Der det er flere oppføringer er det jeg ville valg nevnt først, karbonalternativet til slutt
Hjulsett: XTR; Eastons karbonhjul Gir XTR; SRAM XO Krank XTR; RaceFace NEXT Skivebrems (Kan du bruke det da?) XTR; Avid Ultimate Styrelager: Chris King Styre: Salsa Pro Moto Carbon Setepinne: Thompson ; Easton EC90 Sete: Selle Italia SLR Bakdemper: Det tror jeg ikke du trenger? Dempergaffel: Sid 08 Bolter: Ja Stem: Thompson; Bontrager race XXL
Mine valg er basert på at jeg synes en komplett XTRgruppe passer bra på en slik klassisk titanramme. For mye farger og fabrikater kan bli rotete. Og det vil vi vel ikke ha?
LarsB
Re: Hva anbefaler dere å sette på en Dean Duke Ti?
[Re: larsb]
#60438004/09/200815:32
Skjønner at du vil ha nytt utstyr, men jeg for min del synes at 953 ser best å på denne årsmodellen. Videre ville jeg gått for original Dean titan eller alu stem, styre og setepinne. En fin 100m 09 SID kunne dog sett bra ut på den, og gjort mye for kjøregleden.
[Re: mtbmaniac]
#60445504/09/200818:29
Skjønner at du vil ha nytt utstyr, men jeg for min del synes at 953 ser best å på denne årsmodellen. Videre ville jeg gått for original Dean titan eller alu stem, styre og setepinne. En fin 100m 09 SID kunne dog sett bra ut på den, og gjort mye for kjøregleden.
ok.. vet du hvilken årsmodell det er? Jeg tror jeg importerte den i 2001, men husker rett og slett ikke.
Har bestemt meg for sid 09 world cup demperen ihvertfall.. lurer på Mavic SLR hjulene..
Jeg er sugen på å kaste på alt det letteste og "frekkeste" utstyret på den.. carbon er jo mye lettere enn titan styre, setepinne, etc.?
Vet du om det er mulig å få skivebrems bak, og om hva slags bakdemper som vil passe? Ikke helt iform den som står på, og Strato shock er jo out of business..
Iiik! Den der må du enten beholde "as is" eller selge. Hvis du finner en gal nok samler på eBay, f.eks, kan du sikkert finansiere en stor del av en ny fulldemper med pengene.
Det er vel forresten en "softtail" og ikke egentlig en "fulldemper", men semantikk er jo ikke så viktig (før du skriver en salgsannonse).
Nydelig sykkel. Skikkelig klassiker!
[Re: Stein]
#60447204/09/200818:51
Iiik! Den der må du enten beholde "as is" eller selge. Hvis du finner en gal nok samler på eBay, f.eks, kan du sikkert finansiere en stor del av en ny fulldemper med pengene.
Det er vel forresten en "softtail" og ikke egentlig en "fulldemper", men semantikk er jo ikke så viktig (før du skriver en salgsannonse).
Nydelig sykkel. Skikkelig klassiker!
hehe, takk for det. Har nettopp kjøpt meg en Top fuel 9.9 ssl som lommeboka finansierte, og er ikke keen på å selge Dean sykkelen, men vil ha det råeste og letteste utstyret som er mulig å få tak i på den...
Tenkte å selge alle delene på ramme til en som tar alt.
Alt er jo forsåvidt til salgs, hva kan man få for den komplett?
ok.. vet du hvilken årsmodell det er? Jeg tror jeg importerte den i 2001, men husker rett og slett ikke.
Ikke presist, Dean er jo en liten rammeprodusent uten klare "årsmodeller", men jeg antok rundt 2000. Jeg fikk ikke en 960-følelse av å se på dekalene bare, og du har jo 950-serie på den
Quote:
Har bestemt meg for sid 09 world cup demperen ihvertfall.. lurer på Mavic SLR hjulene..
Høres bra ut.
Quote:
Jeg er sugen på å kaste på alt det letteste og "frekkeste" utstyret på den.. carbon er jo mye lettere enn titan styre, setepinne, etc.?
Ok, kult dét, men spar på 950-utstyret til en dag du føler for å bygge den opp slik den var en gang da vbremser, gir, og skiftere
Quote:
Vet du om det er mulig å få skivebrems bak, og om hva slags bakdemper som vil passe? Ikke helt iform den som står på, og Strato shock er jo out of business..
Burde være mulig med skive, sjekk Dean sine hjemmesider. Dersom rammen har breezer-aktive dropouts kan det være at det ikke er så enkelt å få tak i adapter.
Demperen - må finnes et par alternativer, men er ikke sikker på hvaslags fester den bruker eller lengden eye-to-eye og stroke.