Jeg har nettopp gjort noen modifiseringer på sykkelen min, men har fått problemer med kjedet.
(Ja, jeg har lest litt rundt på andre svar på lignende spørsmål, uten å bli særlig klokere...)
Jeg byttet ut kjedet og kransen bak, samtidig fjernet jeg det største drevet foran og satte på en bashguard (slik at jeg nå har 2 X 9 gir). Etter at jeg har montert alt, og satt på det nye kjedet og stilt inn girene, slik at det girer riktig, så slipper/glipper fortsatt kjedet (spesielt på de midterste drevene bak) under litt harde belastninger, særlig i oppoverbakker.
Jeg lurer på om kjedelengden min er feil, og det er grunnen ti lat det slipper/glipper (kan den være for stram? - da jeg monterte den etter forklaring i "mekkeboka" fra 05 eller noe (to ledd mer enn lengden den trenger rundt de to største drevene - dette ble jo nå målt fra det som tidligere var midterste fremdrev...)
Noen som har tips til hva jeg bør gjøre for jeg evt leverer inn sykkelen til butikken for full sjekk og fiksing og masse penger ut (igjen...)?