Hei, jeg har konvertert løypa - riktig nok løypa slik den var før den siste endringen. Uansett bør man ta tidene man oppnår på rulla med en klype salt.
Hei, jeg har konvertert løypa - riktig nok løypa slik den var før den siste endringen. Uansett bør man ta tidene man oppnår på rulla med en klype salt.
Nei, det man selvfølgelig gjør er at man eksperimenterer med scale factor til man får samme tiden som i virkeligheten. Uten å ha noe virkelig bra sammenligningsgrunnlag så har jeg endt på 115, som føles sånn passe virkelighetstro.
Heisann! Jeg har akkurat fått meg Fortius, og driver å installerer programvaren. (Dan, jeg fikk med 1.33 versjonen. Den lå nederst ) Men når jeg starter programmet får jeg følgende feilmelding:
Har prøvd å installere tre ganger, og får samme feilmelding hver gang.... Noen som har hint om hva som bør gjøres?
Ouch, kjedelig. Jeg sa det var et herk å installere. Feilmeldingen var jo nok så kryptisk, så her er det vanskelig å komme med gode råd. Lever Tacx-forumet fortsatt? Da kan det kanskje være en idé å spørre der, i tillegg selvfølgelig til å sende en mail til Tacx Support.
Fullføres installasjonen uten feilmeldinger? Prøvd å starte med og uten å ha Fortiusen innkoblet? USB-kontakten snudd riktig vei?
Litt herk å bruke Windows igjen kjenner jeg Og maskinen jeg har installert på har aldri vært helt god i "hue", så det kan like godt være den som bugger... Prøver å få lånt meg en annen W-PC til i morgen, så håper det går bedre da
USB'n står riktig vei, og får ingen feilmeldinger underveis i installeringen....
Jeg slenger inn et enkelt Fortius-spørsmål her, isteden for å starte en ny tråd.
Hvordan vises RLV og VR på en widescreen-skjerm med 1900x1280 eller hva det nå er som er standard for 24"? Jeg er i markedet for ny skjerm, men ikke hvis det krøller til Fortius-bruken slik at jeg må inn og skru skjerminnstillinger hver gang jeg skal på sykkeltur.
Jeg slenger inn et enkelt Fortius-spørsmål her, isteden for å starte en ny tråd.
Hvordan vises RLV og VR på en widescreen-skjerm med 1900x1280 eller hva det nå er som er standard for 24"? Jeg er i markedet for ny skjerm, men ikke hvis det krøller til Fortius-bruken slik at jeg må inn og skru skjerminnstillinger hver gang jeg skal på sykkeltur.
Tipper du må skru på skjerminnstillingene hver gang.
Jeg bruker en 22'' skjerm til "databruk", men kopler opp en projektor med 120'' lerrett når jeg skal bruke Fortius-rulla. Vanlig skjerminnstilling er 1680x1050 (eller noe slikt), som må nedjusteres hver gang rulla skal brukes. Justering av skjerminnstilling er litt irriterende, men det tar jo ikke særlig lang tid.
jeg har nettopp kjøpt meg en fortius multiplayer, men har fått trøbbel. når jeg skal kalibre den, jeg tråkker en gang, får beskjed om at den er aktiv etter noen sekunder stopper den og det står error. Hva gjør jeg feil?
når jeg sykler (amstel golden race ) går det bra på flatmark, men i motbakke lugger den en del. Hva er feilen der?
Jeg har styreenheten ja! men den ser ikke ut til å fungere som den skal..I viritual reality løypene (ikke dvdene) skjer det ingenting når jeg svinger med styre. Er dette bare innstillinger? En annen ting jeg merket i dag er at det virker ikke som at det spoles når jeg sykler fortere under real life videoene. Uansett fart jeg sykler i så går filmen i samme hastighet=( Noen som har opplevd det samme som vet hva man skal gjøre?
når jeg kalibrerte den til 0,0 så gikk scalfactor ned til 88 ikke 115 som jeg hadde satt den til. er det rett? når mann skal oppdatere motorrem, hvilken stilling skal man sette rulla i? får feilmelding der, skjønner ikke den
fikk beskjed fra dem jeg kjøpte den fra at "Viktig at venstre pedalarm ikke passerer tråkkfrekvensmåleren" når jeg plasserte den der kom den i den i veia for kjeden. kan dette stemme?
Jeg har styreenheten ja! men den ser ikke ut til å fungere som den skal..I viritual reality løypene (ikke dvdene) skjer det ingenting når jeg svinger med styre. Er dette bare innstillinger? En annen ting jeg merket i dag er at det virker ikke som at det spoles når jeg sykler fortere under real life videoene. Uansett fart jeg sykler i så går filmen i samme hastighet=( Noen som har opplevd det samme som vet hva man skal gjøre?
Høres ut som om det er flere ting som er galt her, ja. Men er det ikke slik at man må "slå på" styreenheten i programvaren ett eller annet sted?