Jepp, nå må fisher ut av boden. Selges på grunn av økonomisk situasjon, må skaffe meg noe billigere.
2005 Gary Fisher ZigguratKjøpt hos Raske Sykler i Oslo høsten 06, år gammel men ubrukt for 20 000. (Sørensen Sykler tok 26 500 for den på samme tid)Har brukt den sommeren 07 og i sommer. Den holder seg godt, men man ser på lakken at den ikke har stått stille. Har noen kabelscratcher og riper etter chainsuck, men har polert ramma månedlig, og metallic-lakken ser bra ut. Sykla noen ritt med den, vunnet tre, og birken i helga på 3:50. Men den kan gå fortere enn det om den oppå er sprekere.
Den ble levert med V-brems, så i 2007 oppgraderte jeg til Hayes HFX9. Disse har funka meget godt, og vekta er ikke ille.
Dekka som sto på var kjipe og tunge, så Hutchinson Python ble fort satt på. Dekkene er i dag såpass gode at de holder både en og to sesonger til ved sommerbruk.
Hjulene som opprinnelig sto på var tunge og stygge. Derfor investerte jeg i Shimano XT 2008 Wh-M775 hjulsettet, som er kjempestive og forholdsvis lette. Bakhjulet har rulla (på rulla) siden i fjor, forhjulet er fire måneder gammelt. De er klargjorte for tubeless, noe jeg aldri har summa meg til å prøvd.
[i]Alt i alt en sykkel med det nest-beste av komponenter, men ramma var toppmodellen til fisher (er det forsåvidt ennå) og deilig å sykle på for de som ikke henger med tunga i stemet. Karbonfiber i baktriangelet demper vibrasjoner, er lett, og ser tøft ut. Resten av ramma er ZR9000 Alu, utviklet av Gary Klein (Klein Bikes).
[/i]Oppsett:
Ramme: AC/DC 17,5'' genesis geometry Alu/karbonDemper: Fox RL100, returinnstillingen fungerer ikke, men er på et behagelig nivå. Lock-outen har en gjennomslagsventil.
Hjul: Shimano XT M775
Bremser: Hayes HFX9, 160mm med 170mm skive liggende.
Dekk: Hutchinson Python NG 2.0
Krank: Bontrager Race Lite 22 32 44
Kasett/kjede: Sram PG970/Shimano HG
Gir: Sram XO bakgir, Shimano XT framgir, Sram X9 trigger og/eller Sram XO twistshift. Har pleid å bruke twist på ritt.
Sete/pinne: Bontrager Race X-lite karbon/race lux
Styre/stem: Bontrager Race Lite Riser/Race Lite 70 mm
Har oppgradert for 6000 kroner, og slanket noen kilo siden jeg kjøpte den.
Vekta ligger på 10.8 kilo, og er bygd solid. Kan brukes til alt innen XC. Stier går smut for seg.
Pen i lakken
Fisher
Garys egne betegnelse på geometrien i rammen
XO/XT girsystem, Hayes HFX9 skivebrems, Shimano 540 Pedaler
Noe av dt bedre innen dempere. FoxPris: 14 500 Diskutabelt ved hurtig kjøp. Vurderer også bud, men føler den er godt nede i pris iforhold til utstyr.. Giro hjelm, VDO computer og pikkdekk kan følge med. Husk at du kan velge mellom X9 skiftere eller XO twistshiftere.
Takk for bud

PM er fint. hansmoen_25@hotmail.com er mail. mobil fårru på pm.