..sånn ca. Jeg har i løpet av kvelden sikla på et par websider med nylanserte (i anledningen Eurobike) sykler:
Cube Litening HPT Super
ca 1250g titanramme.. mmm
I den litt mer moderate enden av prisskalaen:
Salsa Podio
Ny scandium ramme med påstått vekt på snaue kiloen i minste størrelse - er vel ikke mange ikke-kærbissrammer som slår denne?
Og i neo-retro-kos-klassen: Pistola
True Temper Platinum OX-stål, bygget med 6-7cm sloping overrør og et comfy, høyt styrerør. 1860g - ikke ille. Hadde klart vært finest med rett overrør, men da hadde kanskje det litt lengre styrerøret sett enda rarere ut
Er vel det kraftig slopede overrøret i kombinasjon med positiv rise på stemet og bakovertilt på setet som gjør at det ser ut som forhjulet står oppå et eller annet... Men de var fine på en moderne og litt commuter-aktig måte.
Mulig det bare er meg,men jeg syns Salsa's ræsere ser ut som noe enhver jævla Grünerløkkahipster ville satt seg på for å dingle ned til nærmeste kaffesjappe og bestilt en lætte med lettmelk og vaniljesirup og masse skum og innbilt seg at noen som helst gadd å se to ganger på den nye sykkærn og solbrillene og totusenkronersjævladesignerbuksa hans. Mao. helt uinteressant.
Jaja, dem om det. Jeg tror en av disse faktisk kan finne veien til en knagg utti gangen her, i hvertfall om prisen blir noe i nærheten av tidligere Salsa-racere.
Jaja, dem om det. Jeg tror en av disse faktisk kan finne veien til en knagg utti gangen her, i hvertfall om prisen blir noe i nærheten av tidligere Salsa-racere.
Javel,la meg utdype; her har du en skikkelig ræser:
her har du jaggu en til:
en sånn kjører jeg selv,detta går fort:
og her er min personlige værsting:
mens Salsa'n ser ut som noe morradi eller morrami ville sykla til butikken på.Litt sånn (eller ganske mye) kjærringsykkelstuk.
Det finnes massevis av rare siruper du kan ha i kaffen, samtidig er det veldig godt å vite at jeg ikke er alene i å synes at Salsa'ene ser ganske ålreite ut. Blir spennende å se noen "årntlige" bilder av de også, ikke bare studiobilder i litt snodig perspektiv..
Fortell! Selv hadde jeg en SS-avtale med fem bakker i Lommedalen i søndags, men ble demotivert når jeg etter to bakker oppdaget at GPSen hadde satt seg på pause, slik at jeg kunne glemme å få en fin profil. Nuvel, nytt forsøk en annen gang. (Planen var Jonsputten, Kampevaddammen, Gaupskardet, Skardtjernet og Retthelltjernet.)
før snøen legger seg, så må det være mulig å kunne gjenta "3* berg og dal".
Ja, det burde vi prøve å få til. Det skal mye dårlig planlegging og uflaks til å få dårligere vær enn det vi hadde sist, og det ble jo likevel en fin tur.
Quote:
Hørtes ut som en fin tur det du beskriver der forresten, litt grus og litt sti eller bare grus?
Her er litt mer snask fra Eurobike. Milani, som visstnok er et gammelt merke som grunnleggerens sønn har gjennoplivet. De leverer "replica" med muffer og pene rør og all ting. Bygget opp med origianldeler (NOS) der det er mulig. Den under skulle bare hatt penere hjul:
(Vill gjetning: Er det noe at ting er nesten blitt ferdiggjort for hundre år siden, og så har blitt ferdig den siste tiden.) Tror egentlig ikke at det over er riktig, men kanskje...
New Old Stock. Men når først stem og setepinne skulle være det, hvorfor ikke resten også? En Super Record eller C Record krank hadde kledd den bedre. Eventuellt full 9-delt Record eller Chorus. Uten karbon!
New Old Stock. Men når først stem og setepinne skulle være det, hvorfor ikke resten også? En Super Record eller C Record krank hadde kledd den bedre. Eventuellt full 9-delt Record eller Chorus. Uten karbon!
Det står i artikkelen:
Quote:
the Replica is, where possible, equipped with original components like bars and stems from Milanis old storeroom.
Her er litt mer snask fra Eurobike. Milani, som visstnok er et gammelt merke som grunnleggerens sønn har gjennoplivet. De leverer "replica" med muffer og pene rør og all ting. Bygget opp med origianldeler (NOS) der det er mulig. Den under skulle bare hatt penere hjul: LarsB
Hmmmm, replica, muffer og NOS...kanskje man bare kunne få seg noen Milani-dekaler og vips, en fiks ferdig Milani i kjelleren. Sånn istedet for å få laget Colargol-dekaler i Colnago-font z.b.
Den var fin forresten, riktignok enig i det med hjulene, men fin uansett.
Hmmmm, replica, muffer og NOS...kanskje man bare kunne få seg noen Milani-dekaler og vips, en fiks ferdig Milani i kjelleren. Sånn istedet for å få laget Colargol-dekaler i Colnago-font z.b.
Tror det kan bli helt fint med "Gare" i en fin script-font på skrårøret. Kanskje i sort skrift på et hvitt panel..
Tror det kan bli helt fint med "Gare" i en fin script-font på skrårøret. Kanskje i sort skrift på et hvitt panel..
Hehe, det blir nok Gare i en fin font(håper det, dekalene er klare på fredag), men de skal på overrøret inn mot seterøret, så får vi se hva som dukker opp på skrårør og seterør, men det er i hvertfall temmelig sikkert at vi vil få se hvite paneler.
Colargol-idèen hadde vært morsom i en dag eller to, etter det hadde det bare blitt trist, og heldigvis klarte jeg å innse det etter å ha tenkt på det og humret for meg selv i ca. 10 minutter.
Selv hadde jeg en SS-avtale med fem bakker i Lommedalen i søndags, men ble demotivert når jeg etter to bakker oppdaget at GPSen hadde satt seg på pause, slik at jeg kunne glemme å få en fin profil. Nuvel, nytt forsøk en annen gang.
Avsporing: Du avbrøt altså en sykkeltur fordi GPS-en hadde paia?
Jøye, da må jeg si duppedittavhengigheten har kommet langt...