding. Noen som har en idé om hva årsaken kan være?

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: gbs] #641522 20/11/2008 09:43
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Forresten, når man er på edge 705.. kan jeg kjøpe denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375538

og bruke den på edge 705'en? uten å ha noe mer programvare enn hva som fulgte med (eller.. som kan lastes ned, da jeg sikkert har rotet vekk alt som fulgte med allerede etter flyttingen)

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: gbs] #642077 21/11/2008 09:36
G
gbs Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
Prøver igjen om det er noen som har "sett lyset" mht Garmin Edge 305 (evt 705). Har brukt den i ca ett år, men stort z bare til å logge turer og overføre disse til Training Center som en treningsdagbok.Har også laget Løyper ut i fra historikken. Disse har jeg tidligere klart å få overført til TC. Ikke nå lenger.Men det verste er at jeg ikke får overført ei rute jeg har lasta fra nettet som .gpx fil, konvertert i tcxconverter og så forsøkt å overføre til enheten.
Noen som har en ide om hva problemet kan være? Jeg har oppgradert med siste verson av all SW. Dessuten overføres historikk (dagens tur) helt greit. Feilmld er:"Det oppsto et problem under sending av ruter" (Virkelig informativt og løsningsorientert!)
Imorra går turen til Gran Canaria for ei ukes guttetur på herlige fjellpartier og kronglete kjerreveier. 10. året på rad på Canarys, virkelig et sykkeleldorado. 10 min fra turistghetto'n, og du er i villmarka. Får jeg Edge'n til å funke skikkelig, kan jeg sikkert legge ut noen spor på nettet.

Ville satt stor pris på om noen som har skjønt mer enn meg, kunne ta seg tid.

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: GeirEivind] #642082 21/11/2008 09:42
S
Smarties Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: GeirEivind

og bruke den på edge 705'en? uten å ha noe mer programvare enn hva som fulgte med (eller.. som kan lastes ned, da jeg sikkert har rotet vekk alt som fulgte med allerede etter flyttingen)

Ja du kan kjøpe. Du trenger Mapsource, som du sikkert har allerede.

Canyon XC 6.0 2010
Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: Smarties] #642094 21/11/2008 10:01
S
Smarties Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: Smarties
Sitat: GeirEivind

Ja du kan kjøpe. Du trenger Mapsource, som du sikkert har allerede.

Training Center kan du evt. også laste ned gratis fra Garmin sine sider.

Canyon XC 6.0 2010
Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: gbs] #642103 21/11/2008 10:31
L
lc Offline
Medlem
Medlem
L
Sitat: gbs
Prøver igjen om det er noen som har "sett lyset" mht Garmin Edge 305 (evt 705). Har brukt den i ca ett år, men stort z bare til å logge turer og overføre disse til Training Center som en treningsdagbok.Har også laget Løyper ut i fra historikken. Disse har jeg tidligere klart å få overført til TC. Ikke nå lenger.Men det verste er at jeg ikke får overført ei rute jeg har lasta fra nettet som .gpx fil, konvertert i tcxconverter og så forsøkt å overføre til enheten.
Noen som har en ide om hva problemet kan være? Jeg har oppgradert med siste verson av all SW. Dessuten overføres historikk (dagens tur) helt greit. Feilmld er:"Det oppsto et problem under sending av ruter" (Virkelig informativt og løsningsorientert!)
Imorra går turen til Gran Canaria for ei ukes guttetur på herlige fjellpartier og kronglete kjerreveier. 10. året på rad på Canarys, virkelig et sykkeleldorado. 10 min fra turistghetto'n, og du er i villmarka. Får jeg Edge'n til å funke skikkelig, kan jeg sikkert legge ut noen spor på nettet.

Ville satt stor pris på om noen som har skjønt mer enn meg, kunne ta seg tid.

Det er en øvre begrensning på antall waypoints det kan være i en rute som du overfører fra PC til GPS (av en eller annen idiotisk grunn). Hvis du tar opp ruta i mapsource og ser på properties til ruta skal det være mulig å redusere antall punkter. Siden jeg ikke har mapsource foran meg husker jeg ikke helt hva begrensningen er, men jeg fikk samme feilmelding som deg inntil jeg fikk redusert oppløsningen på dataene vha mapsource. Etter det gikk det greit å overføre

Re: Garmin Edge 705 - Bruk av minnekort [Re: lc] #642116 21/11/2008 11:09
G
gbs Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
Er det ikke en forskjell på trackpoints og waypoints? Begrensningen er på 100, men det hjalp ikke om jeg prøvde å filtrere bort til dette nivået. Har lest en del på nettet, men det ække lett å bli klok på dette. Masse begreper som er fort gjort å blande. Course, route, track, waypoint, trackpoint. Når du så får en rotete norsk oversatt programvare, da er forvirringen total. TC bruker uttrykk som treningsøkter, ruter og aktivitet. Løyper er ikke nevnt.....
Noen som har skjønt det?

Moderator  support