jepp, grunnen til jeg spurte var frykten for å bli sittende med 4000/2 i regning eller tilsvarende fryktelig tall for min skrale studentøkonomi Jeg har vel og egentlig til gode å melde meg på av denne grunn, men alt ligger ann til at jeg og herr tony kommer uansett.
Re: Invitasjon til Toppturhelg med sykkel på Sunnmøre
[Re: heinrich]
#61027716/09/200810:58
ok, er det mulig med et lite roll call på hvem som kommer og hyttefordelingen, eventuelt hva som er igjen av plasser? Så vi har 5+1 gjengen og herr tony og moi, men er det flere utover det?
Om vi har greid å telle rett, er det nå om lag 20 påmeldte, og i tillegg etpar fastboende på dagsbesøk
Helge og Veronica stiller som kjentmenn(?) fredag, lørdag og søndag blir vi flere guider, med mulighet til å dele oss etter ønske.
Tenker jeg tar meg en tur med en lånt K2 1000 fra 1900-tallet.. Er det så gale terreng at jeg må finne meg en Dh/Fr sykkel eller holder det med 90mm vandring fremme og bak?
Takk til alle for suverent turfølge, fryktelig moro å være så mange med/på/under(?) sykkel på såpass sære steder!
Kjappkjapp oppsummering:
Fredag ble det kjørt på Vardefjellet og Ansok med Helge og Veronica.
Lørdagen tilbrakte vi i Fjørå, og kjørte Mefjellet - hele historien en gang, og fra godflytpartiet over Ruggå og helt ned til fjorden i andre runde.
Søndag(!) ...kom sommeren på gjenvisitt! Blåhornet fra Kilsti over Norddal er en vinner. Og ingen klaget over desserten opp til Storseterfossen i Geiranger heller!
Takk for super helg!
...til neste år tar vi sikte på å gjenta suksesen helga etter birken, dvs første helg i september. Den som lever får se hva vi kan finne på da...
Håvard
PS: Legger ved noen bilder...
Arne, Verpesdalen og Stranda
Asbjørn på toppen av Blåhornet
Bernt på hjemmebane
Forsiktig, der!
Noen greier seg med ett gir og stiv hekk... (HVA!!? ETT GIR - OG DET I VERDENS RIKESTE LAND??!)
Østlandstre på vestlandet, ved to av dem ::
Husverten byttelånte villig bort karbonadegrusræsern mot noe med pute i rævva
Først kommer alle de snille stisyklistene... ...så kommer Bernt
Det er ikke bare utsikten over Geiranger som er bra!
Mange takk for en utrolig bra sykkelhelg! Jeg hadde høye forventinger, men de Sunnmørske stiene var mye bedre enn jeg hadde forestilt meg, en fantastisk kombinasjon av utfordrende knotesti, stupbratte linjer, tekniske crux og superfine flytstier. Bland inn hyggelige og tålmodige guider, trivelig turfølge, vannvittige omgivelser og et Sunnmørsk vær i toppform, så har du en vinnerkombinasjon! Jeg sitter i alle fall her med et glis som ikke lar seg tørke vekk mens sykkelfilmene kjører om og om igjen på netthinna.
Da gjenstår det bare å ønske seg dette som en fast tradisjon. Første helga i september er allerede spikret i min kalender, ingen tvil om det!
Re: Spoiler: Skrytebilder fra Vestlandske kremstier
[Re: Lyn-Peder]
#61269122/09/200811:12
Mange flotte bilder! Nå fikk jeg enda en grunn til å besøke svigermor, som bor midt i smørøyet....
Om du vil ha med noen på tur når du er ferdig å drikke te og sludre med svigers, er det bare å rope..
Sitat: Kjartandaddy
Må ellers si at bildet av Arne And er fantastisk! Er det mulig å komme lenger ut på maksimalismeskalaen, både ifht sykkel, klær og beskyttelse? Han ser uansett meget fornøyd ut.
Arne er flink med maksimalisme! Men vil nok si at det var mye hardplast ute å gikk blandt røynde stisyklister, og mange blide ansikter!
Helgen gikk over all forventning, samtlige så ut til å storkose seg. Utrolig gøy å få dele det vi har her med en så hyggelig gjeng med entusiaster. Gleder meg utrolig til neste år og håper hele gjengen kommer tilbake!!
Dere finner flere bilder på http://bilder.kjersem.com . Har lastet opp ganske så ukritisk, så noe er bra, noe er brukbart og noe er relativt ubrukelig.
[Re: akje]
#61289122/09/200818:58
Takk for en fantastisk langhelg! Dette er en av de beste sykkelopplevelsene jeg har hatt. Det startet rett på med massevis av høydemeter bratt knotesti nedover. Etter som timene, høydemeterne ble stiene fylt med mer og mer flyt og fart.
Kjempetrivelig vertskap, flinke og pratsomme guider og supert selskap.
Har tatt noen bilder. Mesteparten er fra oppoverbakker, da jeg hadde det alt for gøy for å stoppe på vei ned
Guider og arrangører skal ha uhemmet skryt, makan til gjestfirhet, iver og humør skal man lete lenge etter!!!! Takk til Helge, Håvard, Veronica og Bjørnar, uten dere hadde iallefall ikke jeg funnet frem til noen av disse perlene.
Forøvrig takk til resten av det trivelige turfølget også, helgen etter Birken er alt satt av i kalenderen. Jeg melder meg på allerede nå - skjønner ingentin om det ikke blir fullt i dalen til neste år....
Flyter enda på en drømmesky etter forrige helg.
Prøver meg på å legge ut noen bilder:
PUSHBIKE: Brukbar utsikt
Bjørnar i fint driv Lyn-Peder i sin egen bakgård GLAD GJENG PÅ TUR
Fine bilder! Ingen som har bilde av Bjørnar (tilreisende) på vei ned det psykobratte svaet? Sikkert umulig å få frem på bilde, men live var det i alle fall meget imponerende. Cred!
[Re: Arne_And]
#61587829/09/200808:05