Maridalen kirke, der veien går til høyre, og opp til "Barn Leker"-skiltet litt før Movann stasjon. 18min30 sek på racer forrige uke. 17 min på terrengsykkel for 13 måneder siden. Jeje.
Ole.
Måtte jo teste denne idag, og det ble ikke så gæli, skal jeg være helt ærlig; 16:48 på ræcer Prøvde å holde meg på terskel, men i siste bakken skar det seg helt, og jeg bare måtte blåse på litt ekstra.... Jeje.
Så Var det min tur opp disse bakkene, 16:40...... Det på en 20 år ung ræser med alt for tung utveksling.....
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
min 4x4 (selv om jeg bruker 5 min) går som regel opp denne bakken på Oslos østkant. Starter egentlig i krysset Enebakkveien-Eirik Raudes vei, og slutter ved lysreguleringa rett før Bunnpris, men gulesider-kartet er litt vanskelig noen ganger.
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke?
[Re: hendrix]
#77621727/07/200905:52
min 4x4 (selv om jeg bruker 5 min) går som regel opp denne bakken på Oslos østkant. Starter egentlig i krysset Enebakkveien-Eirik Raudes vei, og slutter ved lysreguleringa rett før Bunnpris, men gulesider-kartet er litt vanskelig noen ganger.
Hmm, bildet ble visst borte
[Re: hendrix]
#77775629/07/200910:55
Ja, helt i bånn ved bommen er det litt for bratt syns jeg.
Opp Valhallveien/Ekebergveien er det mye trafikk - mange campingturister som ikke skjønner hvor de er og sånn. Ellers hadde jo den riktignok vært fin den også
Ryenbergveien-Enebakkveien retning Ryenkrysset er også en mulighet, men bratt+trafikk der også. Evt Ryenbergveien/Enebakkveien og brå høyre opp Simensbråten og videre til Spar i Vårveien derfra.
[Re: Stein]
#77903231/07/200908:21
Til la1hka- Jeg har samme testbakken som deg. bruker å kjøre fra bussholdeplassen ved RV4 og helt til toppen av høgdaveien, blir ca 500 m lenger med en skikkelig fin kneik på, noen mener 13%, på slutten. er lett med på nittedal mesterskap.
under ett lokalt ritt kalt die rundfarht nittedals ble tiden brukt fra bussholdeplassen opp til togovergangen målt til 4 min og 30 sek.
[Re: Olamann]
#77903431/07/200908:22
Bakken fra glømmi sport i nittedal og opp til nittedal stasjon er super. Hvis man er i det spreke hjørnet kan man fortsette helt opp til ørfiske i nordmarka;)
Nå i sommer har jeg brukt veien fra bommen ved Hareslettta(Ask) like nedenfor en barnehage, og opp til der Almenningsvegen stopper. Krysser Raumeritttrasen på veien oppover. Fin slak stigning i 7km. Pleier å kjøre 2-3 drag oppover, sykler inn fra Kløfta som oppvarming, og som nedtråkking tilbake.
Ny pers satt igår på 14:59
Redigert av anerz; 26/08/200912:18.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
[Re: anerz]
#80593506/09/200907:45
Av og til kan man observere en kar på en sort FELT F2 racer i Kongsveien. Jeg begynte å sykle i fjor og fant fort fram til den bakken, hvor jeg pleier å sykle 6 intervaller. Tidtagningen gjør jeg fra fotgjengerovergangen til 50-skiltet på toppen.
Man føler seg super-rask hvis man legger økta til mellom kl. 15-18, susende forbi mange jobbpendlere. Ulempen er litt dårlig luft, så jeg pleier å trene der litt senere. Litt trangt mht biler nederst i bakken, ellers er det bredt og fint.
Jeg så av trådstarter at det er laget en nettside for bakken. Herved skal jeg måle tiden fra skilt til skilt. Med 60 sekunder til bestetiden, kan nesten lukte angstsvetten til førstemann (fleipa, skjønner jeg har litt igjen)
hvis du regner tiden i fra jarseng så blir det enklere å måle siden det går et årlig ritt der i regi av K-Ritt(bedrift)
Tidsmessig vant denne geita i år: Vinneren av Vealøs Toppen 2009 med tiden 22.18 ble Gunnar Aschjem Team PF-KTM.
sjekk også denne linken: http://www.ktm-bikes.no/index.php?option=com_content&view=article&id=210:vealos-toppen-kritt-onsdag-12-aug&catid=42:nyheter&Itemid=53
[Re: hach]
#81761022/09/200911:22
"Seig bakke Men først skal vi komme oss opp den første motbakken - til Helldals-åsen. Idet starten går tar vi en krapp venstresving og begynner på den første utmattende stigningen. Før vi har passert Kringlebotn er melke-syren der. Og den forsvinner ikke. - Denne bakken tar jo aldri slutt, sier Jan Erik som må dra hele den første delen av runden. Det er seig, jevn stigning uten en meter til å la sykkelen trille og få en liten pause."
Hentet fra en beskrivelse av NM-løypen i Bergen 2008.
Sant og si har jeg ikke kontroll på hvor lang tid jeg bruker opp, men konstaterer at gjengen fra Bergen Cyckleclub som bruker bakken til trening raser forbi meg og min hybrid.
Nå er imdlertid en Gary Fisher Cobia kjøpt inn og om influensaen slipper skal jeg prøve meg på bakken fra Sædalen og opp til vannverksdemningen. Grus hele veien og enda brattere enn veienhejm fra jobb. Er det noe vi har i Bergen så er det motbakker. Som Ole Paus sier det "Uansett hvor du kommer fra, blir det motbakke hjem igjen"
mybust
Redigert av mybust; 09/10/200918:59.
[Re: mybust]
#84188602/11/200917:00
Fredrikstad: Borredalen rundt (en tradisjonell løype i fr.stad marka, med ukentlige løpekonkurranser så lenge det er snøfritt omtrent. http://www.borredalen.com/)
det kartet der var jo nydelig. en OpenStreetMap-versjon:
Ligger mange fine stier i Fredrikstad-området på Open Street Map. Har selv bidratt litt.
[Re: ziggi]
#90477520/03/201021:14
Kjøpte skøyteski for et par uker siden. På torsdag var jeg på min første skøytetur i Østmarka etter en del økter på Skullerud. Skøytet nesten hele veien opptil Branntårn. Faen som jeg gleder meg til Grustråkken.....
[Re: Cato1]
#91104501/04/201017:50
Hvordan gikk det med "Kongen av Kongsveien"? Er kongen død? Jeg er klar for å komme i gang med sesongen og teste formen, men det er vel meningen å starte med blanke ark hvert år.
Testet formen i "Kyllingbakken" (Gjølstadbakken) i Hølen i dag. Kjentes litt uvant i sesongdebuten, men tiden var det samme jeg hadde på slutten i fjor. Kan vel håpe at rekorden ryker så snart snøen er borte ;-)
[Re: HK!]
#91626510/04/201006:32
Jeg er rimelig sikker jeg observerte Lars Petter Norhaug i bakken opp til Grefsenkollen i går kveld. Noen andre som har sett han rulle rundt i nærmiljøet?
Jeg er rimelig sikker jeg observerte Lars Petter Norhaug i bakken opp til Grefsenkollen i går kveld. Noen andre som har sett han rulle rundt i nærmiljøet?
Han bor i Oslo så det kan nok stemme:D Du får hilse på han neste gang.
Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
[Re: Marius-H]
#91651710/04/201017:28
Han bor i Oslo så det kan nok stemme:D Du får hilse på han neste gang.
Kongen er ikke død se her http://www.kongsveien.com/ . Lenge leve kongen....prøvde meg selv her i går og formen ser veldig mye bedre ut enn i fjor.
Hva mener du "se her"? Det ser jo helt dødt ut spør du meg. Ingen tider fra i år og tidligere her det vel vært laget ny liste hvert år slik at alle kan starte med blanke ark. Siste melding på forumet går på at en eller annen ikke har tid til dette. Hvis noen kjenner de som har startet dette, hadde det jo vært fint med en purring.
[Re: HK!]
#91666310/04/201020:02
Sånn..... for att det skal være aktivitet, så må vel folk legge inn tider.... Det gjorde jeg nå Nå har jeg noe å strekke meg etter. Føltes faktisk bra å legge det ut på nettsiden. Denne tiden skal forbedres senere i sommer
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Ingen i N.eiker som trener i gosenveien? Disse gutta gjør det. Den er kort men hard. Det var like før jeg skrudde på radio for å lytte etter nødmeldinger.
Redigert av zero; 12/04/201007:14.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
[Re: zero]
#91792612/04/201016:47
herregud..å gå med det utstyret hardt nok,men å gå opp en bratt bakke hehehehe vel good luck..ille nok å sykle opp en sånn type bakke Vi har også en skikkelig formbakke,men den er LAAAAANG..skal forsøke en gang å ta bilde av den..men den er LANG og Bratt..