Hehe har nettopp kommet hjem fra tur i østmarka, og som jeg lovet mann&kona, KTL samt noen fler fra en tirsdagsklubb i tidligere i år: Før sesongen var over skulle jeg kjøre Kirketrappa!
Nå er det gjort :: ! Det gikk overraskende greit. Kjørte riktignok ikke det siste cruxet, for fikk ikke helt linja til å stemme. Det beste var at jeg ikke stoppet for å se engang, bare fortsatte nedover mens gutta jeg var sammen med studerte linjer!
Har dessverre ikke bilder, men to pålitlige øyenvitner
Jeg er kjempe stolt har virkelig fått til nedkjøringene i det siste, og ikke minst har farten til tider virkelig kommet seg.
Det var egentlig det! Litt selvskryt på en søndag ettermiddag
Ny sesong nye muligheter!
Re: Kirketrappa- been there, done that!
[Re: Kajen]
#60560607/09/200814:40
Med litt godvilje skjønner jeg vel... likevel ser det ut til at tiden strekker veldig dårlig til, tror ikke det blir noe denne uken og neste uke ser også tvilsom ut. Fikk meg en liten 3-timerstur i Bærumsmarka (barndomstrakter) på lørdag. Men jeg kommer sterkt tilbake når lyssesongen er skikkelig etablert!
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
[Re: KTL]
#60583607/09/200821:06
Jeg ergrer meg selvsagt over at jeg med fulldempet tralle har studert nettopp linjer og gjort noen forsøk, på tross av at jeg har gjort hele greia med hardtail for noen år siden. Men, nå får det bare stå til, ned skal jeg. Og damene først er jo en kurant, men ganske dårlig unnskyldning. Bøyer med i gjørma!
Lyktetur er godt som gull, og jeg tror jeg har litt bedre tid enn KTL på hverdagene framover. Helgene er irriterende fullbooket, dust som jeg er..
Harald
NOTS
[Re: HaraldW]
#60602508/09/200811:01
Bakken ligger nordøst for dassen bak Østmarkskapellet, i et stikryss. Den er blåmerket sti videre mot Smalvann.
Bakken er vel omtalt som Kirkebakken andre steder på forumet, og KTL tok den såkalte Remilinja tidligere i sommer. Det vil si rett ned, og ikke på slalåmvis slik vi andre dødelige gjør.
Bakken er merket med en skummel sort ring på dette dårlige kartutsnittet fra Gule Sider.
Redigert av mann&kona; 08/09/200812:56.
NOTS
#60609308/09/200813:00
Du slo meg, Morten; godt dokumentert i det minste. Her et bilde fra en Tirsdagsklubb i sommer. KTL i bakgrunnen; noen minutter senere drar han fra toppen og rett ned hele greia.
NOTS
#60609808/09/200813:08
Må få korrigere litt der, -Remilinja ble tatt i fjor engang, den jeg tok da du var med var på høyre side av samme treet (der treet mangler bark på bildet ovenfor), ikke den store svingen, men helt inntil treet slik at man kan sykle rett ned på slutten. Ellers er det et fint spor ut litt til venstre for midten, veldig bratt i starten (rett bak meg på bildet over), men med fin "landing" midt i bakken og man kan fortsette den enkleste utgangen mot høyre nederst. Den det står mest respekt av i denne bakken er forøvrig vår australske venn, Hamish, som droppet rett ut på venstre side nederst, droppen døpes herved til HAMISHDROPPEN
Alle retninger sett ovenifra!
Redigert av KTL; 08/09/200813:14.
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
[Re: KTL]
#60610608/09/200813:15
Her prøver jeg meg på vanlig-linja-helt øverst i "trappa". Frykten står skrevet i fjeset mitt. Kom ikke så langt den gangen-men litt keen på å prøve igjen nå merker jeg.
Hei, du mistforstår meg litt nå. Jeg mener at det noen ganger ikke er mye vanskeligere å kjøre ned enkelte linjer uten fjæring foran og bak. Speselt der det er teknisk knotete, og hastigheten ikke er veldig høy. En stiv gaffel styrer veldig presist dit du skal.